Matkustaisitko Turkin Alanyaan?
Kokemuksia toivoisin . Mikä hotelli on hyvä. Nähtävyyksiä jne...
Kommentit (13)
Voisin matkustaa. Kerran olen ollut, ei paljon käyty nähtävyyksiä katsomassa, se pieni luola siinä Kale- kukkulan juurella vain. Auringosta vain nautittiin ja shoppailusta tietenkin.
Mitä tasoa hotellin pitäisi olla, mihin rahat riittävät? Hankala suositella jos ei tiedä budjettia. Me käydään nykyään Turkissa, kun halutaan lomalla vaan loikoilla ja nauttia hotellin palveluista. Otetaan aina all inclusive lasten takia (hyvätasoinen hotelli niin riittää aikuisillekin valikoimaa) ja viimeks oltiin Club Paradiso hotellissa, voin suositella. Muutama kerta shoppailla ja Alanyan bazaarit on loistava paikka. Kreikassa käytiin ennen mutta se on nähty, eikä all inclusive ole Turkin tasoa..
En tod menisi uudelleen. Ei mitään nähtävää, pelkkää turistikrääsää joka paikassa ja päällekäyvät sisäänheittäjät.
Lisäksi sain sieltä peräti kaksi vakavaa vatsa/suolistosairautta ja 3kkn antibiootit :(
Olen ollut kaksi kertaa ja se on nähty. Enää ei kiinnosta. Hintataso pompsahti vuodessa. Enää ei ole niin halpa. Nähtävyyksiä ei juurikaan käyty katsomassa.
Ihan ok paikka shoppailun ja rantaloikoilun kannalta.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 06:41"]
En tod menisi uudelleen. Ei mitään nähtävää, pelkkää turistikrääsää joka paikassa ja päällekäyvät sisäänheittäjät. Lisäksi sain sieltä peräti kaksi vakavaa vatsa/suolistosairautta ja 3kkn antibiootit :(
[/quote]
Miksi sitten menet turisteille tarkoitettuihin paikkoihin, ei niissä paikallisten liikkeissä mitään turistikrääsää myyty. Ihan tavallisia arkitavaroita. Meille varmaan osui mukavat sisäänheittäjät, kun uskoivat sanan ei. Kyllä niitä oli paljon, mutta ei ne nyt niin agressiivisia olleet, innokkaita kyllä. tosin lomakausi oli vasta alkamassa, ehkä se meininki siitä pahanee sitten.
Meidän rautavatsainen porukka ei saanut mitään vatsatauteja, ei myöskään Thaimaasta tai todella likaisesta Egyptistä, ei Alanyastakaan. Ruoka oli hyvääkin Alanyassa.
Mä olen ollut kerran ja ei oo kyllä mitään hinkua mennä toiste. Turistikrääsää ja baareja, eipä siellä just muuta ole...
9 lisää; mä myös sain vatsataudin :(
Ei ole näkemistä? Oletteko ihan sokeita? Turkissa on paljon näkemistä, myös siellä Alanyan ympärillä olevalla rannikolla. Siellähän on ollut korkeakulttuuria samaan aikaan kuin Kreikassa ja sitä myöten niitä pylväitä pystyssä, amfiteatteria jne.
Ja Turkin hyvä puoli on myös se, että se on lämpimämpi esim. toukokuussa kuin vaikka Portugali, keskikesällä liiankin kuuma. Toki joku Kypros on samaa lämpöä. Ja Turkissa on yllättävän siistiä siellä turistialueilla ja ruokakin maukasta.
Mutta on Turkissa ja erityisesti Alanyassa yksi iso miinus ja ne on ne ihmiset. Periaatteessa ystävällisiä, mutta ainaista tuputtamista ja huijaamista. Se on suurin syy, miksi välillä Turkki alkaa ärsyttämään. Basaareja en mene lähellekään, mutta huijaamaan ne onnistuu edelleen joskus, vaikka olen tarkkana kuin porkkana. Heti, kun tarkkuus herpaantuu, huomaa tulleensa sahatuksi linssiin. Eikä kyse ole siitä, että menetti muutaman Euron vaan enemmänkin se ottaa ylpeyden päälle...
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 06:21"]En. Kerran käynyt ja se riitti. Mennään Espanjaan.
[/quote]
Sama! Jätä suosiolla koko Turkki väliin :/
Huono hygienia, epäkohteliasta ja päällekäyvää käytöstä, sisäänheittäjiä, hinnoista tinkimistä, tyrkyttävää käytöstä, missään ei saa olla rauhassa.
En missään nimessä menisi toiste koko Turkkiin. Mene Espanjaan tai Kreikkaan :) Tai mihin muualle tahansa. Parempi hygienia, ystävälliset ihmiset, enemmän nähtävää ja koettavaa, parempaa ruokaa, koko ilmapiiri on parempi ja rennompi, annetaan tilaa ja kunnioitetaan olemalla kuitenkin kohteliaita.
En. Kerran käynyt ja se riitti. Mennään Espanjaan.