Positiivinen koronatulos. Miten saan lääkkeeni apteekista?
Koko perhe koronassa. Miten saan lääkkeeni apteekista? Tarvitsen päivittäistä lääkitystä ja pillerit loppuu ylihuomenna.
Kommentit (54)
Jos sinua ei ole asetettu viralliseen eristykseen, voit hakea lääkkeesi apteekista. Kannattaa käyttää FFP2-maskia ja tilata lääkkeet noutolokerikkoon, jos sellainen jostakin lähiapteekista löytyy. Nettiapteekista lääkkeet voi tilata lähimpään postin noutoautomaattiin. Tai voit pyytää apua sukulaiselta, ystävältä tai naapurilta.
Kotiinkuljetus tai kaverille/sukulaiselle sähköinen valtuus Suomi.fistä.
Jos kykenet kävelemään niin menet apteekkiin ja ostat.
Joku ystävä/sukulainen/kummi/kaima hakemaan? Jos ei sellaisia ole niin
https://www.kanta.fi/tiedote/-/asset_publisher/cf6QCnduV1x6/content/mit…-
Itse olisin todennäköisesti teipannut kela-korttini välioveen, josta apteekissa puolestani asioiva henkilö voisi sen napata. Lääkkeet saisi samalla lailla jättää ovelleni tai tiputtaa postiluukusta.
Kävelet tiskille. Ei sua kukaan ole hitsannut sisälle kuten Kiinassa tehdään.
Eikö karanteeni olla muutenkin lopettamassa senkusta hakee vaan koronat on nähty jo.
Just tämän takia kannattaisi pitää edes jonkunlaiset suhteet vaikka naapureihin, jos ei muita ystäviä tai sukua ole.
Jos olet virallisesti karanteenissa, sulle tuodaan ne lääkkeet pyynnöstä.
Muuten toimii verkkokauppa ja kotiinkuljetus.
Vierailija kirjoitti:
Eikö karanteeni olla muutenkin lopettamassa senkusta hakee vaan koronat on nähty jo.
Älä viitsi yllyttää rikokseen. Tahallaan tartuttaminen on rikos ja apteekissa asioi niitä immunipuutosta potevia, joilla rokote ei tepsi.
Järkyttävää, miten niukoilla eväillä jotkut on varustettu. Miten ihmeessä selviät elämästäsi?
Vierailija kirjoitti:
Just tämän takia kannattaisi pitää edes jonkunlaiset suhteet vaikka naapureihin, jos ei muita ystäviä tai sukua ole.
Toki, mutta tässä on kyse arkaluontoisista lääkkeistä. En kyllä pyytäisi naapuria tai edes sukulaista noita hoitamaan.
Ap
Soita apteekkiin ja kysy sieltä onko heillä mitään kuljetusta tms.
FFP3-maski naamalle, käsidesi laukkuun mukaan ja käyt hakemassa tiskiltä.
Pakkohan ne on itse hakea. Viedäänhän koronaristyksessä roskatkin itse taloyhtiön roskahuoneeseen. Pyykit pestään yhteisessä pyykkituvassa eristyksestä huolimatta.
Ei ne asiat itsestään tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinua ei ole asetettu viralliseen eristykseen, voit hakea lääkkeesi apteekista. Kannattaa käyttää FFP2-maskia ja tilata lääkkeet noutolokerikkoon, jos sellainen jostakin lähiapteekista löytyy. Nettiapteekista lääkkeet voi tilata lähimpään postin noutoautomaattiin. Tai voit pyytää apua sukulaiselta, ystävältä tai naapurilta.
Koko perhe koronassa? Järkevä ihminen tajuaa sen tarkoittavan eristystä.
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan ne on itse hakea. Viedäänhän koronaristyksessä roskatkin itse taloyhtiön roskahuoneeseen. Pyykit pestään yhteisessä pyykkituvassa eristyksestä huolimatta.
Ei kumpaakaan tehdä eristuksessä. Karanteenissa viedään roskat, mutta ei pestä pyykkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kumpaakaan tehdä eristuksessä. Karanteenissa viedään roskat, mutta ei pestä pyykkiä.
Meillä tehtiin. Ei ollut vaihtoehtoja.
Onko lähialueesi apteekilla kotiinkuljetusta?