Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua ärsyttää kuinka "oli enkelit matkassa" jne. sanonnoilla vähätellään pelastajien työtä.

Vierailija
11.01.2022 |

Lentokone laskeutuu moottori pimeänä ja toinenkin simahtaa kesken laskeutumisen. "olipa onni että oli enkelit matkassa".
Paskan latvat olipa onni että oli hyvä pilotti, ei siellä mikään enkeli ollut ohjaamassa konetta.

Palomiehet menevät palavaan rakennukseen pelastamaan ihmisiä ja laittavat henkensä vaaraan "kyllä oli hyvä että taivaan enkeli pelasti".
Taaskin paskan latvat se oli ne palomiehet jotka riskeerasivat itsensä pelastaakseen.

Ja niin edelleen...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on sullakin hermot kireällä.

Vierailija
2/19 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhaa ja rakkautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi näitä mielensä pahoittajia 😂 Nuohoojakin tekee työnsä henkensä uhalla....mutta suojellusenkelit ovat heidän mukaansa 😊

Vierailija
4/19 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen muutaman kerran käyttänyt tuota sanontaa jo saapuessani onnettomuuspaikalle. T. Pelastaja.

Vierailija
5/19 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa jos on itse pelastunut ilman apua

Vierailija
6/19 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisti siinä sanonnassa pelastajat on enkeleitä

Vierailija
7/19 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Miten usein onkaan kuultu "jumalalle kiitos" kun kirurgi, lääkäri, pelastaja, kokki, rakentaja, autokorjaaja jne. on tehnyt loistava työtä.

Tuttuni, anestesiologi on kertonut, että onnistunut, mutta rankan leikkauksen jälkeen kun kiitetään jumalaa hän on ollut joskus henkisesti loukkaantuneena. 

(osat leikkauksista ovat myös rankkoja koska jumala on antanut rutkasti ylipainoa jotta lääkeannostus ja leikkaus eivät olisi liian helppoja... kiitos luojaan)  

Jumala on sama kuin haltijat, metsänhenget, tähdet, kohtalo, tarot kortit jne. Vääristynyt maailmankuva. Valitettavasti. 

Vierailija
8/19 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäviä ovat myös termit kiitollisuus ja armollisuus joita joka paikassa toitotetaan. Jotain uskonnolta haisevaa niissä on.

Pitää olla nöyrä.

Vierailija
9/19 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kielenkäyttö ja asiasisältö kertovat kyllä ihan jostain muusta kuin pelastajasta...

Vierailija
10/19 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä hoetaan siksi, että ihminen on ollut todellisessa hengenvaarassa ja elämä on ollut hiuskarvan varassa, niin vaikka se on täysin sen pelastajan ansiota että ihminen selvisi siitä, niin pahin olisi voinut helposti tapahtua jos olisi ollut yhtään huonompi tuuri, esim pelastaja vai hieman myöhässä.

Vierailija
11/19 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos joku kuolee onnettomuudessa, oli paholaiset matkassa, ja oli niin ikävä tyyppi ettei suojelusenkeliä näkynyt?

Ei noissa sanonnoissa ole mitään logiikkaa, kuten enkeleistä puhumisissa yleensäkään.

Vierailija
12/19 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Ap se alkuperäinen, joka myöhässä jo sammutetulle palopaikalle tultuaan tokaisi "Väärin sammutettu"?

Vierailija
13/19 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä typerää kuin se, että joku hävisi tai voitti taistelun sairautta vastaan.

Vierailija
14/19 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kuunnellut uskovaisten hörhöilyä aiheesta että oli pelastunut jumalan ansiosta.

Vaikka joku/jotkut muut olivat jopa kuolleet samassa tilanteessa ja paikassa.

Aika mautonta.

Vierailija
15/19 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon kuullu tota käytettävän vaan tilanteessa joissa oikeesti ollu ihme, että ei oo kuoltu, esim. auto-onnettomuus missä vieressä istunu on kuollu tai auto menny niin kasaan, että kukaan ei sieltä usko kenenkään elossa löytyvän. Kuvailemissasi tilanteissa en ole kuullut sanontaa käytettävän.

Vierailija
16/19 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee nyt mieleen yksi pieni tarina.

Mies lähti veneellä vesille, tuli myrsky, vene kaatui ja mies yli laidan. Mies huusi avukseen Jumalaa pelastamaan. Tuli laiva josta heitettiin pelastusrengas, mies kieltäytyi ja sanoi että hän luottaa Jumalaan, Jumala kyllä pelastaa hänet. No ukko otti ja hukkui aikansa räpiköityään. Toisella puolella sitten kysyi Jumalalta että miksi et pelastanut minua, minähän huusin sinua avuksi. Jumala vastasi notta yritinhän minä pelastaa, lähetin laivan ja ihmiset sulle avuksi mutta et huolinut apua.

Eli siis enkelien läsnäolo tarkoittaa että siinä ne onnettomuuspaikalla ovat suojelemassa vaikka ihminen sen pelastustyön tekee. Tälleen yksinkertaistettuna.

Vierailija
17/19 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samaa kastia kuin kuolleesta kirjoitetaan "kaikki parhaat lähtee aina ensimmäisenä" ja niitä sitten lueskelee mummisi 92 vuotta.

Vierailija
18/19 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että joskus eivät parhaatkaan pilotit, lääkärit, tai pelastusmiehet onnistu kääntämään kohtalon vääjäämätöntä suuntaa. 

Vierailija
19/19 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän samaa kastia kuin kuolleesta kirjoitetaan "kaikki parhaat lähtee aina ensimmäisenä" ja niitä sitten lueskelee mummisi 92 vuotta.

No sinä taas onneksi olet nuori, etkä tietenkään kuole koskaan. Eik's vaan ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä