Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mut raiskattiin eilen

Vierailija
03.05.2015 |

Enkä voi tehdä asialle mitään. Ulkomailla, pimeässä, tekijästä ei mitään muistikuvaa. Olin humalassa niin syytän vaan itseäni. Ahdistaa ja oksettaa. En halua kavereillekaan mitään sanoa mutta pakko purkautua jonnekin. Nöyryyttävä olo.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 14:11"]Huvittavaa. Jos lehdessä on uutinen että joku tyttö tai nainen on raiskattu, niin voi sitä solvaamista ja uhrin syyttelyä. Sitten kun joku trollaa joutuneensa raiskatuksi, niin voi sitä omahyväistä tekopyhää hymistelyä. [/quote] Siis mikä tästä tekee trollin??

[/quote]

No kuka oikeesti tulee jonnekin av:n sivuille itkemään päivä raiskauksen jälkeen? Trolli.

Vierailija
22/56 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania ihmisiä taas täällä. Mene ap heti lääkäriin, ne auttaa siellä poliisi asioissa. Tai mene/soita suurlähetystöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tekee trollin? Se, että:

-valitään radikaali tunteita herättävä aihe

-sijoitetaan tarinaan tuntaita jakavia asioita (nainen syyttää itseään, oli humalassa)

-infoa tulee tipottain ja epämääräisesti

-mitkään täysjärkiset vinkit ei kikinä kelpaa - tässä vaiheessa sitä infoa löytyy aina jokin uusi tiedonjyvä. Esim. ah olen Aasiassa. 
-loogiseen ratkaisuun auttavat vastaukset estettään salaamalla (en voi kertoa maata). Miksi hitossa ei voisi uskaltaa kertoa maata?

Ja jos tositarina, olen todella pahoillani ja kehotan ottamaan yhteyttä lähetystöön ja/tai konsulaattiin. 

Vierailija
24/56 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap pitäisi laittaa pakkohoitoon. Jos sitten loppuisi tuo hupatus?

Vierailija
25/56 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi ja lääkäri pelottaa jo ihan siksikin että täällä osataan englantia huonosti. :( ei mitään käryä keneen/mihin ottaa yhteyttä. pitää varmaan tehdä tunnus johonkin keskustelualueelle ja kysyä siellä mitä tehdä. Haluaisin vaan mennä kylpyyn ja lillua siellä niin kauan etten jaksa enää ajatella.

Vierailija
26/56 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 14:15"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 14:11"]Huvittavaa. Jos lehdessä on uutinen että joku tyttö tai nainen on raiskattu, niin voi sitä solvaamista ja uhrin syyttelyä. Sitten kun joku trollaa joutuneensa raiskatuksi, niin voi sitä omahyväistä tekopyhää hymistelyä. [/quote] Siis mikä tästä tekee trollin??

[/quote]

No kuka oikeesti tulee jonnekin av:n sivuille itkemään päivä raiskauksen jälkeen? Trolli.

[/quote]

Ihan hyvin voi tulla vaikka ensimmäisenä tai toisena se reaktio, että haluaa anonyymisti purkaa tuntojaan, saada neuvoja ja tukea. Siinä on ihan täydessä shokissa. Kokemuksesta tiedän. Epänormaalissa, superahdistavassa kriisitilanteessa reagoi yllättävillä tavoilla.

Vierailija
27/56 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 14:17"]mikä tekee trollin? Se, että:

-sijoitetaan tarinaan tuntaita jakavia asioita (nainen syyttää itseään, oli humalassa)

-mitkään täysjärkiset vinkit ei kikinä kelpaa - tässä vaiheessa sitä infoa löytyy aina jokin uusi tiedonjyvä. Esim. ah olen Aasiassa. 
-loogiseen ratkaisuun auttavat vastaukset estettään salaamalla (en voi kertoa maata). Miksi hitossa ei voisi uskaltaa kertoa maata?

Ja jos tositarina, olen todella pahoillani ja kehotan ottamaan yhteyttä lähetystöön ja/tai konsulaattiin. 

[/quote]
No joo, tajuan pointin, mutta mainitsin kyllä aloituspostauksessa olevani ulkomailla. Tunnistamispelko lähinnä taustalla, kun kaveritkin palstailee. Ja en varmaan muuten olisi tässä mammapalstalla draamailemassa mutten ihan oikeasti voi oikein kellekään muulle puhua ja oli pakko saada tää ulos edes johonkin.

Vierailija
28/56 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ensimmäiseksi suosittelisin, että kerrot niille siellä oleville ystävillesi asiasta. Jos olet shokissa, niin he tietävät mitä tehdä.

Vierailija
29/56 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tapahtuma pitää salata? Mitä salattavaa sulla on tapauksessa?

Vierailija
30/56 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 14:25"]Nyt ensimmäiseksi suosittelisin, että kerrot niille siellä oleville ystävillesi asiasta. Jos olet shokissa, niin he tietävät mitä tehdä.
[/quote]höpö höpö.

