Siitepöly allergia!!!!
Siis suosittelen ehdottomasti lukemaan tämän kirjoituksen! Itsehän kärsin melko pahasta nuhasta lähes joka kevät, mutta viime vuonna ongelmat olivat täysin minimaalisit. Voi toki olla että siitepölyä ei viime vuonna hirveesti ollut, mutta liputan tämän kirjoituksen puolesta silti!!
http://www.chinesetea.fi/vihreasta-teesta-helpotusta-allergia-oireisiin/
Nimimerkillä: Histamiini aiheuttaa väsymystä
Kommentit (19)
Samaa pseudotieteellistä soopaa kun vaikkapa Zinzino käyttää ripuliöljymainoksissaan.
Toki tee on hyvästä mutta siitepölyallergiaan auttaa ihan oikeasti lääke joita myydään apteekissa.
Kiitos vinkistä. Pitää kokeilla. Itsellä on nyt käytössä histaminium nimistä homeopaattivalmistetta ja koivunmahlaa. Hengitys kyllä kulkee eikä ole pahaksi vielä muuttunut
Viime vuosi oli pahin siitepölyallergikoille moneen vuoteen.
Minä kokeilen Pycnogenolia 100mg päivässä siitepölyallergiaan.
Onko muilla kokemuksia?
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 10:54"]
Minä kokeilen Pycnogenolia 100mg päivässä siitepölyallergiaan. Onko muilla kokemuksia?
[/quote]
Kiitti tästäkin vinkistä.
No itselläni ainakin oireet pysyivät lähes kokonaan poissa ja tuosta zinzinon hommasta en kyllä tiedä. Mutta en nyt lähtenyt tässä mitenkään ylistämään vihreää teetä uskomattomana superlääkkeenä vaan pikemminkin uutena ja mukavana vaihtoehtona lääkitykselle. Ja olen myös juuri aloittanut teen juonnin joten on mukava huomata, että sillä on myös jotain tieteellisesti todistettua tehoa terveyteen :)
Itsellä tulee niin kovaa migreniä ja väsymystä noista apteekkien allergialääkkeistä ja siksi muut keinot on pakko kokeilla. Vinkit kehään!
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 11:02"]
No itselläni ainakin oireet pysyivät lähes kokonaan poissa ja tuosta zinzinon hommasta en kyllä tiedä. Mutta en nyt lähtenyt tässä mitenkään ylistämään vihreää teetä uskomattomana superlääkkeenä vaan pikemminkin uutena ja mukavana vaihtoehtona lääkitykselle. Ja olen myös juuri aloittanut teen juonnin joten on mukava huomata, että sillä on myös jotain tieteellisesti todistettua tehoa terveyteen :)
[/quote]
Ai se todellakin toimii?
Siitepölyhunajasta on ihan oikeaa näyttöä, että helpottaa oireita. Aloittajan juttu vaikuttaa huuhaalta.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 11:05"]
Siitepölyhunajasta on ihan oikeaa näyttöä, että helpottaa oireita. Aloittajan juttu vaikuttaa huuhaalta.
[/quote]
No tiedä sitten mikä sinulle on oikeaa näyttöä! Koska itselläni tosiaan ainakin auttoi ja myös tuo lähde näyttää melko luotettavalta!!
[/quote]
Kokeillemalla se selviää. Tylsää on haukkua asioita huuhaaksi joista ei itsellä ole mitään kokemusta
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 11:12"]
[/quote]
No tiedä sitten mikä sinulle on oikeaa näyttöä! Koska itselläni tosiaan ainakin auttoi ja myös tuo lähde näyttää melko luotettavalta!!
[/quote]
Paljonko sitä juot ja milloinka huomasit sen auttavan?
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 11:15"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Juon noin 5-6 kupillista päivässä, koska teen terveyshyödyt vaativat noin 5 kupillista päivässä päivittäin (Liittyy jotenkin siihen EGCG aineeseen) Mutta tosiaan aloiten viime vuonna vasta teen juonnin joskus helmikuussa ja ainakin viime keväänä oireet pysyivät minulla poissa ja näin tänään mtv aamuteeveessä jutun siitepölystä niin laitoin sitten tänne vinkkiä omista kokemuksistani, kun olin vielä tuon artikkelinkin lukenut. Olen nyt siis juonut noin 5 kupillista teetä päivässä yli vuoden ajan ja vähentänyt kahvinjuontia. Olisiko sinulla tarkempia tietoja tästä asiasta vai tykkäätkö vain aina huudella asioita huuhaaksi tietämättä niistä juuri mitään?
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 11:26"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 11:15"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Juon noin 5-6 kupillista päivässä, koska teen terveyshyödyt vaativat noin 5 kupillista päivässä päivittäin (Liittyy jotenkin siihen EGCG aineeseen) Mutta tosiaan aloiten viime vuonna vasta teen juonnin joskus helmikuussa ja ainakin viime keväänä oireet pysyivät minulla poissa ja näin tänään mtv aamuteeveessä jutun siitepölystä niin laitoin sitten tänne vinkkiä omista kokemuksistani, kun olin vielä tuon artikkelinkin lukenut. Olen nyt siis juonut noin 5 kupillista teetä päivässä yli vuoden ajan ja vähentänyt kahvinjuontia. Olisiko sinulla tarkempia tietoja tästä asiasta vai tykkäätkö vain aina huudella asioita huuhaaksi tietämättä niistä juuri mitään?
[/quote]
Hyvä tietää. Munkin pitää siirtyä tuohon vihreän teen pariin kokonaan. Thanks
t. toinen allergikko
Mahtava vinkki, empä ole ikinä tullut ajatelleeksi että tee voisi auttaa myös allergiaan! Itselle noi antihistamiini lääkkeet ei sovi ollenkaan tai kyllähän ne auttaa siihen vaivaan, mutta tulee niistä kauhee väsy ja oon koittanu myös niitä, joita mainostetaan ilman väsymystä!!
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 12:07"]
Mahtava vinkki, empä ole ikinä tullut ajatelleeksi että tee voisi auttaa myös allergiaan! Itselle noi antihistamiini lääkkeet ei sovi ollenkaan tai kyllähän ne auttaa siihen vaivaan, mutta tulee niistä kauhee väsy ja oon koittanu myös niitä, joita mainostetaan ilman väsymystä!!
[/quote]
Vaikea niiten saada kehitettyä allergialääkkeitä jotka eivät väsytä tai aiheuta päänsärkyä
Syytä en tiedä, öljy lievittää oireita, nytkin porkkanaraastetta, johon hiukan oliiviöljyä.
Aamulla herätessä pää oli raskas.
Ensinnäkin se on Siitepölyallergia :) Mutta joo aiheeseen, luettuani artikkelin mietin, että kuinkahan paikkaansa pitäviä nuo tiedot on, mutta jos on hyvät perustelut ja lähteet niin kuulostaa oikein hyvältä vaihtoehdolta, koska itse pidän myös hyvästä vihreästä teestä erittäin paljon!!!