Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästän ruokaostoksissa parhaiten siten, että käyn kaupassa joka päivä

Vierailija
11.01.2022 |

Tulee ostettua vain mitä tarvitsee, eikä ruuat ehdi vanhentua, jos vaikka tulee aikataulumuutoksia. Mies ei ahmi iltamyöhään loppuviikolle tarkoitettuja ruokia, kun siellä on vain yhden päivän ruuat.
Joka päivän tarjouksetkin voi käyttää hyväksi. Lisäksi maksan lounaskortilla sen reilun kympin, mitä kerralla voi maksaa. Teen etätöitä kotona ja kauppa on alakerrassa.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muilla mitään airfryiereita ole

Meillä on, mutta ei meidän perheelle mitkään kanapalat sinne mahdu, pakko latoa uuniin. Eikä vihanneksetkaan pannulle, kestäisi iankaiken, jos lähtisin sellaisia paistelemaan pannulla. Paljonkohan niitä pitäisi olla, useampi kilo varmaan, jos ei muuta lisuketta olisi. Kyllä koen että ihan työstä käy töiden jälkeen ruoan laitto perheessä, missä on useita yläkoulu-ja lukioikäisiä.

Yläkoulikäiset, eikä lukioikäiset ei saa sitä ruokaa pöytään vaan he odottaa kuin linnunpoikaset, että äiti tulee tekemään ruokaa?

Jo arvasin, että joku pikkulapsiperheellinen tulee tänne kertomaan, miten lukiolaisen perheessä asiat pitää hoitaa, vaikka itsellä ei ole kokemusta.

Ei ehdi meidän koululaiset odotella kuin linnunpoikaset. Yläkouluikäinen menee lähes suoraan koulusta harrastuksiin, ehtii juuri käydä kotona syömässä tai menee usein suoraan ja ostaa kaupasta jotakin.

Lukiolainen tulee kotiin minun jälkeeni, klo 17 maissa tai 17.30. En näe arkisin mitään järkeä siinä, että hänen täytyisi alkaa laittaa ruokaa sen jälkeen, ja istuisin itse odottelemassa ensin tunnin tai puolitoista, että tulee joskus kotiin. Kyllä he ruokaa osaavat laittaa, ei hätää. Meillä vaan se laittaa, joka ensin ehtii. 

Meillä Suomessa pidetään jotenkin aina itseisarvona, että lasten ja nuorten pitää hoitaa kaikki itse, perheen ruoanlaittokin.

Vierailija
42/65 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absoluuttista idiotismia ravata joka päivä kaupassa korona-aikaan! Minä tilaan viikon ruoat Prismasta kotiinkuljetuksella, ja säästän aikaa ja tartuntariskissä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kaupassa kahdesti viikossa. En muista milloin olisi joku mennyt syömäkelvottomaksi siinä ajassa.

Vierailija
44/65 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuollainen kuulostaa todella stressaavalta. Mä ainakin haluan säästää aikaani ja tilaan ruuat kotiinkuljetuksella kerran viikossa. Jos jokin loppuu ennen sitä voin kerran viikossa kipaista lähikaupasta sen hakemasta. 

Vierailija
45/65 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta kun käyn kaupassa, on pakko ostaa tuoreita hedelmiä, joku hyvä juoma (alkoholiton mehu tai oatly kaakao) ja jotain epäterveellistä hyvää, joko jäätelö tai sipsejä.

Käyn siis kerran viikossa, en edes halua tietää paljonko menisi rahaa jos kävisin joka päivä kaupassa

Vierailija
46/65 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tuollainen kuulostaa todella stressaavalta. Mä ainakin haluan säästää aikaani ja tilaan ruuat kotiinkuljetuksella kerran viikossa. Jos jokin loppuu ennen sitä voin kerran viikossa kipaista lähikaupasta sen hakemasta. 

No, (elämän)tilanteet on erilaisia. Mulla taas on aikaa vaikka kuinka käydä kaupassa enkä usko että sitä päivää tulee että tilaisin kaupasta kotiinkuljetuksella ruoat.

Vierailija
47/65 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmisellä ei muuta ole kuin aikaa, niin se on päinvastoin rentouttavaa terapiaa.

Usein en edes tiedä mitä ostan, kun lähden kauppaan. Funtsin siellä.

Vähintään tunti päivässä täytyy saada kulumaan kaupoissa käyntiin. Minimi.

Vierailija
48/65 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tekee kotona etänä töitä päivät pitkät, niin sitä käy kaupassa ihan mielellään, katkaisee päivän mukavasti.

