Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvan jatkuvasti vaihtuva silmien väri

Vierailija
05.05.2015 |

Vauvallani silmien väri vaihtelee jatkuvasti, milloin se vakiintuu? Hämärässä ne näyttävät riskeiltä, luonnonvalossa kauempaa sinisiltä ja läheltä vihreiltä. Sivusta katsottuna harmaanruskeilta. Ja mikähän olisi lopullinen väri?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskeiltä eli ruskeilta, autocorrect :))

Vierailija
2/13 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakiintuu vasta kahteen ikävuoteen mennessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverilla muuttu silmien väri teini-iässä, vihreistä ruskeiksi.

Vierailija
4/13 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen vauva? Jos ihan pieni niin muutaman kuukauden kestää että silmien pigmentti "asettuu kohdalleen". Minäkin pitkään mietin minkä väriset silmät meidän tytölle tulee ja olisikohan ollut noin 5 kk iässä kun olivat sitten selkeästi ihan siniset.

Vierailija
5/13 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärellä oli syntyessään tumman metallin väriset silmät, sitten kävivät ruskeina, kunnes muuttuivat sinisiksi. Sitten alkoi ilmestyä ruskeita säteitä, muuttuivat vihreiksi ja nyt ovat taas sellaiset, ettei voi yhtä väriä määrittää vaan ovat tumman metallin väriset. Suuttuessaan silmät leiskuvat tummanvihreinä, joskus ovat selkeän ruskeat, väsyneenä harmahtavat.. Omituinen penikka :D Ikää on nyt 3v9kk, joten jäänee kameleontiksi.

Vierailija
6/13 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 23:04"]Tyttärellä oli syntyessään tumman metallin väriset silmät, sitten kävivät ruskeina, kunnes muuttuivat sinisiksi. Sitten alkoi ilmestyä ruskeita säteitä, muuttuivat vihreiksi ja nyt ovat taas sellaiset, ettei voi yhtä väriä määrittää vaan ovat tumman metallin väriset. Suuttuessaan silmät leiskuvat tummanvihreinä, joskus ovat selkeän ruskeat, väsyneenä harmahtavat.. Omituinen penikka :D Ikää on nyt 3v9kk, joten jäänee kameleontiksi.
[/quote]

Vämppyyri?

Vierailija
7/13 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku kirjottikin, suurin muutos ja vakiintunut väri tulee siinä parin vuoden ikäisenä. Mutta kai pieniä eroja voi tulla myöhemmälläkin iällä, mm. yhdellä mun kaverilla oli lapsena aivan suklaanruskeat silmät, mutta oli aikuisena paljon haaleamman väriset

Vierailija
8/13 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 23:04"]Tyttärellä oli syntyessään tumman metallin väriset silmät, sitten kävivät ruskeina, kunnes muuttuivat sinisiksi. Sitten alkoi ilmestyä ruskeita säteitä, muuttuivat vihreiksi ja nyt ovat taas sellaiset, ettei voi yhtä väriä määrittää vaan ovat tumman metallin väriset. Suuttuessaan silmät leiskuvat tummanvihreinä, joskus ovat selkeän ruskeat, väsyneenä harmahtavat.. Omituinen penikka :D Ikää on nyt 3v9kk, joten jäänee kameleontiksi.
[/quote]
Pelottavaa! Oletko katsonut Manaajan? Jos et, niin älä missään nimessä sitä tee.

Vierailija
9/13 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7kk, ihan vauvana ne oli sellaiset likaisen väriset, suht tummat. En ole ikinä nähnyt tuollaista vaihtuvuutta. Kuvissakin silmien väri vaihtelee harmaansinisestä ruskeaan, riippuen salamavalon käytöstä. Ap

Vierailija
10/13 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vieläkin silmissä väri, joka heijastaa taustaväriä. Jos on sininen paita - siniset. Jos ruskea - tummat värit vetävät hamaan ruskeat sävyt esiin.

Vierailija
11/13 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 23:10"]Minulla on vieläkin silmissä väri, joka heijastaa taustaväriä. Jos on sininen paita - siniset. Jos ruskea - tummat värit vetävät hamaan ruskeat sävyt esiin.
[/quote] Wau! Onko kukaan koskaan epäillyt että käytät piilolinssejä? Aloittajalla on muuten kirkkaan siniset silmät ja miehellä ruskeat. Ap

Vierailija
12/13 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 23:14"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 23:10"]Minulla on vieläkin silmissä väri, joka heijastaa taustaväriä. Jos on sininen paita - siniset. Jos ruskea - tummat värit vetävät hamaan ruskeat sävyt esiin.
[/quote] Wau! Onko kukaan koskaan epäillyt että käytät piilolinssejä? Aloittajalla on muuten kirkkaan siniset silmät ja miehellä ruskeat. Ap
[/quote]
Mulla on samaa vikaa. Väri vaihtelee sen mukaan mitä on päällä tai missä valossa olen. Normaali tila on vaalean siniharmaa ja paksu tummansininen rinkula iiriksen ympärillä. Yleensä kaikki epäilee, että mulla on väripiilarit. Väsyneenä/sairaana ne on ihan harmaat, auringon valossa vihreät ja kuvissa näkyy yleensä se oikea väri eli vaalea sininen.

Vierailija
13/13 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pojalla pienenä aivan kirkkaan siniset silmät. Nyt 5-6 vuotiaana on tummunut ja ovat tumman vihreät. Meillä vanhemmilla toisella tumman ruskeat ja toisella tumman vihreät. Sisaruksella ruskeat. Pojan "sinisilmäisyys" kesti ainakin siis melkeinpä viisi vuotta. Eli voi olla, että joudut vielä odottelemaan lopullista silmien väriä