Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverit salailevat tapaamisiaan

Vierailija
03.05.2015 |

Tämä on aika hullu juttu, joka palasi taas mieleeni, kun tapasin yhtä opiskeluaikaista ystävää:

Meitä oli siis opiskeluaikana neljän tytön tiivis porukka, vietettiin aikaa yhdessä yliopistolla ja vapaalla. Ryhmä alkoi kuitenkin rikkoutua, kun miehet tulivat kuvioihin. Yhden ystävän miehestä ei oikein kukaan meistä muista pitänyt (eikä tämä mies meistä), vaikka ei sitä ystävälle tietenkään ääneen sanottukaan. Sitten kaksi muuta ystävää löysivät miehet, joista taas tuli myös tiiviisti kavereita keskenään. Nämä kaksi pariskuntaa sitten ovat hankkineet lapsiakin ja pitävät tiiviimmin yhteyttä keskenään.

Se yksi porukalle sopimattoman miehensä kanssa on jo muuttanut toiselle puolelle Suomea, ja minä olen siinä onnellisessa asemassa, että minulla on muitakin ystäviä, myös lapsiperheellisiä, jotka silti mielellään ovat sinkun kanssa tekemisissä. Tapaan kuitenkin edelleen silloin tällöin myös näitä kahta lapsiperheystävää perheineen tai erikseen, ja siinä se omituisuus sitten ilmeneekin.

Nämä kaksi naista jotenkin nolostelevat ja salailevat koko ajan sitä, että tapaavat toisiaan perheinä kutsumatta minua mukaan. Tästä on tullut omituisia tilanteita. Esimerkiksi joskus olen pari päivää aiemmin kysynyt näistä toiselta, haluaisikohan se toinenkin lähteä kanssamme jonnekin. Tämä on luvannut selvittää, "jos vain sattuu saamaan tämän toisen kiinni". No, sitten parin päivän kuluttua tavatessamme tältä selvittelijältä lipsahtaa, että itse asiassahan he olivat suunnitellusti viettäneet koko tapaamistamme edeltävän välipäivän miehineen ja lapsineen yhdessä  jo pitempään suunnitellusti jossain huvipuistossa.

Mutta kaikkein "paras" näistä jutuista on se, että sattumalta tiedän toisen näistä pariskunnista olleen toisen pariskunnan häiden jälkeisessä tilaisuudessa, vaikka minulle ja sille epämieluisan miehen kanssa pariutuneelle neljännelle pyörälle silloin aikoinaan selitettiin vuolaasti, miten vain lähisukulaiset oli kutsuttu ravintolaan ja kaikki muut pelkästään kirkkoon.

Tämä tilanne on vain jotenkin ihan outo. Jostain syystä nämä kaksi pariskuntaa ilmeisesti luulevat minun loukkaantuvan verisesti, jos saan tietää olevani etäisempi kaveri nykyään tässä kuviossa. Minua se ei oikeastaan haittaa, koska minullakin on muitakin, läheisiä ystäviä, mutta sen sijaan tämä kummallinen asian salailu kyllä alkaa vähitellen kyllästyttää. Esimerkkejä on muitakin ja kuulumisten kysyminen näiltä kavereilta on nykyään yhtä miinakenttää. En halua tästä suurta draamaa, koska asia ei tosiaankaan ole sen arvoinen enkä ole koskaan ollut mikään "dramaattinen" ihminen, mutta miten tämän oikein saisi ilman sitä ratkaistua?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ihan sanoisit suoraan mitä ajattelet asiasta? Haluat jatkaa ystävyyttä mutta ettei sinua haittaa yhtään jos tapailevat keskenään myös eikä sitä heidän siis tarvitse mitenkään peitellä. Tämä nyt tuli ensimmäisenä mieleen, toki voit jatkaa nykyistä tilannetta ja toivoa että he jollain muotoa ymmärtäisivät yskän noin muuten.

Vierailija
2/4 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistotason laajempaakin problematiikkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D kuulostaa lapselliselta toiminnalta! Enpä osaa muuta sanoa. Hyvä ettet itse kuitenkaan draamaile.

Vierailija
4/4 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, mutta olen ollut täsmälleen samassa tilanteessa. Itseäni ei todellakaan häirinnyt kahden lapsiperheen keskinäinen tapailu, vaan niiden salailu. En mitään raportointia odottanut, mutta se totaalinen salaaminen ja se miten noloa oli kun "lipsauttivat vahingossa" lapsiperhetapaamisistaan. Noloa siis se käytös, kun  vaikutti että oli niin salaista. Ihan kuin olisin ollut joku hullu, joka ei kestä toisten välistä ystävyyttä. Alkoi kyllästyttää välillä todella. 

Nykyisin tilanne jo normalisoitunut, mut pari vuotta oli tuollaista. Ehkä he tunsivat huonoa omatuntoa, kun aiemmin olimme tiivis kolmikko ja yhtäkkiä he saivat lapset samaan aikaan. Hassuinta oli, ettei mua olisi yhtään haitannut heidän keskinäiset tapaamiset, jos he olisivat käyttäytyneet normaalisti. 

En osaa sanoa mikä tuossa auttaisi. Ehkä jos pystyt jotenkin vihjaamaan, ettei heidän ystävyytensä sua häiritse jne.