Haluasitko muuttaa pois Suomesta?
Miksi? Tai miksi et?
Muuttaisin vaikka heti esimerkiksi Floridaan. Syitä ei tarvinne kertoa - kaikki paremmin aina lämpimästä säästä lähtien.
Kommentit (27)
Johonkin maahan jossa sopeutuisin eli esim. Kirgisia tai Uzbekistan
Suomessa on kylmää niin henkisesti kuin säänkin puolesta. Pahinta täällä Pohjois-Pohjanmaalla. Lapissakin voisi olla positiivisempi tunnelma.
Voishan sitä muuttaa jonnekin missä ei tammikuussa ole kylmä.
E. Olen asunut useita vuosia ulkomailla ja tiedän tasan tarkkaan, että eläminen ulkomailla on samanlaista arjen pyörittämistä kuin Suomessakin. Itse asiassa moni asia on huomattavasti kalliimpaa, hankalampaa ja turhauttavampaa. Tottakai maissa oli omat todella hyvät puolensa, esimerkiksi luontokohteet, mutta ei sitä niitäkään jaksa iänkaiken ihastella.
Nyt Suomessa on ihan kaikki mitä haluan, täällä on perheeni, kohta ehkä lapsenlapsiakin, vanhat vanhempani, appivanhemmat, ystävät, työ, ikioma koti ja piha, kesämökki ja kaikki. Olen aikoinani matkustanut myös niin paljon työmatkoilla pitkin poikin maailmaa, että en ole mitenkään innostunut matkustamisesta.
En haluaisi. Olen käynyt Floridassa ja Havajilla- en muuttaisi, samoin Kalifornia tai Washington- en muuttaisi. Saati itään - en.
Kyllä, haluaisin muuttaa Espanjaan. Toivottavasti toteutuu muutaman vuoden kuluttua, kun jään eläkkeelle. Pääsee pois tästä pirullisesta kylmyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on kylmää niin henkisesti kuin säänkin puolesta. Pahinta täällä Pohjois-Pohjanmaalla. Lapissakin voisi olla positiivisempi tunnelma.
Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan, eli jos sinä olet henkisesti kylmä, niin sitä kylmyyttä saat takaisinkin ihan varmasti. Sään aiheuttamaan kylmyyteen auttaa fiksu pukeutuminen ja se ei ole vaikeaa.
Todella. Olen kyllästynyt olemaan noin 8kk vuodesta kylmissään ja masentunut, siis jo niin kyllästynyt, että olen tavallaan luovuttanut.
Ei tunnu mikään missään, tuolla huhti-toukokuussa herään taas eloon ja sitä kestää elo-syyskuulle.
En edes tiedä mihin muuttaisin ja mitä se käytännössä vaatisi.
Kyllä, alkaa olla liian kallis maa asua ja elää. Täysaikainen työ ja suht normi palkka 2500€ ja nyt sähkön hinnan nousu omakotitalon omistajalle rupeaa olemaan liian kova, ei jää enään mitään palkasta käteen ja joutuu karsimaan paljon ihan perusasioista notta rahat riittää pitämään voudin poissa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, haluaisin muuttaa Espanjaan. Toivottavasti toteutuu muutaman vuoden kuluttua, kun jään eläkkeelle. Pääsee pois tästä pirullisesta kylmyydestä.
Kolottaako luitasi kylmyys? Meinasitko, että Espanjan kosteat homeiset talot ovat ihania talvella?
Haluaisin. En tosin Floridaan, liian villi meno. Irlannin rannikkoa voisin harkita, varsinkin jos ilmasto vähän lämpenisi.
En halua mutta ei riitä rahat täällä asumiseen
olen kehunut muiden maiden naisia täällä. aina vastaus että "muuta sitten sinne". muuttaisin mutta ei ole rahaa :(
Joku tosi lämmin paikka, missä ei ole yölläkään kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Pidetään peukkuja! Itsekin voisin muuttaa Espanjan aurinkorannikolle!!!! Kuitenkin Euroopan valtio kyseessä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat ettei talvella ole kylmä, niin Kanarian saaret on ainoa paikka Espanjassa joka käy.
Olen asunut lämpimässä maassa 3 vuotta joku aika sitten. Liian kuumaa oli kun keskilämpötila jotain 35 astetta plussaa ja yölläkin yli 30. Turvallisuuskin oli vähän sitä ja tätä.
Voisin muuttaa niin pääsisi perussuomalaisista. Kanada tai Uusi Seelanti tulisi lähinnä mieleen.
Kyllä. Mutta moni paikka on liian kuuma tai kylmä. Pitäisi olla juuri sopiva. :)