Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kirjekyyhky voi ymmärtää minne sen pitää lentää kirjettä viemään?

Vierailija
10.01.2022 |

Ei tajua.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sille on opetettu, missä koti on. Eli käytännössä kyyhkyt kuljetetaan sinne, mistä niiden pitää lähettää kirje ja ne lentävät kotiin sen kirjeen kanssa.

Mä en nyt oikein käsitä tätä. Jos haluan lähettää kirjeen vaikka Englannin kuningattarelle, niin mihin minä ensinnäkin sen kyyhkyseni kuljetan?  Enhän mä halua, että se kyyhky tuo sen kirjeen takaisin kotiin mulle vaan haluan, että se vie se sille kuningattarelle.

Ei se nyt ihan randomiin kirjeenvaihtoon oikein toimikaan. Tuollaista varten oli aikanaan lähetit.

Jep, mutta toimi hyvin kun Joonatan Leijonamieli lähetteli Kirsikkalaaksosta vastarintaliikkeen kirjeenvaihtoa Sofialle Ruusulaaksoon. Välillä tosin viholaiset ampui kyyhkyjä alas jousipyssyillään.

Vierailija
22/24 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sille on opetettu, missä koti on. Eli käytännössä kyyhkyt kuljetetaan sinne, mistä niiden pitää lähettää kirje ja ne lentävät kotiin sen kirjeen kanssa.

Mä en nyt oikein käsitä tätä. Jos haluan lähettää kirjeen vaikka Englannin kuningattarelle, niin mihin minä ensinnäkin sen kyyhkyseni kuljetan?  Enhän mä halua, että se kyyhky tuo sen kirjeen takaisin kotiin mulle vaan haluan, että se vie se sille kuningattarelle.

Siis kuljetat jonkun kuningattaren kyyhkyn kotiisi ja sitten kun lähetät sen kirjeineen matkaan, se palaa kuningattaren luo. Jos taas kuningatar haluaa lähettää kirjeen sinulle, niin toimitaan päinvastoin. Eli sinun oma kyyhky viedään Britanniaan ja laitetaan sieltä matkaan niin se osaa palata sinun luoksesi Suomeen.

No jos menen hakemaan kuningattaren kyyhkyä kotiini niin siinä samallahan mä voin kertoa sille sen mun asiani, miksi ottaisin sen kyyhkyn mukaan ja lähettäisin viestin, kun kerta olen jo paikan päällä?

Kuten sanottua, se ei toimi tuollaiseen randomiin kirjeenvaihtoon. Se toimii vain jos olette pen paleja Elisabethin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuljetat jonkun kuningattaren kyyhkyn kotiisi ja sitten kun lähetät sen kirjeineen matkaan, se palaa kuningattaren luo. Jos taas kuningatar haluaa lähettää kirjeen sinulle, niin toimitaan päinvastoin. Eli sinun oma kyyhky viedään Britanniaan ja laitetaan sieltä matkaan niin se osaa palata sinun luoksesi Suomeen.

No jos menen hakemaan kuningattaren kyyhkyä kotiini niin siinä samallahan mä voin kertoa sille sen mun asiani, miksi ottaisin sen kyyhkyn mukaan ja lähettäisin viestin, kun kerta olen jo paikan päällä?

Jos on toistuvaa kirjeenvaihtoa saman ihmisen kanssa, niin siinä tapauksessa kyyhky toimii. Muuten tosiaan vähän turhake.

Vierailija
24/24 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posti voitaisiin korvata kyyhkyillä. Menisi kirjeet varmemmin ja halvemmin perille.

Samalla tuettaisiin lintukantojen säilymistä.