Sumatriptanin käyttäjät huomio, sivuvaikutuksista!
Kertokaa te, jotka käytätte ko. lääkettä, millaisia sivuvaikutuksia on ollut, jos on ollut. Itselläni se tehoaa hyvin, mutta usein tulee sellainen väsähtänyt olo ja tympeä/alakuloinen mieliala.
Kommentit (26)
20: Minulle ei siis tule noista mitään sivuoireita, särkylääkkeistä kuten resepti-Buranoista ja -Panacodeista tulee huono olo ja vatsaa polttaa eikä ne aina edes auta.
'Ihanaa', että jollain muullakin tulee migreenissä tuota, että käsiä polttaa vedessä ja kurkkua kuristaa. Tosin silloin minulla ei edes auta sumatriptaani ja olen alkanut kuvitella, ettei ole edes migreeniä. Eli ehkä siis onkin kuitenkin.
Minulla auttaa sumatriptaani vain piikkinä tai nenäsuihkeena. Tablettina tai suppona ei auta. Muut triptaanit auttavat tablettinakin.
t. 19
Minulle tulee vaan jano kun ottaa noita, ja joutuu juosta pissalla vähän useammin.
Se yksi sumatriptaaninenäsuihke on kuvottavinta mitä on olemassa, se järkyttävä maku kun sitä valuu syvältä nenän/posken onteloista kurkkuun ja osuu makunystyröihin, YÖK! Miljoona kertaa ällömpää kuin ällöttävin flunssanenäsuihke.
100mg sumatriptan on ainoa lääke joka minulla toimii heti kun alkaa tuntua siltä että migreeni iskemässä. Pahimmissa tapauksissa saattaa kestää 2-3 vrk. Minulla ei ole perinteinen aurallinen migreeni vaan yleensä toispuoleinen ja säteilee ohimolta poskipäähän.
Hassua että noita myydään apteekeissa ilman reseptiä monissa muissa EU ja ei-EU maissa, esimerkiksi Ruotsissa, ja Virossakin taitaa saada? ainakin 50mg saa. Miksi niitä saa vain reseptillä täällä Suomessa?