Mitä teen noille lukion kirjoille 30 vuoden takaa
Kommentit (31)
Kiva katsoa esim.omaa käsialaa vanhoista kirjoista.
Jos et halua niitä lukea tai muuten säilyttää kirjoina esim tulevalle sukupolvelle, voit tehdä niistä vaikka pienen pöydän.
Monesti noissa vanhemmissa kemian, matematiikan yms. kirjoissa on selitetty jotkut asiat paljon paremmin mitä nykyään, ovat myös monipuolisempia kun opetussuunnitelmia on helpotettu. Kyllä niistä on iloa jollekin. Etenkin joku itseopiskelija ne haluaisi varmaankin ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Kurkkaa fysiikan kirjaa ja ihmettele, että oot joskus tajunnut siitä sanaakaan =)
Ainakaan minä en ikinä opiskellut fysiikkaa, vain kemiaa. Yo -93.
Vierailija kirjoitti:
Jos et halua niitä lukea tai muuten säilyttää kirjoina esim tulevalle sukupolvelle, voit tehdä niistä vaikka pienen pöydän.
Kovakantisista saa kivoja hyllyjä, ja just vaikka yöpöydän. Lisäksi pyydä vanhemmiltasi joku jättikokoinen encyclopedia-sarja Olen nähnyt hienoja tämäntapaisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurkkaa fysiikan kirjaa ja ihmettele, että oot joskus tajunnut siitä sanaakaan =)
Eikö molempia pitänyt tehdä kurssi? En kyllä varmaksi muista, enkä taatusti tajunnut kunnolla kumpaakaan. En varmaan selviäisi nykylukiosta.
Olen säästänyt vain maolin taulukot ja kieliopit, tekulta on enempi jäljellä. Teini (hikipinko nörö) tutkailee niitä aina välillä.... Ihmetteli kun luokkakaverinsa ei osanneet käyttää sivistyssanakirjaa, mä kun käskin katsoa sieltä siitä asti kun osasi lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö molempia pitänyt tehdä kurssi? En kyllä varmaksi muista, enkä taatusti tajunnut kunnolla kumpaakaan. En varmaan selviäisi nykylukiosta.
Ei, pakollisuus tuli myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30 vuotta sitten kaikki opiskelivat molempia.
Taidan illan päätteeks, tästä innostuneena, kurkata kätköihin. Maltankohan mennä nukkuun koko yönä, kun kertailen matikan derivointia ja banaanikärpäsen elämänkaarta.