Mitä tapahtuu palkalle jos saa koronan?
Saanko pienemmän sairaspäivärahan, jos saan koronan ja joudun olemaan eristyksissä 10 päivää?
Kommentit (12)
Lääkäriltä eristyspäätös tai normi saikkulappu ja työnantaja maksaa palkan.
Katedraali oli hiljainen ja viilentynyt
Katedraalin holvikaarten alla, nurkkauksessa
Kaksi tyttöä, huppupaita, puuvillainen vyö
Lattialla vyö
Kevyesti pukeutuneet
He koskettivat toisiaan
He hyväilivät toisiaan
He etsiytyivät toisiinsa kiinni
Katedraalin holvikaarten alla, nurkkauksessa
Jos saat virallisen eristyspäätöksen positiivisen testin jälkeen, niin kela maksaa täyden korvauksen, tartuntapäivärahan. Jos olet vain sairaana poissa, niin saat sairauspäivärahan.
Kiitos vitonen. Siihen tarvitaan siis virallinen testi?
Riippuu tessistä.
Jos olet itse sairaana, niin saat tessin rajoissa palkallista saikkua.
Se on sitten eri asia, mitä kela korvaa työnantajalle.
Vierailija kirjoitti:
Selvitä HR:stä. Itse sain kotitestistä positiivisen ja peruin PCR:n, koska viralliselle todennukselle ei ole tarvetta. HR:n mukaan jos oloni pahenee, jään vain tavallisesti saikulle TES:in mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen mitään testiä tarvita, että saat palkkaa sairauspoissaolosta, jos olet sairaana.
Jos olet karanteenissa ilman, että olet itse sairastunut, niin saat kelalta palkkaa vastaavan määrän päivärahaa. Ja tämäkin riippuu siitä, kiten työnantajasi on päättänyt palkan suhteen.
Miksi näitä kysytään näin vaillinaisilla tiedoilla? Ei voi tietää yhtään mitään, kun ei tiedä edes millä alalla olet.
Minä en saa pennin pyörylää koska olen töihin kutsuttava sijainen. Siksi en aio ainuttakaan koronatestiä tehdä, kun töihin on mentävä kuitenkin.
Saat siltä ajalta tartuntatautipäivärahan, joka on 100 % palkasta.
Palkka häviää ja sitä ei löydy.