Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten keski-ikäinen otetaan vastaan yliopistolla nuorten taholta?

Vierailija
03.05.2015 |

otetaanko ns mukaan opiskeluissa, lounasseuraksi jne?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret hengaa omissaan ja aikuisopiskelijat omissaan. Niin se nyt vaan menee. Aikuisopiskelijan raja tässä mielessä on n. 25 vuotta.

Vierailija
2/10 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:55"]

Nuoret hengaa omissaan ja aikuisopiskelijat omissaan. Niin se nyt vaan menee. Aikuisopiskelijan raja tässä mielessä on n. 25 vuotta.

[/quote]

Tuo on yliopisto-opiskelijoiden keskimääräinen ikä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistolla on suuri ikähaarukka, joten ihan normaalisti suhtaudutaan. Pitää vain itse uskaltaa mennä mukaan.

Vierailija
4/10 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihan ystävällisesti. Kutsuja bileisiin on varmaan turha odotella, mutta luennoilla yms. suhtaudutaan kuten muihinkin ja ryhmätyöt ja vastaavat eivät jää ainakaan sen takia tekemättä, ettei saa ryhmää kanssaopiskelijoista kasattua. Omien havaintojeni mukaan keski-ikäiset yleensä hakeutuvat toistensa seuraan, mikä on ihan ymmärrettävää. Parikymppisten, vielä kotona asuvien tai vasta omilleen muuttaneiden jutut voivat välillä olla sen tasoisia, että mielellään hengailee lähempänä omaa ikäänsä olevien kanssa :)

Vierailija
5/10 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan ihan ehdottomasti, kunhan itse osoittaa olevansa kiinnostunut seurasta! Itse olen kolmannen vuoden opiskelija hammaslääkiksessä, ja yksi "parhaimmista kavereistani" täällä on 30 vuotta minua vanhempi. Usko tai älä, iällä ei ole mitään merkitystä. :) Joskus olen kuullut jonkun sanovan, että ajatusmaailma on täysin erilainen ja nuorilla ei olisi mitään yhteistä vanhempien opiskelijoiden kanssa. Mielestäni väitteessä ei ole mitään perää - voihan jo esimerkiksi alavalinta yhdistää iästä riippumatta, ja usein saman tiedekunnan opiskelijoilla on edes hieman samanlaisia mielenkiinnon kohteita.

Vierailija
6/10 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin otetaan mukaan porukkaan, tosin joskus sai pitkiä katseita kun tanssin bileissä pöydällä.

Vierailija
7/10 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen ei yleensä enää niin hirveästi ajattele sitä, miten kuuluu porukoihin. Toiseksi - yllätys! - yliopistossa on paljon keski-ikäisiä ja jopa sen ylittäneitä opiskelijoita. Mutta ei siellä yleensä ole kiinnitetty ikään mitään erityistä huomiota ja valittu seuraa sen mukaan.

Vierailija
8/10 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:03"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:55"]

[/quote]

Tuo on yliopisto-opiskelijoiden keskimääräinen ikä

[/quote]

Mutta ei aloittavien.

Vierailija
9/10 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosiaan aika paljon siitä, miten itse suhtautuu niihin nuoriin ja miten ottaa kontaktia. Ei siellä tosiaan keski-ikäinen ole todellakaan mikään harvinainen näky, bileissäkään. On paljon vanhempiakin opiskelijoita. :) Mun kanssa samoilla kursseilla oli vanha herrasmies, joka kertoili juttuja nuoruudestaan 40-luvulta. ;) Ja kyllä hän tuli hyvin toimeen niiden n. 20-vuotiaiden kanssa.

Vierailija
10/10 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet mies, niin nauti kauniista naisista! Ja jos olet vielä sinkkumies, niin melaa mekkoon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän