Koko Suomi leipoo 2022
Uusi kausi alkoi. Kivaa. Ekan jakson perusteella sanoisin, että taitavia kilpailijoita kisassa. Mutta tuomarit ois voinu vaihtaa tälle kaudelle.
Kommentit (687)
Kyllä meni voitto oikealle leipojalle. Paljon Onnea Tiia.
Ai kaikkien aikojen kovatasoisin kausi? Täh, eikös tää leipureiden taso ole vähän laskenut viime aikoina.
Minusta finaalia edeltävässä jaksossa oli korkea taso, siinä ne trendikakut oli oikeasti kaikilla hienoja. Finaalikakut oli siihen nähden ihan toista maata, tosi vaisuja esityksiä.
Tiian voittokakun koristelu (1 pienehkö pöllö) oli mielestäni liian yksinkertainen. Lauran kakun koristeet ja värimaailma oli suorastaan rumat ja keskeneräisen näköiset. Iiriksen kakku ehkä näyttävin, mutta siinäkin suttuinen toteutus. Ja melkein kaikilla myös liian yksinkertaiset suolaiset tarjottavat. Kekseja, mitä ihmettä? Aimmilla kausilla finaalijakson taidonnäytetehtävissä on ollut enemmän kunnianhimoa!
Tekninen tehtävä eli se konvehtimainen suklaapatukka oli hyvä tehtävä.
Kävin kurkkaamassa kaikkien kilpailijoiden ig-tililtä millaista leipovat kotioloissa. Katin ig-tili oli selkeästi ammattitaitoisin ja vakuuttavin. Laadukkaita kuvia!
Finaalikolmikosta Tiia oli lempparini eli olen iloinen voittajasta.
Miten minusta nuo kakut tässä ohjelmassa näyttävät usein hyvin vaatimattomilta ja aloittelijan tekemiltä. Tosi yksinkertaisia kakkuja, ei mitään haastavaa koristelua yleensä, monesti kuorrutus ja viimeistely kesken tai suttuinen. Kakku on hyvin usein ainakin jollakin kilpailijalla vinossa! Siis kuka saa edes kakun vinoon sellainen, joka on leiponut useamman kerran kuin sen joka vuotisen synttärikakun. Aikaa on kolme ja puoli tuntia kuitenkin, joka on kyllä ihan riittävästi kakun leivontaan. En edes ymmärrä, miten aika voi loppua kesken. Voittokakussa pelkkä yksi pöllö oli ihan liian vähän koristelua. Monet ystävistänikin, vaikka leipoivat todella harvoin, käyttävät luovuuttaan ja tekevät aivan uskomattoman hienoja kakkuja talvimaisemineen, tonttuineen sun muineen. Missä kaikki tällainen luovuus ja taito piilee tässä ohjelmassa? Kakun pitää olla houkutteleva ja kiinnostava. Herkullisen näköinen ja kaunis. Ei. Ikään ruskea pönttö. Ei ainakaan voittokakun.
Itse kotileipurina taas ihmettelen miten he saavat niin nopeasti noin hienoja kakkuja kasaan! Kyllä sen kakun tekee kotona kolmeen puoleen tuntiin jos aktiivista aikaa katsoo, mutta kuitenkin saat tehdä osissa ja jäähdyttää vaikka kakkupohjia vuorokauden. Tuolla ei saa, tuollahan se kello käy kokoajan? Mun mielestä todella hienoja suorituksia kaikki!
En ihan käsitä että miten tuollaisella kakulla voitetaan koko Suomi leipoo -titteli 😳
Tiian kakku oli kyllä liian vaatimattoman näköinen voittoon. Hänen suolaiset lohituulihatut olivat varmasti hyviä ja näyttivätkin siltä. Toisaalta koko kauden aikana Tiialla oli paljon onnistumisia. Joten onnea voittajalle!🌹
Kolme äitiä oli finaalissa. Onnea Tiialle!🌸
Vierailija kirjoitti:
En ihan käsitä että miten tuollaisella kakulla voitetaan koko Suomi leipoo -titteli 😳
No ei voitto yhden kakun varassa ollut! Tiia oli tasaisen hyvä koko kauden, luulen kyllä että voitto tulee kokonaisuudesta, jep jep! Onnea Tiialle ja Onnea myös Lauralle ja Iirikselle! Olitte kaikki hyviä leipureita, (myös pudonneet) mutta vain yksi voittaa
Miksi Suomen versiossa on niin vähän aikaa leipomiseen? Brittiversiossa on aina vähintään 4,5 tuntia, yleensä 5,5 tuntia. Siinä ajassa ehtii tehdä paljon hienompia kakkuja.
Vierailija kirjoitti:
Tiian kakku oli kyllä liian vaatimattoman näköinen voittoon. Hänen suolaiset lohituulihatut olivat varmasti hyviä ja näyttivätkin siltä. Toisaalta koko kauden aikana Tiialla oli paljon onnistumisia. Joten onnea voittajalle!🌹
Vaatimattomuus kaunistaa, kakku oli varmasti hyvää ja ajatus kakussa, muutenkin hänellä meni hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ai kaikkien aikojen kovatasoisin kausi? Täh, eikös tää leipureiden taso ole vähän laskenut viime aikoina.