Vierailija
31/56 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys vielä (30). Raiskaus ei ole sinun syysi, vaikka olisit ollut umpihumalassa. Ketään ei saa raiskata, vaikka olisi kännissä ja minihame korvissa. Niin ei vaan saa tehdä.

Et selviä yksin asian kanssa. Sinun on kerrottava jollekin ja jos olisin sun saappaissa, niin aloittaisin jostain siellä olevasta ystävästä. Voisitte yhdessä miettiä mitä kannattaa tehdä.

Suosittelisin että kerrot jollekin! Yritä jaksaa.

Vierailija
32/56 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 14:26"]Miksi tapahtuma pitää salata? Mitä salattavaa sulla on tapauksessa?
[/quote]pyh! Mitään ei ole tapahtunut.

Vierailija
33/56 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 14:25"]Nyt ensimmäiseksi suosittelisin, että kerrot niille siellä oleville ystävillesi asiasta. Jos olet shokissa, niin he tietävät mitä tehdä.
[/quote]
Ei mulla ole täällä "ystäviä", lähinnä pintapuolisia kavereita joille ei tosiaan tällaisesta uskouduta. Suomessa asuville en haluaisi puhua koska huolestuvat, mutta eivät sieltäkäsin voi oikein tehdä mitään.

Vierailija
34/56 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 13:59"]:( voimia! Älä käy pesulla äläkä vaihda vaatteita vaan lähde heti lääkäriin selvittelemään juttua!!
[/quote] PAITSI jos olet jossain arabimaassa. Siellä ei voi suositella avun hakemista.

Vierailija
35/56 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 14:17"]

mikä tekee trollin? Se, että:

[/quote]

Enemmän kuin mitään muuta toivon, ettei minusta koskaan tule näin kyynistä ihmistä. Elämä ihan oikeasti on vaan niin paljon parempaa kun uskaltaa tunteakin jotain. Joo, joskus siinä sattuu ja joskus tulee huijatuksi. Mitä teille jää?

P.S. Olen kirjoittanut tänne pari päivää kuolleena syntyneen lapseni syntymän jälkeen. On vaan helpompi avautua anonyyminä. Kriisi on kriisi ja siinä toimitaan kukin omin tavoin.

Ap:lle tsemppiä. Muista, ettet ole tehnyt mitään väärin vaikka olisit ollutkin humalassa. Kaikkea hyvää sinulle.

Vierailija
36/56 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, ei sitten ystäville siellä jos et halua. Olet Aasiassa, olen asunut siellä itsekin (Thaimaa). Googlaa netistä löytyykö paikallista Suomi-seuraa alueeltasi. Noissa on usein pitkään maassa asuneita ihmisiä ja esim. pappi tai sosiaalityöntekijä, joka tietää ja osaa neuvoa + tukea tällaisissa tilanteissa. Katso myös konsulaatin tiedot jos sieltä läheltäsi löytyy.

Vierailija
37/56 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 14:28"]Lisäys vielä (30). Raiskaus ei ole sinun syysi, vaikka olisit ollut umpihumalassa. Ketään ei saa raiskata, vaikka olisi kännissä ja minihame korvissa. Niin ei vaan saa tehdä.
[/quote]
On muuten naurettavaa että normaalisti ihmettelen aina miten raiskatulla voi olla syyllinen olo, koska raiskaajahan siinä on syypää, mutta nyt en voi kun vain ajatella että no, mä olin humalassa, helppo ulkomaalanen vaalee tyttö, lähin sen miehen mukaan (sanoin siis tosin käveleväni vaan samaa matkaa)... En vaan osaa ajatella kuin että näin ei olis tapahtunut jos oisin tehnyt jotain erilailla.

Vierailija
38/56 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys (38), Suomenkin päästä löytyy apua netin kautta : https://www.nettitukinainen.fi/

Vierailija
39/56 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, se on normaali reaktio, että syyttää itseään noin traumaattisen asian jälkeen. Ethän olisi halunnut, että näin käy joten mietit, mitä olisit voinut tehdä toisin. Vaikka olit humalassa, vaalea, ulkomaalainen, lähdit mukaan, niin se ei oikeuta raiskausta. Vaikka kyseessä olisi sun poikaystäväsi sinun kotona, niin se ei oikeuta raiskaukseen.

T.38 vielä

Vierailija
40/56 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 14:32"]Ok, ei sitten ystäville siellä jos et halua. Olet Aasiassa, olen asunut siellä itsekin (Thaimaa). Googlaa netistä löytyykö paikallista Suomi-seuraa alueeltasi. Noissa on usein pitkään maassa asuneita ihmisiä ja esim. pappi tai sosiaalityöntekijä, joka tietää ja osaa neuvoa + tukea tällaisissa tilanteissa. Katso myös konsulaatin tiedot jos sieltä läheltäsi löytyy.
[/quote]
Ah, hyvä neuvo, en olisi varmaan itse tajunnut. Voisin kai ainakin konsulaatista kysyä, vai voiko sinne ottaa tällasista asoista yhteyttä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi