Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vaivaa?

Vierailija
05.05.2015 |

Mun mieltäni on jo vuosia askarruttanut, miksi raskaan juoksu-, rullaluistelu- tai pyöräilylenkin jälkeen olo on kauhea. Yskin, syljen limaa ja päätä särkee tunti tai kaksi suorituksen jälkeen. Kesken lenkin joudun pysähtymään tasatakeni hengitystä (jonka en kuule vinkuvan, mutta raskaalta se kyllä kuulostaa) ja kun yritän vetää syvään (palleaan) henkeä, en siinä onnistu vaan ilma jää ikäänkuin puolitiehen. Matka jatkuu ja kun pääse kotiin, olo on yllämainitun kaltainen. Kunto kestäisi, mutta keuhkot ei tunnu kestävän perässä. Tosin kuntosalin juoksumatolla, eli sisätiloissa, oireista esiintyy vain hengityksen raskautuminen, muuten olo on ihan hyvä.

Oon tehnyt pef-puhallustestin, joka oli normaalin puitteissa, arvot tosin alakanttiin, mutta poikkeamaa ei ollut aamu/iltapuhallusten välillä ja avaava lääke ei parantanut tulosta. Avaavasta lääkkeestä ei ollut hyötyä myöskään juoksun aikana, sama ongelma lääkkeen kanssa ja ilman.

Lääkäri halusi sulkea pois myös äänihuulisalpauksen, joten se on testattu myös ja vaiva ei ole sitäkään.

Olen aina rakastanut rullaluistelua ja halusin aloittaa juoksemisen, mutta tämä vaiva estää tarttumasta tuumaan. Kuulostaako jonkun korvaan tutulta, mistä voi olla kyse jos astma on poissuljettu? Lääkärissä käynti asiantiimoilta tuntuu turhalta, koska vaihtoehto toisensa perään on suljettu pois ja se turhauttaa.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi