Voisiko 14-vuotias sisko katsoa..
..syksyllä kouluun lähtevää pikkusiskoa kesän ajan?
Kommentit (50)
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 07:02"]Siis kun olen työtön ja ehkä saamassa kesäksi töitä. Mutta hoitomaksu menee maksimiin, mutta se lohkaisee hillittömän osan alarajantuloista.
Luotan 14-vuotiaaseen kuin vuoreen, maksaisin hänelle jotain, mutta vähemmän kuin hoitomaksu olisi. Pienellekin olisi helpompaa kun saisi jäädä aamuisin nukkumaan.
Ap
[/quote]
Ei ole oikein. Hoitomaksu ei ole suuri. Lapsi on päiväkoti-iässä
Koita vähän asettua teinin asemaan.
Voi jos teini itse on halukas. Ei ole reilua pakottaa 14-vuotiasta hoitamaan koko kesäksi pikkusisarusta, sillä kun on jo omakin elämä ja kaverit. Tai ainakaan itse en vastentahtoista teiniä kahlitsis kesäksi kotiin
283 on maksu. Millä mittarilla se on paljon? Ilmaiseksiko se pitäisi saada? Teinin palkka, tuntipalkka?
Jos teitä on 3 henkilöä perheessä, korkein maksu menee jos palkkasi on yli 4600€. Kyllähän tuolla palkalla jo hoitimaksun maksaa?
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 07:10"]
Jos teitä on 3 henkilöä perheessä, korkein maksu menee jos palkkasi on yli 4600€. Kyllähän tuolla palkalla jo hoitimaksun maksaa?
[/quote]
No jos siinä perheessä vaikka on myös isä joka on ihan normaalipalkkaisessa työssä. Kovin korkeat tulot ei tarvitse kahdella työssäkäyvällä olla, jotta päivähoitomaksu heilahtaa maksimiin.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 07:10"]Jos teitä on 3 henkilöä perheessä, korkein maksu menee jos palkkasi on yli 4600€. Kyllähän tuolla palkalla jo hoitimaksun maksaa?
[/quote]
Niin.. Mistä keksit, että meitä on vain 3? Mies käy töissä myös.
Ap
No neljällä hengellä raja on 5566€ että menee korkein maksu, edelleen olen sitä mieltä että myös noilla tuloilla hoitomaksun maksaa. Kyse on kuitenkin vain kahdesta kuukaudesta.
ja onhan sillä työssäkäyvällä isällä 4 viikon kesäloma, joten eihän teinille jää kuin kuukausi sitä lapsenvahtiaikaa.
14v. voi olla kesätöissä, mutta maks.puolet loma-ajasta ja ei yötyötä.