Päätin alkaa treenata, pukeutua ja elää kuin 80-luvulla.
Vinkkejä, jotka olette eläneet ajalla?
Haluan panostaa treeneissäni kiinteyteen enkä kankunkasvatukseen, joten valinta oli helppo. Sen lisäksi rakastan sitä rosoista muotia, haluan vaihtaa älypuhelimen puhelimeen millä voi vain soittaa ja alan kirjoitella kirjeitä ja paperista päiväkirjaa.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Näin tämän videon ekaa kertaa pari vuotta sitten ja se innosti minua kokeilemaan aerobicia. Tai olisi innostanut, jos sitä olisi voinut harrastaa missään, mutta edes Helsingissä ei ollut aerobickurssia.
Noilla naisilla on todella upea kroppa. Ne on kaikki hoikkia, mutta samalla sopivan lihaksikkaita. Mä en yhtään tykkää niistä Kardashian-perseistä, jotka on nykyään muotia.
Niin minäkin! Aloittelen pukeutumisesta, tänään posti toi neonvärisen pääpannan ja retro aurinkolipan (Niitä voi pitää nyt sisällä.)
Jotain rekvisiittaa löytyy jo ennestään, myös sisustuksessa. Kännykkä retromalli myös vaikka ei kasarimallia.
Ei mulla ollut 80-l nuorena ikinä mitään hikipantaa tai aurinkolippaa. Tiukka permis, vetyperoksidiraidat ja koko sähäkkä tukka pöyhitty niin isoksi kuin mahdollista. Valkoinen huulipuna ja vihreä ripsari. Farkut porkkanamallia ja iso valkoinen paitapusero, vyö oli tiputettu lantiolle. Baarissa tilasin auringonlaskun tai sinisen enkelin. Jumppa oli aerobicia ja squashia sekä lentopalloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä kotimaista jumppaa? 🤭
OMG niillä on hameet eikä kuviollisia trikoita, joiden tehostevärillä ommellut laakasaumat piirtävät nuolet suoraan genitaaleihin.
Tasapainon vuoksi urheiluliivejä ei ole mitä ilmeisimmin vielä keksitty.
En tajua noita hameita. 😀 Mikä pointti niissä oikein oli? Itse en haluaisi mitään ylimääräisiä liehukkeita jumpatessa/treenatessa.
Mulla on hikinauha ja ihan 2020-luvulta! Niitä saa edelleenkin kaupoista. Tosin se on vähän erinäköinen kuin 80-luvulla. Mutta hikinauha mikä hikinauha.
Lisää pukeutumis- ja sisustamisvinkkejä saat, kun alat katsoa Dallasia ja Dynastiaa DVD:ltä. Victoria Principal julkaisi myös aerobic-oppaan ja taisi näyttää malliakin muutamassa Dallasin jaksossa.
Vierailija kirjoitti:
Hieno valinta 👍
Ehdottomasti paras , 80's is back :)
Mikroja alkoi olla kaupoissa 80-luvun lopussa. Yritä löytää isoimmat mahdolliset stereot, jossa on sekä vinyyli ja kasetti puoli. Musiikkina Madonna, Michael Jackson, Eurytmics ja Wham, Duran Duran. Rockin puolelta Dire Straits ja Bruce Springsteen. Topi Sorsakosken In beat levy oli tosi suosittu. Kunnon alushousut, ei mitään stringejä. Jos käytät rillejä, hanki isoimmat n puolet kasvoista peittävät pokat. Röyhelöinen pusero tai jakku olkatoppauksineen must.
Joo meille tuli mikro viimeistään vuonna -88. Muutettiin seuraavana vuonna ja mikro oli meillä jo vanhassa kodissa. Siksi olen ajankohdasta varma.
Ei ole kovin kauaa aikaa kun "järkytyin" aina lähikaupassa (shokki), kun nuoriso tuli kasarityylillä sinne asioimaan ja yksi nuori pari näytti kuin jonkun isovanhemmat olisivat syntyneet uudelleen. Ehkä ovatkin. Lisäksi kaupan musiikki oli myös silloin kasaria, nyt se on hivenen uudempaa renkutusta. Aloin vähän jo pelätä että kaikki muuttuu kasariksi, ainakin ihmiset, onneksi niin ei käynyt. :D
Kasarilta kauneutta ja talenttia:
Kasariteini kirjoitti:
Neonvärisiä vaatteita, sinistä luomiväriä, permanentti jne. Alat kuuntelemaan kasaria ja juomaan sinisiä enkeleitä. Siinä sivussa pelkäät happosateita ja ydinsotaa. Kuntosalit voit unohtaa. Sen sijaan voit hankkia sporttidivarista jonkun kotikuntoilulaitteen.
