Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopiston pahimmat kiusaajat, keitä he ovat?

Vierailija
03.05.2015 |

Itselle tulee mieleen muutama kovaääninen, varmaan entinen koukukiusattu, joilla oli kauhea pätemisentarve ja joukko hännystelijöitä ympärillään. En tiedä missä ovat nykyään, mutta luulen että melko menestyneitä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainejärjestöaktiiveissa oli paljon entisiä koulukiusaajia, eihän se veemäisyys ihmisestä mihinkään katoa vaikka koulu vaihtuu. 

Vierailija
22/35 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä noita kiusaajia on yliopistoissa. Yksi naislauma kiusasi mua yhdellä ryhmätunnilla. Koko peruskoulun ja lukion selvisin ilman kiusaamista, mutta yliopistossa sitten kohtasin sitä ekaa kertaa. Itku tuli kun ulos pääsin luokasta. Seuraavalla tunnilla otin puheeksi tapahtuneen koko luokan kuullen ja kyseiset naiset olivat naama punaisena.

Mikä helvetti siinä on kun pitää kiusata! Aikuiset ihmiset!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:03"]

Juu kyllä noita kiusaajia on yliopistoissa. Yksi naislauma kiusasi mua yhdellä ryhmätunnilla. Koko peruskoulun ja lukion selvisin ilman kiusaamista, mutta yliopistossa sitten kohtasin sitä ekaa kertaa. Itku tuli kun ulos pääsin luokasta. Seuraavalla tunnilla otin puheeksi tapahtuneen koko luokan kuullen ja kyseiset naiset olivat naama punaisena. Mikä helvetti siinä on kun pitää kiusata! Aikuiset ihmiset!

[/quote]

Ballseja löytyy! Ei voi kun hattua nostaa sulle!

Vierailija
24/35 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin fuksivuotena toisen lukiosta suoraan tulleen tytön toimesta. Ala on niitä, joille harva pääsee suoraan toiselta asteelta, joten kenties tyttö koki minut uhkana. Hän aina vähätteli tekemisiäni: jos joku kysyi minkä sain tentistä niin hänen piti joko kovaan ääneen toitottaa saaneensa paremman arvosanan tai haukkua tentti pystyyn. Opiskelijaporukoista hän yritti aina tunkea minua pois, kutsui esimerkiksi usein ihmisiä etkoille ja jos kysyin, että pääsisinkö mukaan niin hän aina keksi tekosyyn miksei se kävisi. (Liikaa ihmisiä pieneen yksiöön, ei ollut väliä ilmestyikö paikan päälle 5 vai 15 ihmistä- minä en ikinä mahtunut mukaan). Baarissa jos joku tuli vikittelemään niin hänellä oli tarvetta jälkeen päin haukkua miten rumien jätkien huomiota minä sain.

Onneksi hän lähti pian vaihtoon, ja ajautui sen johdosta vuotta myöhemmin aloittaneiden kursseille ja pois meidän vuosikurssin piireistä. Muut kurssilaisemme olivat todella mukavia, mutta tällä yhdellä tapauksella oli jotain minua vastaan :D

Vierailija
25/35 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti oikislaiset, lääkisläiset tai kauppislaiset. Katsovat aina nenänvartta pitkin muiden "huonompien" alojen opiskelijoita ja ei heihin ikinä tutustu kun ovat niin sisäsiittoista sakkia. 

Vierailija
26/35 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:13"]

Ehdottomasti oikislaiset, lääkisläiset tai kauppislaiset. Katsovat aina nenänvartta pitkin muiden "huonompien" alojen opiskelijoita ja ei heihin ikinä tutustu kun ovat niin sisäsiittoista sakkia. 

[/quote]

Nyt löytyi joku, joka ei päässyt opiskelemaan lääkikseen/oikikseen/kauppikseen! :DDd

Vierailija
27/35 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:49"]

Vuosia sitten kun opiskelin lääkiksessä, aloitti siellä kanssani samaan aikaan yksi vähän isompi tyttö (ei mikään ihan valtava valas kumminkaan mutta ehkä joku 170cm/80-90kg) jota kaikki kiusasivat. Tai harvempi oikeastaan kiusasi suorasti, mutta ei hänellä kavereita ollut eikä häntä kutsuttu juhliin tai muuhun oheistoimintaan mukaan. Kaduttaa oma käytös todella paljon, olisi pitänyt mennä juttelemaan hänelle mutta menin vain muiden mukana ja syrjin :/ Toivottavasti jatkoi opintojensa kiusaamisesta huolimatta, en tiedä, sillä keskeytin opintoni ekan vuoden jälkeen kun tajusin että en haluakaan olla lääkäri.

[/quote]Meillä lääkiskurssilla oli monenmoista tallaajaa, ketään ei kiusattu. Nyt olen töissä tk:ssa jossa sijaisena on about 140 kg kandi, siinä hän on lääkärinä kuin kuka muu tahansa. 

Vierailija
28/35 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^En voi ottaa tosissaan lihavia lääkäreitä. Aivan kuin tupakoiviakaan.

Vierailija
29/35 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:19"]

Vanhemmat aikuisopiskelijat, jotka vaan paasaa omaa täydellisyyttään ja tietämystään. Miksi tulevat opiskemaan kun tietävät jo kaikesta kaiken.

[/quote]Onko tuollainen paasaaminen ja kaikkitietävänä esiintyminen siis sinusta kiusaamista?

Vierailija
30/35 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:20"]

^En voi ottaa tosissaan lihavia lääkäreitä. Aivan kuin tupakoiviakaan.

[/quote]Meillä on keskussairaalassa ravitsemusterapeuttina huomattavan ylipainoinen naisihminen. Älä tee niinkuin minä teen vaan niinkuin minä sanon. 

Vierailija
31/35 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:13"]

[/quote]Onko se siis kiusaamista jos joku ei halua tutustua muiden alojen opiskelijoihin (tai jos opiskelutahti on niin rankka ettei sellaiseen ole aikaa)?

Vierailija
32/35 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi opettajaopiskelija oli sellainen että sain aika koulukiusaajavibat.

Vierailija
33/35 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:49"]

Vuosia sitten kun opiskelin lääkiksessä, aloitti siellä kanssani samaan aikaan yksi vähän isompi tyttö (ei mikään ihan valtava valas kumminkaan mutta ehkä joku 170cm/80-90kg) jota kaikki kiusasivat. Tai harvempi oikeastaan kiusasi suorasti, mutta ei hänellä kavereita ollut eikä häntä kutsuttu juhliin tai muuhun oheistoimintaan mukaan. Kaduttaa oma käytös todella paljon, olisi pitänyt mennä juttelemaan hänelle mutta menin vain muiden mukana ja syrjin :/ Toivottavasti jatkoi opintojensa kiusaamisesta huolimatta, en tiedä, sillä keskeytin opintoni ekan vuoden jälkeen kun tajusin että en haluakaan olla lääkäri.

[/quote]

Aika karmeaa lukea tällaista: ihmiset joiden tulisi toimia työssään empaattisesti, kohtelevat opiskelukaveria noin julmasti. Kerrassaan vastenmielistä. Onneksi sinä olet tajunnut virheen. Mutta sitten nämä muut pellet: ovat nyt tietysti lääkärintoimessaan, miten lie potilaiden kohtaaminen sujuu.

Vierailija
34/35 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole opiskelijoiden keskuudessa havainnut kiusaamista mutta olin pari vuotta kauhuproffan alaisena ja väitöskirjantekijänä ja se oli kamala kokemus. Aivan häiriintynyt tyyppi mutta hän sai sittemmin kenkää (minusta johtumattomista syistä) ja minä sain onneksi uuden ohjaajan. 

Vierailija
35/35 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita siellä.Itse kohtasin opiskelijajärjestöpuuhissa Oulussa,joillakin tytöillä nousee kusi päähän ja sitten luullaan että voidaan komentaa muita mies asioita myöten.Koittivat savustaa killasta pois porukalla ja paskaa puhuttiin selän takana varmasti.En ollut ainoa,sain lohduttaa kerran itkevää nuorempaa opiskelijaa joka joutui samojen haahkojen uhriksi.Näin Oulussa naispainotteisella tekniikan alalla. Onneksi ei enää tarvitse olla tekemisissä,vaihdoin paremmalle alalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi