Meidän 1-vuotiaalla ei ole kavereita :(
Meillä kun ei ole muita lapsia ja asumme maalla.
Kommentit (20)
Kyllä asialle jotain pitää tehdä. Muuten 1-vuotiaasi on vaarassa syrjäytyä.
Meidän 2-vuotiaallakaan ei ole enkä ota stressiä. Tuttujen lapset on isompia ja niiden kanssa viihtyy hyvin. Omanikäisiä jos on pihalla tai puistossa, niin lähinnä pelkää kun on ovat samanlaisia päättömiä menijöitä. Arvelen, että kohta alkaa leikkiseura pikkuhiljaa kiinnostaa ja sitten voi kavereita hakea puistossa leikkiessä. Päiväkodissa ja kerhoissahan niitä muita lapsia on, että sitten kun kaverit alkaa kiinnostaa niin sieltä löytyy. Kotona voi hyvin olla oman perheen kesken, pieni lapsikin kaipaa rauhaa välillä.
Pistäkää nettiin ilmoitus "1-vuotias syrjäytymisvaarassa oleva maalaisvauva etsii seuraa tositarkoituksessa."
Ihana! Lähetän kortin ja kumiankan maalaisvauvalle. :)
Ei yksivuotias vielä tarvitse kavereita. Ei meidänkään melkein kaksivuotiaalla ole vielä kavereita. Eihän näin pienet vielä osaa leikkiä toisen lapsen kanssa.
Minä olin 6-vuotiaan poikani paras kaveri, vaikka muitakin kavereita oli :"äiti sä oot mun paras kaveri"
Jossain Vauva-lehdessä oli viime vuonna juttu jostain Lapin kylä ainoasta vauvasta. Mites sen oikein käy, kun ei ole koko kylässä muita tenavia?!
Ap, nyt otat vähän rennommin. Lapsi on vasta 1v.
Ei jumankauta näitä nykyajan ongelmia, pitää jo vauvasta asti olla kavereita... :D Olisit heti pyöräyttänyt toisen. Ei mut ihan tosi, ei tuon ikäinen vielä kaipaa kavereita, se on sun hommas hänelle opettaa leikkiä ja pitää seuraa ja välillä on toki hyvä nähdä muitakin ihmisiä. Me käydään kaks vuotiaan kanssa joka päivä kylillä ja puistoissa eikä hänkään vielä mitään kavereita tarvi vaan leikkii ja menee ihan itsekseen.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 13:11"]
Pistäkää nettiin ilmoitus "1-vuotias syrjäytymisvaarassa oleva maalaisvauva etsii seuraa tositarkoituksessa."
[/quote]
Nyt repesin, ukko katsoo ihmeissään, että mitä mä nauran.....
Täälläkin yksi syrjäytynyt 1-vuotias!
Kysyin joskus neuvolassa ja kertoivat, että alle 2-vuotias ei vielä kaveria kaipaa. Parivuotiaana lapsi alkaa kiinnostumaan muista lapsista, mutta vasta 3-vuotiaana osaavat (ja haluavat) leikkiä muiden kanssa.
Pitäähän sitä uskotella taaperoiden tarvitsevan kavereita, muuten vesittyy mammojen idea lapsen viemisestä päiväkotiin "saamaan kavereita" :D
Isoveljeni oli vauvana yksinäinen, niin vaari toi possun pojalle kaveriks pirttiin. Poika oppi jopa konttaamaan possun perässä.
Meilläkin kotona syrjäytynyt 1-vuotias. Löytyiskö meidän vauvasta kaveri ap:n vauvalle? :)
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 13:11"]
[/quote]
:'D
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 13:18"]
Ihana! Lähetän kortin ja kumiankan maalaisvauvalle. :)
[/quote]
♥
Ei sen ikäinen tarvitse kavereita.