voi apua! olen koukussa karjalanpiirakoihin
Syön niitä päivittäin varmaan 2-3 aterialla. Oon yrittäny eka vähentää niiden päivittäistä syömistä sit ajoittaa niiden syömisen n. 1kertaan viikkoon. No ei onnistunut. Niitä menee vajaa pussi päivässä. Olen muuten normaalipainoinen, eikä painoa ole tullut lisää eikä se ole vähentynyt. Mutta kuitenkin oudoksuttaa tää tilanne. Valitanko mä nyt turhasta, kun kerta on kaikki huume, alkoholi ja tupakkariippuvuudet?
. Kuvitellaan et en ikinä kyllästy tähän syömismalliin niin voiko tästä tulla jotain haittaa terveydelleni?siis pidemmän päälle. Ja ei ole provo.
Kommentit (15)
Tee itse. Parempia kuin ne "pussipiirakat" eikä tule syötyä niin usein.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:18"]Voi sinua. :) Kyllä sulle melko varmasti kyllästyminen iskee jossain vaiheessa, älä huoli! Syötkö muuten monipuolisesti, kasivksia, marjoja / hedelmiä jne? Skippaa perunat, riisit ja muut lisäkkeet, karjalanpiirakka ajaa sulla saman asian. :)
[/quote]
Salaattia ja kasviksia syön päivittäin. Hedelmiä silloin tällöin. Kotona en ikinä keitä riisiä pastaa yms. Työpaikan lounaalla tulee joskus syötyä (jod ei ole vaihtoehtoa) sitten juurikin jotain perunaa. Kalasta en pidä, kanaa tai jauhelihaa syön usein.
Sinä siis tykkäät karjalanpiirakoista. Ne ovatkin hyviä ja ihan terveellisiä, ei voi kieltää.
Minulla on silloin tällöin montakin kuukautta kestäviä himokausia. Kohteena on ollut esimerkiksi paistettu kana, perunamuusi, jäävuorisalaatti ja emmentaljuusto. Muun muassa. Jokainen himo on lopulta normalisoitunut, vaikkei välttämättä olisi ollut tarpeenkaan, kun kyse ei sentään ole päihteistä. Joskus maun ja rakenteen yhdistelmä vain on niin vastustamaton, että muu ei maistu.
Onko tietoa mistä nuo 'himokaudet' johtuu?
Ap
Minä olen päässyt eroon miniluumutomaatti addiktiosta. Syksyllä oli kausi, jolloin ostin rasian joka päivä ja hotkaisin sen 2 minuutissa.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:59"]
Onko tietoa mistä nuo 'himokaudet' johtuu? Ap
[/quote]
Onko niiden johduttava jostakin? Minun mielestäni ilmiö on aika samanlainen kuin esimerkiksi ihastuminen vaikka nätteihin ja mukaviin nilkkureihin ja niiden käyttäminen koko syksyn päivästä toiseen tai koukkuun jääminen johonkin musiikkikappaleeseen.
Numero 5
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:03"]
Minä olen päässyt eroon miniluumutomaatti addiktiosta. Syksyllä oli kausi, jolloin ostin rasian joka päivä ja hotkaisin sen 2 minuutissa.
[/quote]
Tämä on ihan hyvä addiktio
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:03"]Minä olen päässyt eroon miniluumutomaatti addiktiosta. Syksyllä oli kausi, jolloin ostin rasian joka päivä ja hotkaisin sen 2 minuutissa.
[/quote]
Heh:-D itsellänikin menee tomaatteja rasia päivässä. Tosin ne on kirsikkatomaatteja :-)
Ap
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:09"]Kauheesti kaloreita ;)
[/quote]
Kuitenkin Vähemmän kuin pastassa tai riisissä....
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:09"]Kauheesti kaloreita ;)
[/quote]
Kuitenkin Vähemmän kuin pastassa tai riisissä....
[/quote]
Miten niin?
Esim Fazer Karjalanpiirakka 219 kcal/100g
Pasta riippuen lajikkeesta n 350. Kcal/100g
Voi sinua. :) Kyllä sulle melko varmasti kyllästyminen iskee jossain vaiheessa, älä huoli! Syötkö muuten monipuolisesti, kasivksia, marjoja / hedelmiä jne? Skippaa perunat, riisit ja muut lisäkkeet, karjalanpiirakka ajaa sulla saman asian. :)