Seurustelu AHDISTAA!
Eli siis olen 20v nainen, ja seurustelu ahdistaa minua.
En tiedä miksi, mutta jo teinistä asti olen halunnut olla yksin ilman KETÄÄN ihmisiä lähellä. (Esim.vanhemmat, kaverit, poikaystävä jne.)
Heti jos mies haluaisi seurustella ahdistun, ja pilaan koko jutun..En vaan voi sietää ihmisiä ympärilläni! Olen todella tyytyväinen 2 kissan ja koirani kanssa, mutta kaikenlainen sosiaalinen kanssakäyminen ahdistaa hirveästi. Muutin teininä 16-vuotiaana pois kotoa, koska en yksinkertaisesti enää kestänyt perhettäni. Halusin olla yksin...
Välillä on aikoja kun en meinaa jaksaa mennä ulos, koska en jaksa ihmisiä. Enkä oikeastaan jaksa tehdä muutenkaan mitään. Tältä minusta on tuntunut n.13-vuotiaasta asti, mikä minua vaivaa? En puhu asioistani kenellekkään, koska kokemuksien perusteella se ei ole turvallista. Tuntuu että olen vain haamu itsestäni. Välillä nauran, mutta monesti itken vain pelkästä ahdistuksesta. Olen myös erittäin vainoharhainen kun kävelen kaduilla, saatan luulla että joku seuraa tai yrittää kosketella ilman lupaa.(hämärä muisto lapsuudesta)
Mikä minua vaivaa? Ahdistun kaikesta muusta paitsi eläimistäni, ja en jaksa, enkä myöskään halua tehdä MITÄÄN. Tykkään maalata ja piirtää, jolloin aina rupean alitajuisesti piirtämään/maalaamaan todella synkkiä teoksia. En aina edes tiedä mitä kuvat tarkoittaa mutta oloni tuntuu kummalliselle kun katson niitä..auttakaa. Tulenko hulluksi?
Kommentit (39)
Et varmaan ole ainoa. Suuri osa suomalaisista on sinkkuja, kohta varmaan puolet. Kyllä niistä moni olisi varmaan ns. kelvannut, mutta eivät ole halunneet.
Masennus?
Minäkin olen introvertti, mutta tuo kuvittelu on aika kummallista.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 16:12"]Syö munakas.
[/quote]
Se munakasko auttaa..-Ap
Jotkut ihmiset on tarkoitettu elämään yksin, itse olen yksineläjä ja onnellinen sellainen. En voisi kuvitella olevani parisuhteessa kenenkään kanssa. Mutta ehkä sinun kannattaisi hakeutua ammattiauttajalle noiden ahdistus- ja vainoharhaisuusoireittesi takia. Voimia, toivottavasti löydät tasapainon elämääsi.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 16:12"]Et varmaan ole ainoa. Suuri osa suomalaisista on sinkkuja, kohta varmaan puolet. Kyllä niistä moni olisi varmaan ns. kelvannut, mutta eivät ole halunneet.
[/quote]
Unohdin myös mainita että lapsesta asti olen elänyt ns."toista elämää" pääni sisällä..kuvittelen itseni erilaisena ja erilaisen elämän itselleni. Kuunnellessani musiikkia löydän itseni usein pääni sisältä "elämässä" taas sitä elämää..tiedän kuulostaa oudolle mutta..-Ap
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 16:12"]Et varmaan ole ainoa. Suuri osa suomalaisista on sinkkuja, kohta varmaan puolet. Kyllä niistä moni olisi varmaan ns. kelvannut, mutta eivät ole halunneet.
[/quote]
Unohdin myös mainita että lapsesta asti olen elänyt ns."toista elämää" pääni sisällä..kuvittelen itseni erilaisena ja erilaisen elämän itselleni. Kuunnellessani musiikkia löydän itseni usein pääni sisältä "elämässä" taas sitä elämää..tiedän kuulostaa oudolle mutta..-Ap
[/quote]
Minä voin samaistua tähän! Mutta muuten kyllä tykkään olla muiden ihmisten kanssa ja yksinolo ahdistaa enemmän.
Antisosiaalinen persoonallisuushäiriö?
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:57"]
Eli siis olen 20v nainen, ja seurustelu ahdistaa minua. En tiedä miksi, mutta jo teinistä asti olen halunnut olla yksin ilman KETÄÄN ihmisiä lähellä. (Esim.vanhemmat, kaverit, poikaystävä jne.) Heti jos mies haluaisi seurustella ahdistun, ja pilaan koko jutun..En vaan voi sietää ihmisiä ympärilläni! Olen todella tyytyväinen 2 kissan ja koirani kanssa, mutta kaikenlainen sosiaalinen kanssakäyminen ahdistaa hirveästi. Muutin teininä 16-vuotiaana pois kotoa, koska en yksinkertaisesti enää kestänyt perhettäni. Halusin olla yksin... Välillä on aikoja kun en meinaa jaksaa mennä ulos, koska en jaksa ihmisiä. Enkä oikeastaan jaksa tehdä muutenkaan mitään. Tältä minusta on tuntunut n.13-vuotiaasta asti, mikä minua vaivaa? En puhu asioistani kenellekkään, koska kokemuksien perusteella se ei ole turvallista. Tuntuu että olen vain haamu itsestäni. Välillä nauran, mutta monesti itken vain pelkästä ahdistuksesta. Olen myös erittäin vainoharhainen kun kävelen kaduilla, saatan luulla että joku seuraa tai yrittää kosketella ilman lupaa.(hämärä muisto lapsuudesta) Mikä minua vaivaa? Ahdistun kaikesta muusta paitsi eläimistäni, ja en jaksa, enkä myöskään halua tehdä MITÄÄN. Tykkään maalata ja piirtää, jolloin aina rupean alitajuisesti piirtämään/maalaamaan todella synkkiä teoksia. En aina edes tiedä mitä kuvat tarkoittaa mutta oloni tuntuu kummalliselle kun katson niitä..auttakaa. Tulenko hulluksi?
