Aikuisten tyhjä elämä
En olis lapsuudessa uskonu, että tulevaisuudessa aikuiset käyttäytyy kuin teinit. Keimaillaan somessa huulet punattuna, perse kuvattuna viidestä eri kulmasta; näkyyhän uudet kynnet ja karvalleen asetetut hiukset! Hykerrellään kehuville kommenteille ja luullaan olevan tärkeitä ja suosittuja. Selän takana ja nimettöminä kiusataan kuin viimeistä päivää, varsinkin huonompiosaisia ja heikompia. Kiukutellaan, kun asiat ei mene kuin haluaisi ja minä itse olen aina oikeassa, mielipide ladattuna joka asiaan, vaikka ei edes tiedä, mistä puhuu. Vapaa-ajalla lätkitään pleikkaa ja naureskellaan hassuille videoille, tehään tik tok haasteita jne. Aikuisten oikeesti!
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan aikaa, jolloin ihminen oli aito. Ihmiset kohdattiin ihmisinä, toisista oltiin kiinnostuneita ja autettiin vilpittömästi. Oli aikaa tehdä yhdessä asioita eikä tuijotettu helvetillisiä digilaitteita tunnista toiseen. Nautittiin konserteista ym. elämyksistä ilman, että niitä piti tallentaa koko ajan. Omaa elämää ei verrattu toisten elämään siinä määrin kuin nykyään, nyt kun kaikki on ( feikattu) dokumentoitu nettiin. Asioiden eteen piti nähdä enemmän vaivaa, kun googlettaa ei voinut. Ja silloinhan sitä säästyi monelta turhalta tiedolta ja ehkä oltiinkin onnellisempia, kenties?
Voisit aloittaa siitä, että lopetat tämän av-palstan vahtaamisen. Ei täällä kukaan pakota olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ennen se oli vielä tyhjempää kun naisten ainoat hyväksytyt harrastukset oli neulominen, ruuan laitto ja siivous ja miehillä viinan juominen ja vaimon hakkaaminen.
kyllä noi parempia oli kuin selfiet ja somekulissit
Otsikko ei vastaa nyt sisältöä. Ei sulla ap ole mitään oikeutta väittää toisten harrastuksia tyhjäksi elämäksi.
Toi on sun mielipide eikä mikään fakta.
Iteki olet samassa joukossa ihan pian.
Mä voin kertoo miksi laitan instaan välillä kuvia itsestäni: vaikka inhoan tätä sanaa, niin se on mulle jotenkin voimaannuttavaa. Mua on kiusattu ihan pienestä lapsesta lähtien mun kasvojen ulkonäöstä. En ole mielestäni erityisen ruma mutta mulla on kyllä piirteitä joita moni saattaa pitää epäviehättävinä. Ennen mua ei saanut kuvata ollenkaan, ja esim. ikävuosilta 12-17 mulla on ihan vaan pari kuvaa itsestäni. Esim. joku irc-galleria oli teininä suuri haaveeni mutta en koskaan sinne mennyt; mut ois kiusattu hengiltä. Koin jo valmiiksi päivittäistä haukkumista koulussa.
En kerjää instaani tykkäyksiä tai kommentteja mutta onhan ne kivoja. En esiinny myöskään alasti tai vähäpukeisena tai filtteröi itseäni eri näköiseksi.
Kun julkaisen itsestäni kivan kuvan niin tulee semmoinen olo, että olen kuin muutkin.
Säälittävää ehkä. Tää oli vaan mun tarina.
N30
Ennen verrattiin omaa elämää naapurin elämään, tai muiden kyläläisten. Juotiin kahvia tai kumottiin kuppia, sekä juoruttiin. Selän takana haukuttiin. Kestettiin fyysisiä ponnistuksia ja haaveiltiin paremmasta elämästä. Vapaa-aikaa oli vähemmän, eikä mietitty olenko onnellinen. Sitä vain elettiin.