Minusta olisi stressaavaa miettiä ruuat viikoksi eteenpäin, varsinkin kun en etukäteen tiedä, montako kotona syömässä milloinkin.

Vierailija
49/65 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin liika suunnitelmallisuus vaan stressaa enemmän. Mielummin käyn kaupassa tilanteen mukaan ja silloin kun tarvitsee.

Vierailija
50/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin nuo lähellä olevat pikkukaupat on kalliita ja huono valikoima. Isot automarketit on hinnaltaan, laadultaan ja valikoimaltaan ylivoimaisia.

Vierailija
51/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käy joka päivä kaupassa voi suunnitella ruokavalion ilta-alen -60% tuotteilla.

Vierailija
52/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo toimisi yksinelävälle, kun pakkauskoot on tehty suurinpiirtein kaikki perhekokoisiksi? Ostat vaikka kinkkusuikaleita (jonka joku tuossa mainitsi) niin siitä riittää monelle päivälle tai moneen ruokaan.

Tai leipää, ei ole yhden-kahden viipaleen pusseja?

Vierailija
53/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järjetöntä ajan haaskausta ravata päivittäin kaupassa. Vaan mikäs siinä jos haluaa sellaista harrastaa. Minusta paljon tehokkaampaa hakea kerralla koko viikon ruoat. Jää sekin aika parempaan käyttöön.

Vierailija
54/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järjetöntä ajan haaskausta ravata päivittäin kaupassa. Vaan mikäs siinä jos haluaa sellaista harrastaa. Minusta paljon tehokkaampaa hakea kerralla koko viikon ruoat. Jää sekin aika parempaan käyttöön.

No toisilla on aikaa, ei kaikkien elämä ole niin hektistä, tai pikemminkin kaikki ei tee niin suurta numeroa siitä "kun on niin hektistä, niin paljon kaikkee tärkeetä". Jokainen katsos tyylillään, mikä parhaiten kenellekin sopii.

Vierailija
55/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toisilla on aikaa, ei kaikkien elämä ole niin hektistä, tai pikemminkin kaikki ei tee niin suurta numeroa siitä "kun on niin hektistä, niin paljon kaikkee tärkeetä". Jokainen katsos tyylillään, mikä parhaiten kenellekin sopii.

Kaupassa käyminen ja kassalla jonottaminen ei minusta ole laadukasta elämänsisältöä. Keksin helposti parempaa käyttöä ajalleni.

Vierailija
56/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo toimisi yksinelävälle, kun pakkauskoot on tehty suurinpiirtein kaikki perhekokoisiksi? Ostat vaikka kinkkusuikaleita (jonka joku tuossa mainitsi) niin siitä riittää monelle päivälle tai moneen ruokaan.

Tai leipää, ei ole yhden-kahden viipaleen pusseja?

Ei kinkkusuikaleita tai leipää tarvi ostaa joka päivä vaan ostaa niitä mitkä sillä hetkellä on vähissä tai loppu. Kuten ei vessapaperiakaan osteta joka päivä 1 rulla.

Vierailija
57/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin nuo lähellä olevat pikkukaupat on kalliita ja huono valikoima. Isot automarketit on hinnaltaan, laadultaan ja valikoimaltaan ylivoimaisia.

Jossain Triplassa se alakerran kauppa on Prisma

Vierailija
58/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin maksan lounaskortilla aina kun mahdollista. Kaupassakäynti on nopeaa kun ostaa vähän ja lounarin hintahaarukkaan sopivalla summalla, niin pääsee itsepalvelukassan kautta jonottamatta.

Vierailija
59/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain Triplassa se alakerran kauppa on Prisma

En minä ainakaan haluaisi asua missään Prisman vintillä. Tuntuu muutenkin aika typerältä idealta muuttaa ostarille asumaan. Siellä juna-aseman juoppojen ja narkkien keskellä asua. Ei kiitos.

Vierailija
60/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin maksan lounaskortilla aina kun mahdollista. Kaupassakäynti on nopeaa kun ostaa vähän ja lounarin hintahaarukkaan sopivalla summalla, niin pääsee itsepalvelukassan kautta jonottamatta.

Seitsemän kertaa viikossa pikkuostokset VS kerran isot ostokset.

Aivan tasan varmasti menee yhteensä enemmän aikaa siihen kun päivittäin ramppaa kaupassa. Helposti kuluu viikossa tuplamäärä aikaa pelkkien välttämättömien ruokaostosten tekemisen. Mikä on ihan tarpeetonta ajan haaskausta. Ellei nyt sitten ajattele makkarahyllyjen välissä haahuilun olevan sitä parasta laatuaikaa itselle.