Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavuusleikkaus lapsuudesta saakka lihavalle - kokemuksia

Vierailija
10.01.2022 |

Olen päättänyt edetä lihavuusleikkausasiassa. Ensimmäinen konsultaatio on varattuna. Haluaisin kuitenkin kuulla hiukan kokemuksia, miten leikkaus on toiminut ihmisillä, joille ylipaino ei ole kertynyt mitenkään hiljattain ja varkain, vaan joilla ei ole minkäänlaista kokemusta normaalipainoisena olemisesta.
En täytä julkisen puolen leikkauskriteerejä, eli operaatio on tehtävä yksityisellä puolella. Olen siis merkittävän ylipainon puolella, ei sairaalloisen, eikä minulla vielä ole liitännäissairauksia. En laihdu helposti ja jos jollain ilveellä saan painon hiukan hievahtamaan, se tulee aina takaisin. Heti jos lakkaan syömisen tarkkailun paino alkaa aina vääjäämättä nousta. En ole koskaan ollut normaalipainoinen joten en osaa edes kuvitella itseäni sellaisissa mitoissa. Haluan muutoksen, jatkaa elämääni normaalipainoisena (tai edes lievän ylipainon puolella). Olis kiva kuulla, jos muilla on kokemuksia vastaavasta lähtötilanteesta, mitä tässä olisi odotettavissa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen kävi lihavuusleikkauksessa 8 vuotta sitten, ja onnistui pudottamaan painoaan leikkauksen jälkeen aika reippaasti. Hän ei kuitenkaan onnistunut tekemään sellaista loppuelämän kestävää elämäntapamuutosta, vaan on nyt hiljalleen lihonut takaisin leikkausta edeltäviin mittoihin, ja on taas todella ylipainoinen.

Eli pahoittelut, itselläni ei ole siis asiasta kokemusta, mutta olen seurannut sivusta toisen kamppailua kilojen kanssa, ja helppoa se ei näytä olevan. Leikkaus ei ole mikään taikatemppu, jolla kilot saadaan katoamaan, vaan elämäntavat ja suhtautuminen ruokaan on muutettava pysyvästi.

Vierailija
2/2 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi