voiko amppelikukkaa säilyttää parvekkeella yönkin?
Ajattelin ostaa äidille kukkasen mutta kun en ymmärrä niistä juuri mitään niin voiko näillä keleillä pitää kukkasta parvekkeella yötäpäivää? Jos tänään ostan kukan, sen tarttis pysyy su asti hengissä :)
Kommentit (10)
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 09:16"]Riippuu kukasta, riippuu yölämpötiloista, riippuu arvekkeen suojaisuudesta.
[/quote]
Tää on lasitettu parveke, muusta en osaa sanoa. Yöllä on vissiin -2 astetta, päivällä 10.
Orvokit kestää kylmää joten ne voi pitää yön ainakin. Mun parvekkeelta näkee itseasiassa kukkakauppaan ja siellä näyttää olevan amppelikukat yölläkin ulkona sellaisessa lukitussa häkissä joten kai ainakin kestävämmät lajit voi. Kysy ostaessa.
Samaa kuin edellinen vastaaja eli kysy ostaessa. Riippuu ihan lajista.
No en suosittele ellei orvokki.Periaatteessa +10 suositellaan yölämpötilaa ennen kuin jättää yöksi ulos.
Voit jos lämpötila ei laske alle +5 asten eikä tuule kovasti.
Lasitettu parveke on yleensä lämpimämpi kuin lasittamaton eli siellä kasvit pärjää jo avoparveketta aiemmin.
Minulla sama ongelma edessä, saan kuulemma toivoa mieleisen kukan. Meillä on eteläparveke ja se on kovin paahteinen sitten kesän oikeasti alettua. Orvokit ei siellä kestä joten pakko kai tyytyä pelargoneihin. Perinteistä "äippäruusua" en halua, olen onnistunut tappamaan ne jo juhannukseen mennessä.
Forecan mukaan 8 on alin yölämpötila, eli pitäiskö ottaa riski?
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 09:42"]Forecan mukaan 8 on  alin yölämpötila, eli pitäiskö ottaa riski?
[/quote]
Joo
Mulla orvokit ja ruusukin ulkona :)
Riippuu kukasta, riippuu yölämpötiloista, riippuu arvekkeen suojaisuudesta.