Kääk, mikä mun kasvoja vaivaa!? Voiko liittyä raskauteen? Ihme ihottuma
Tai, ei ole oikeastaan ihottumaakaan, koska ei tunnu miltään, iho on yhtä sileä kuin ennen, eikä kutiakaan, mutta molemmat posket ovat täynnä pieni punaisia pilkkuja!
Alkaa noin puolestavälistä poskea ja jatkuu korvaan päin, ja alas kaulalle.
Todella hämärän näköistä, huomasin pari päivää sitten....
Kommentit (12)
Hmm... muistaakseni sellainenkin asia on olemassa kuin raskausihottuma!
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 23:03"]Hmm... muistaakseni sellainenkin asia on olemassa kuin raskausihottuma!
[/quote] Mutta siihen liittyy kutinaa. .googlettelin ihomuutoksia ja raskaus ja ihottmaa ja raskaus mutta en löytänyt mitään mikä sopisi tähän....
Lähinnä nyt tulee mieleen että voiko johtua siitä että oksentelin aika rajusti pari yötä sitten? Katkenneita pintaverisuonia "rasituksen" takia kenties?
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 23:02"]
Syöpä.
[/quote] Tuskin =D
Mun ystävälle tuli molempien raskauksien aikana suklaasta tuollaista.
Siis onko ne pilkkuja vai katkenneita verisuonia? En ole kyllä kuullut että joku oksentaisi niin rajusti että verisuonet katkeilisi..
Ne rajusta oksentelusta syntyvät verenpurkaumat näkyy heti. Mulla on kanssa kerran oksennustaudissa tullut, olin yläasteella ja jäin sitten kotiin siihen asti että purkaumat sai peitettyä... Naama kaulasta asti ihan läikikkäät. Silmät myös. Sairasta. Vähän offtopic sori
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 00:12"]
Siis onko ne pilkkuja vai katkenneita verisuonia? En ole kyllä kuullut että joku oksentaisi niin rajusti että verisuonet katkeilisi..
[/quote] En ikeasti tiedä miltä katkenneet verisuonet näytäisi =D
Jotenkin vain tuli mieleen että ehkä olisin tän näköinen jos joku olis vetässy kunnon bitchslapin kasvoilleni.... Siis pieniä, punaisia pilkkuja, todella lähellä toisiaan niin että näyttää mlkein tasien punaiselta,mtta kun katsoo tarkemmin näyttää ihan ihmottumalta, paitsi että iho tosiaan on ihan sileä eikä kutiakaan.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 00:14"]
Ne rajusta oksentelusta syntyvät verenpurkaumat näkyy heti. Mulla on kanssa kerran oksennustaudissa tullut, olin yläasteella ja jäin sitten kotiin siihen asti että purkaumat sai peitettyä... Naama kaulasta asti ihan läikikkäät. Silmät myös. Sairasta. Vähän offtopic sori
[/quote] Taisin huomata nämä aamulla sen jälkeen kun olin yöllä oksentanut.... En vain ensin kiinnittänyt niihin huomiota, nyt huomasin että niit on vieläkin...
(Joo, en vietä kovin paljon aikaa peilin edesä =D )
Mulle tuli koko naama silmäluomia ja kaulaa myöten täyteen pienen pieniä punaisia pisteitä, eli mustelmia, kun raskaana ollessa oksensin. Vaikka rajulta näyttäisikin, niin on aivan harmitonta. Vastaavia voi kovassa ponnistuksessa tulla esimerkiksi painonnostajille.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 01:07"]Mulle tuli koko naama silmäluomia ja kaulaa myöten täyteen pienen pieniä punaisia pisteitä, eli mustelmia, kun raskaana ollessa oksensin. Vaikka rajulta näyttäisikin, niin on aivan harmitonta. Vastaavia voi kovassa ponnistuksessa tulla esimerkiksi painonnostajille.
[/quote] Kiitos, tästä varmaan onkin kyse. Onko tää sitä raskausajan hehkua mistä puhutaan, kun naama in punainen oksentelun takia? =D
Enkä tiedä vaikuttaako asiaan mitenkään, mutta nyt rv35+2.
Pitäisi muistaa kysyä lääkäriltä huomenna jos se osais selittää mistä on kyse, un sattuu olemaan neuvolalääkärikäynti huomenna muutenkin....