Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten aineenvaihdunta nopeammaksi?

Vierailija
05.05.2015 |

Minulla on ihan järkyttävän hidas aineenvaihdunta lääkkeiden ja teini-iässä puhjenneen sh:n takia. Kun syön n. 1200 kcal, pysyn samassa painossa kuin yleensä, vähänkin lisää ja lihon.

No onhan tämä halvempaa joten hyvä vain, mutta suoleni toimii tämän takia todella hitaasti. Tuntuu inhottavalta miten vatsa ensin pullistuu ja sitten tulee jytky. Haluaisin tasaisemman aineenvaihdunnan ja käydä vähän useammin vessassa, turvota vähän vähemmän.

Ehdotuksia? Liikun töihin kävellen/pyörällä ja teen fyysistä työtä, eli se puoli on päivittäin kunnossa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan puhdistuskuurin väitetään auttavan. Siis sen mikä tehdään oliiviöljyllä ja karvassuolalla. En oo kokeillut vielä mutta ajattelin tässä ennen kesää.

Vierailija
2/9 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 00:53"]

Joku kuitulisä ruokavalioon. Aloitat pienellä määrällä ja lisäät vähitellen. Vi Siblin ja mitä näitä nyt on.

Tuo 1200 kcal lihominen kuulostaa siltä, että aineenvaihtuntasi on todella hidastunut. Liikutko? Mikäli et, niin aloita kevyt jumppailu muutaman kerran viikossa tai uiminen tai lenkkeily. Lisäksi syö kasviksia ja terveellistä ruokaa reippaasti ja usein. Ruokaa 3 tunnin välein. Katso kalorilaskurilla, että syöt vaikka 1800 kaloria päivässä ja että ne jakaantuvat tasaisesti rasvoihin, hiilihydraatteihin ja proteiineihin. 

Älä pelästy, jos kroppa ensin tuntuu keräävän ruokaa itseensä. Huomaat pian, että aineenvaihdunta tehostuu ja alas noillakin kaloreilla jopa hoikistumaan. 

[/quote]

No ei tässä kyllä ole varaa hoikistua! Ei viitsitä edes puhua siitä, olen tosiaan paraneva sh-potilas.

Ja arkiliikuntaa harrastan kyllä, kuten sanottu työni on fyysistä ja teen kaikki reissut kävellen tai pyörällä. Mitään jumppaa tai lenkkeilyä en saa vielä harrastaa, koska aina kun sitä on yritetty, on kierre alkanut uudestaan. 

Olen vegaani joten kasviksia tulee syötyä lähes joka aterialla, samoin kuitua tulee laskurien mukaan reilusti yli tarpeen. Useammin voisi kyllä syödä, syön nuo kalorit noin kolmessa ateriassa. En vain oikein tiedä miten sen toteuttaisin, en vain pysty syömään niin useasti ilman että tulee tarve oksentaa tai paastota seuraavana päivänä, kalorimäärä ei tähän vaikuta vaan koen syyllisyyttä vaikka yksi ateria olisi ollut raakaa porkkanaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No syö laksatiivisia elintarvikkeita. Googlella löytyy. Minulla esin kookosmaito saa vatsan toimimaan esim keitoissa.

Vierailija
4/9 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellanen iso jumppapallo jonka päällä usein istuskelen telkkaria katsellessa, ja aina hetken siinä heiluttuani pallon päällä edestakaisin alkaa suolistossa tapahtua, kuulen kuinka ilmat liikkuu ja alkaa pierettää koska se liike kai saa suolen supistelemaan tai jotain. Ehkä voisit kokeilla sellasta?

Ja rupea syömään leseitä yms. kuitupommeja.

Vierailija
5/9 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö pieniä annoksia ja useamman kerran päivässä? Jos et, kokeile onko 5-7 annoksella vaikutusta. Noin 4h väleinhän olisi suositeltavaa syödä, ei tosin kokonaisia pitsoja joka kerta :D.

Vierailija
6/9 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi,tee,vesi

Vierailija
7/9 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kuitulisä ruokavalioon. Aloitat pienellä määrällä ja lisäät vähitellen. Vi Siblin ja mitä näitä nyt on.

Tuo 1200 kcal lihominen kuulostaa siltä, että aineenvaihtuntasi on todella hidastunut. Liikutko? Mikäli et, niin aloita kevyt jumppailu muutaman kerran viikossa tai uiminen tai lenkkeily. Lisäksi syö kasviksia ja terveellistä ruokaa reippaasti ja usein. Ruokaa 3 tunnin välein. Katso kalorilaskurilla, että syöt vaikka 1800 kaloria päivässä ja että ne jakaantuvat tasaisesti rasvoihin, hiilihydraatteihin ja proteiineihin. 

Älä pelästy, jos kroppa ensin tuntuu keräävän ruokaa itseensä. Huomaat pian, että aineenvaihdunta tehostuu ja alas noillakin kaloreilla jopa hoikistumaan. 

Vierailija
8/9 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo vettä 3 litraa päivässä (enemmänkin jos liikut paljon). Se auttoi ainakin mulla.

Vierailija
9/9 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei auta mikään kaikki konstit olen kokeillu. Js mullakin toi 1200 pitää vain painon.nousun kurissa, ei laske. Kakkosella kävisin viikon välein, jos en tyhjäisi suolihuuhtelulla ennen sitä. Mistään maha ei mene sekaisin. Olen 45v ja ikinä ei ole ollut mahatautia, ja vain nuorempana kun oli runsaat menkst niin maha oli vähän löysällä.