[/quote]
No... Totta on, että jotkut viihtyvät paremmin yksin, mutta sinä et selvästikään viihdy, koska itket. Tarvitset lähellesi luotettavia ihmisiä, siis sellaisia, joihin voit oikeasti luottaa. On parempi jakaa asioita toiselle kuin kiertää yksin omassa päässä ympyrää.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:57"]
Eli siis olen 20v nainen, ja seurustelu ahdistaa minua. En tiedä miksi, mutta jo teinistä asti olen halunnut olla yksin ilman KETÄÄN ihmisiä lähellä. (Esim.vanhemmat, kaverit, poikaystävä jne.) Heti jos mies haluaisi seurustella ahdistun, ja pilaan koko jutun..En vaan voi sietää ihmisiä ympärilläni! Olen todella tyytyväinen 2 kissan ja koirani kanssa, mutta kaikenlainen sosiaalinen kanssakäyminen ahdistaa hirveästi. Muutin teininä 16-vuotiaana pois kotoa, koska en yksinkertaisesti enää kestänyt perhettäni. Halusin olla yksin... Välillä on aikoja kun en meinaa jaksaa mennä ulos, koska en jaksa ihmisiä. Enkä oikeastaan jaksa tehdä muutenkaan mitään. Tältä minusta on tuntunut n.13-vuotiaasta asti, mikä minua vaivaa? En puhu asioistani kenellekkään, koska kokemuksien perusteella se ei ole turvallista. Tuntuu että olen vain haamu itsestäni. Välillä nauran, mutta monesti itken vain pelkästä ahdistuksesta. Olen myös erittäin vainoharhainen kun kävelen kaduilla, saatan luulla että joku seuraa tai yrittää kosketella ilman lupaa.(hämärä muisto lapsuudesta) Mikä minua vaivaa? Ahdistun kaikesta muusta paitsi eläimistäni, ja en jaksa, enkä myöskään halua tehdä MITÄÄN. Tykkään maalata ja piirtää, jolloin aina rupean alitajuisesti piirtämään/maalaamaan todella synkkiä teoksia. En aina edes tiedä mitä kuvat tarkoittaa mutta oloni tuntuu kummalliselle kun katson niitä..auttakaa. Tulenko hulluksi?
[/quote]
No... Totta on, että jotkut viihtyvät paremmin yksin, mutta sinä et selvästikään viihdy, koska itket. Tarvitset lähellesi luotettavia ihmisiä, siis sellaisia, joihin voit oikeasti luottaa. On parempi jakaa asioita toiselle kuin kiertää yksin omassa päässä ympyrää.
[/quote]
Mutta ihmiset ahdistaa eikä niihin voi luottaa. Tai siis näin olen teinistä asti ajatellut. -Ap
Älä mieti seurustelua ollenkaan tuossa tilanteessa. Hae apua ja keskity hoitamaan itsesi kuntoon. Sitten aikanaan kun olet paremmassa tilanteessa, seurustelu voikin alkaa tuntua hyvältä.
Suosittelen, että luet kirjan nimeltä Introvertit (Linus Jonkman). Siitä saattaa olla oikeasti apua, kun huomaa, että on muitakin samanlaisia ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:25"]Suosittelen, että luet kirjan nimeltä Introvertit (Linus Jonkman). Siitä saattaa olla oikeasti apua, kun huomaa, että on muitakin samanlaisia ihmisiä.
[/quote]
Mistäköhän sellaisen löytäisi? O.o Mutta onkos se normaalia, kun ei yläpäätänsä jaksa mitään? Siis ei löydy mielenkiintoa mihinkään..-Ap
Ihan kuin minun suustani! En vain jaksa nähdä ketään. Ei kiinnosta muut, en jaksa kuunnella kenenkään juttuja ja elän pitkälti omassa päässäni.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:55"]Ihan kuin minun suustani! En vain jaksa nähdä ketään. Ei kiinnosta muut, en jaksa kuunnella kenenkään juttuja ja elän pitkälti omassa päässäni.
[/quote]
On meitä sitten muitakin :D -Ap
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 18:25"]Suosittelen, että luet kirjan nimeltä Introvertit (Linus Jonkman). Siitä saattaa olla oikeasti apua, kun huomaa, että on muitakin samanlaisia ihmisiä.
[/quote]Kyllä tuossa on jo muusta kyse, noi on aika vakavia pelkotiloja jotka haittaa elämistä
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 16:12"]Syö munakas.
[/quote]
Se munakasko auttaa..-Ap
[/quote]
Epäiletkö kykyjäni henkisenä parantajana? t. Kiukustunut munakas
Up, tahtoisin vastauksia..-Ap