Vuosiloman ottaminen rahana??
Voisiko joku vääntää mulle rautalangasta. Työsuhteeni on päättymässä ja mietin kannattaako loma ottaa rahana. Jos esim viikon loman ottaa rahana niin mitä se käytännössä tarkoittaa että hyötyykö siitä rahallisesti vai saanko saman lomarahan kun mitä saisin jos pitäisin loman?
Kommentit (25)
olen jäämässä työttömäksi eikä uutta työtä ole vielä tiedossa. lomalle ei niinkään ole tarvetta vaan mielummin rahana.
-ap
Vierailija kirjoitti:
olen jäämässä työttömäksi eikä uutta työtä ole vielä tiedossa. lomalle ei niinkään ole tarvetta vaan mielummin rahana.
-ap
Sit otat rahana, jos saat sen niin sovittua. Tosin, jos sun alalla on lomaraha, niin sen ehkä jäät sit tappioksi, mutta kun ei voi tietää.
Ota rahana, jos saat ottaa ja jos tulee myös lomakorvaus. Toisissa työpaikoissa ei saa lomia rahana vaan ne on pidettävä. Kysy esimieheltäsi ja soita HR-osastolle. HR:ssä osaavat selittää asian ja tietävät käytännön.
Vierailija kirjoitti:
-ap
No siinä tapauksessa ota pitämättömät lomapäivät rahana eli lomakorvauksena. Lomarahat on erikseen, ne ovat ikään kuin bonusta eikä kaikki niitä maksa. Selvitä asia TES:istä tai palkanlaskijalta. Itse en saanut lomarahoja määräaikaisen työsuhteen päättyessä, sillä niitä ei ollut pakko maksaa.
Nykyään lomaraha ei korota veroa, se kaikki sisältyy vuositulorajaan.