Miten kirjekyyhky voi ymmärtää minne sen pitää lentää kirjettä viemään?
Kommentit (24)
Niillä on semmoinen juttu, että ne palaavat kotiin.
Se on teatraalista lähettää kyyhky matkaan. Tosiasiassa niitä lähetetään useita, koska kyyhkyille voi käydä huonosti matkan varrella, esim. haukka vie. Näin varmemmin joku löytää perille.
Vierailija kirjoitti:
Onhan siinä kirjeessä se osoite!
Päivän paras, kiitos 😅
Vierailija kirjoitti:
Ei, kyllä se jos siitä että kyyhky on parempi kuuntelija kun suurin osa ihmisistä.
no tietenkin sen kirjeessä olevan osoitteen mukaan
Posti voitaisiin korvata kyyhkyillä. Menisi kirjeet varmemmin ja halvemmin perille.
rarehanu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, kyllä se jos siitä että kyyhky on parempi kuuntelija kun suurin osa ihmisistä.
ei kyllä se jos siitä että?
Vierailija kirjoitti:
Sille on opetettu, missä koti on. Eli käytännössä kyyhkyt kuljetetaan sinne, mistä niiden pitää lähettää kirje ja ne lentävät kotiin sen kirjeen kanssa.
Eli vähän niinkuin Jeesus lähettää Pyhän Hengen ja johdatusta seuraamalla ohjaa taivaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Sille on opetettu, missä koti on. Eli käytännössä kyyhkyt kuljetetaan sinne, mistä niiden pitää lähettää kirje ja ne lentävät kotiin sen kirjeen kanssa.
Mä en nyt oikein käsitä tätä. Jos haluan lähettää kirjeen vaikka Englannin kuningattarelle, niin mihin minä ensinnäkin sen kyyhkyseni kuljetan? Enhän mä halua, että se kyyhky tuo sen kirjeen takaisin kotiin mulle vaan haluan, että se vie se sille kuningattarelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt oikein käsitä tätä. Jos haluan lähettää kirjeen vaikka Englannin kuningattarelle, niin mihin minä ensinnäkin sen kyyhkyseni kuljetan? Enhän mä halua, että se kyyhky tuo sen kirjeen takaisin kotiin mulle vaan haluan, että se vie se sille kuningattarelle.
Siis kuljetat jonkun kuningattaren kyyhkyn kotiisi ja sitten kun lähetät sen kirjeineen matkaan, se palaa kuningattaren luo. Jos taas kuningatar haluaa lähettää kirjeen sinulle, niin toimitaan päinvastoin. Eli sinun oma kyyhky viedään Britanniaan ja laitetaan sieltä matkaan niin se osaa palata sinun luoksesi Suomeen.
Tämä selittää myös, miksi posti hukkaa niin paljon kirjeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt ihan randomiin kirjeenvaihtoon oikein toimikaan. Tuollaista varten oli aikanaan lähetit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kuljetat jonkun kuningattaren kyyhkyn kotiisi ja sitten kun lähetät sen kirjeineen matkaan, se palaa kuningattaren luo. Jos taas kuningatar haluaa lähettää kirjeen sinulle, niin toimitaan päinvastoin. Eli sinun oma kyyhky viedään Britanniaan ja laitetaan sieltä matkaan niin se osaa palata sinun luoksesi Suomeen.
No jos menen hakemaan kuningattaren kyyhkyä kotiini niin siinä samallahan mä voin kertoa sille sen mun asiani, miksi ottaisin sen kyyhkyn mukaan ja lähettäisin viestin, kun kerta olen jo paikan päällä?