80-luvun tyyliin voi pukeutua useammalla eri tavalla. Jos ei halua pelkästään neonvärejä, myös pastelli sopii. Sitten myös esim. farkkuasu täydennettynä jollain neon asusteilla tai punk-vaikutteilla käy jokapäiväiseen tyyliin.
Vyölaukkuja löytyy nyt hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Lisää pukeutumis- ja sisustamisvinkkejä saat, kun alat katsoa Dallasia ja Dynastiaa DVD:ltä. Victoria Principal julkaisi myös aerobic-oppaan ja taisi näyttää malliakin muutamassa Dallasin jaksossa.
Ei hitsi! Mä näin just Kierrätyskeskuksessa Victoria Principalin jumppakirjan, jossa sanottiin, että se on joku näyttelijä. En ollut koskaan kuullutkaan ja mietin, että kuka se on. Ja nyt selvisi.
Ap:n kannattaa käydä Kierrätyskeskuksessa tai Kontissa, kun siellä olen usein nähnyt 80-luvun jumppakirjoja. Ostin itselleni parilla eurolla Callanetics-kirjan.
Kasarilla oli paljon tyylejä rinnakkain, joka ehkä unohtuu tässä sopulien ajassa. Oli punkkarit, oli sportit hikinauhoineen, oli Mike Monroen näköiset hevikukot ja liimalettiset metallipojat, räp ja break dance nosti tyyleineen päätä, ja trendejä tiukemmin seuraavilla oli olkatopat, jättipaidat ja neonvärit. Moni tyyli liittyi musagenreihin, joita oli paljon. Kasarin lopulla tuli juppityyli ja merkkituotteet alkoi nostaa päätään, esim Lacoste ja Reebok oli kovia juttuja. Joten valitse omasi!
Muistan mm haaremihousut yläasteelta jonka jälkeen tuli hippikauden legendaariset salihousut, kun alkoi tulla kuntosaleja juppikauden myötä. Nahkatakit, erityisesti antiikkiruskeat. Välillä kaikki piti niitä kauheita verkkapukuja joita ompelutaitoiset teki itse. Vaatteita ostettiin paljon mm Anttilasta. Neonväriä, pastellisävyjä.
Sitten ne hiukset. Piti olla iso tukka. Mielellään vaaleita raitoja, muhkee permis. Kreppiraudat. Käsittelyt oli niin kovia että monella hiukset oli yhtä hamppua. Meikit oli aika vahvoja ja huulipunat pinkkejä ja vaaleita. Mulla oli sinistä ripsaria sinisen luomivärin kera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin tämän videon ekaa kertaa pari vuotta sitten ja se innosti minua kokeilemaan aerobicia. Tai olisi innostanut, jos sitä olisi voinut harrastaa missään, mutta edes Helsingissä ei ollut aerobickurssia.
Noilla naisilla on todella upea kroppa. Ne on kaikki hoikkia, mutta samalla sopivan lihaksikkaita. Mä en yhtään tykkää niistä Kardashian-perseistä, jotka on nykyään muotia.
Minustakin noilla on hyvännäköiset kropat. Lihasta löytyy, mutta sopusuhtaisesti. Vähän toista kuin nykyajan Kardashian-ihanne eli että vyötärö on kapea, mutta perse aivan suhteettoman suuri.
Vierailija kirjoitti:
Tästä kotimaista jumppaa? 🤭
Mietin pitkään mistä tämä muistuttaa hameineen ja varsinkin nuo alun tanssahtelut valssitahtiin. Muistaako kukaan Uuno muuttaa maalle -elokuvasta kohtaa, jossa oli se tanssiesitys kirkastusjuhlissa? Uuno veti trikoot päälle ja tuurasi yhtä naisista. Ihan samantyylistä se oli. 🤭 Puppe soitti pianoa ja tanssi oli just tuollaista. Tuollaiset hameetkin oli heillä trikoiden päällä.
Etsi 80 -luvun talo alkuperäisessä kunnossa.
Toivottavasti vihreä tai keltainen vessanpönttö ja lavuaari jäljellä.
? Ap nimenomaan sanoo, että haluaa panostaa kiinteyteen eikä kankunkasvatukseen.