Ei mun mielestä, kotileipureiksi taso oli kova ja tehtävät haastavia kameroiden ja tuomareiden edessä. Oon seurannut kilpailijoiden insta sivuja, osaavat kyllä
Mistä tiesi, että on kyseessä finaali? No siitä tietenkin, kun takaseinällä killuvaan keinuhevoseen oli kiinnitetty ilmapalloja.
Yksi finalisti ei ollut koskaan temperoinut suklaatamitä ihmettä ne sitten ovat leiponeet? Mielestäni taso oli huono ja kakut mitäänsanomattomia. Hyvä leipoja tekee kaikenlaisia leivonnaisia eikä vaan niitä ikuisia instagramin korkeita naked kakkuja.
Vierailija kirjoitti:
Minusta finaalia edeltävässä jaksossa oli korkea taso, siinä ne trendikakut oli oikeasti kaikilla hienoja. Finaalikakut oli siihen nähden ihan toista maata, tosi vaisuja esityksiä.
Tiian voittokakun koristelu (1 pienehkö pöllö) oli mielestäni liian yksinkertainen. Lauran kakun koristeet ja värimaailma oli suorastaan rumat ja keskeneräisen näköiset. Iiriksen kakku ehkä näyttävin, mutta siinäkin suttuinen toteutus. Ja melkein kaikilla myös liian yksinkertaiset suolaiset tarjottavat. Kekseja, mitä ihmettä? Aimmilla kausilla finaalijakson taidonnäytetehtävissä on ollut enemmän kunnianhimoa!
Kävin kurkkaamassa kaikkien kilpailijoiden ig-tililtä millaista leipovat kotioloissa. Katin ig-tili oli selkeästi ammattitaitoisin ja vakuuttavin. Laadukkaita kuvia!
Kati oli minusta taitavin ja oli aina perhaiden joukossa, mutta sen yhden kerran, kun ei onnistuntu, pudotettiin heti.
Tiiasta en tykännyt, kun selvästi kova hermostumaan , mutta Laura oli minun suosikki ja tykkäsin hänen rauhallisesta tyylistään. Oli näistä kolmesta kyllä paras leipurikin minun mielestä.
Tiia kakku oli kyllä vähäisesti koristeltu ja kuitenki tuomarit painottivat, että koristelu on tärkeä. No eihän ollut , kun pelkällä pöllön kuvalla voitti :)
Jokos kuulitte, että tuomareista toinen, Toni, jättää ohjelman? Kukahan tulee Markukselle kaveriksi, jos ohjelma jatkuu? Olisi kiva, jos Mika Parvisinen tekisi paluun.
https://www.seiska.fi/katso/TV/Toni-Rantalan-yllatysilmoitus-jattaa-Kok…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kati oli minusta taitavin ja oli aina perhaiden joukossa, mutta sen yhden kerran, kun ei onnistuntu, pudotettiin heti.
Tiiasta en tykännyt, kun selvästi kova hermostumaan , mutta Laura oli minun suosikki ja tykkäsin hänen rauhallisesta tyylistään. Oli näistä kolmesta kyllä paras leipurikin minun mielestä.
Tiia kakku oli kyllä vähäisesti koristeltu ja kuitenki tuomarit painottivat, että koristelu on tärkeä. No eihän ollut , kun pelkällä pöllön kuvalla voitti :)
Kati ja moni muu osaa leipoa, mutta Tiia oli paras ja voitti kilpailun, näin se meni! Onnea Tiialle!
Ihme voittaja surkeella ja rumalla kakulla,
eikö tästä maasta oikeesti löydy parempia, lässähti koko ohjelma finaalissa.
Vierailija kirjoitti:
Ihme voittaja surkeella ja rumalla kakulla,
eikö tästä maasta oikeesti löydy parempia, lässähti koko ohjelma finaalissa.
Hyvä finaali ja koko kausi!
Vierailija kirjoitti:
Jokos kuulitte, että tuomareista toinen, Toni, jättää ohjelman? Kukahan tulee Markukselle kaveriksi, jos ohjelma jatkuu? Olisi kiva, jos Mika Parvisinen tekisi paluun.
https://www.seiska.fi/katso/TV/Toni-Rantalan-yllatysilmoitus-jattaa-Kok…
Harmi, että lähtee. Tykkäsin Tonin asiantuntijuudesta enemmän kuin Markuksen.
Toivon, ettei uudeksi tuomariksi valita jonkun aiemman kauden voittajaa. Tuomarin pitää mielestäni olla alan vankkumaton ammattilainen ja asiantuntija, ei kotileipuri.
Ja mieleen on jäänyt myös se Tiialle esitetty kysymys: tykkäätkö pahoista pojista? 😄