Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Stressiselkä - miten hoidetaan?

Vierailija
04.05.2015 |

Selkään on pari päivää sattunut niin, etten saa itseäni oikaistua. Olen syönyt särkylääkettä ja sillä ei ole mitään vaikutusta. Olen hoitoalalla ja minulla on työpaikalla stressaava tilanne, josta kuvittelen kivun johtuvan (en pysty vaikuttamaan työpaikan stressin aiheuttajaan). Stressi siis säteilee selkään. Olen myös aika väsynyt, koska opiskelen samalla. 

Voisinko ostaa jotain voidetta, venytellä vai mitä pitäisi tehdä? Yleensä oireilen vatsalla, mutta nyt toisen kerran selällä. Ensimmäinen kerta oli joskus 15-vuotiaana, enkä enää muista miten asiasta selvisin.

Vai pitäisikö vaan maata sängyssä? Istun "vapaa-ajan" tietokoneen ääressä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/4 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa noidannuolelta. Menee itsestään ohi. Ei sille oikein mitään voi mutta pääasia että menee siis ohi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin venyttelystä ainakaan haittaa on. Yksi mitä voit myös kokeilla on foam roller/pilatesrulla, jonka avulla ainakin minä sain hierottua itse kipeää selkää. Halvimmillaan rulla maksaa vajaat 20 e, ja ohjeita sen käyttöön löytyy kyllä googlaamalla, YouTubesta videoitakin. Myös oikealla hierojalla käyminen varmaan auttaisi.

Toki jos oireet jatkuvat pitkään, niin lääkäri voinee määrätä jotain tehokkaampaa lääkettä, lihasrelaksantteja tms.

Vierailija
4/4 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentouttaa korvienväli. Ota 2 Panacodia ja asetu sängylle meditoimaan. Pistä kuulokkeet korville ja kuuntele mielimusiikkia. Ja käy uimassa.