Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan kuin se parin kolmen viikon etäkoulu olisi tuhonnut koko Suomen lapset

Vierailija
09.01.2022 |

2020 rajoituksilla lähes tukahdutettiin korona. Nyt annetaan kaiken mennä pieleen!

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin itselle ammatin tässä korona-aikana ja voin sanoa, että moni nuori katosi teille tietämättömille kun oltiin etänä, opettajat ei saaneet kiinni ollenkaan. Tosi moni oli myös "paikalla", muttei silti selvästi seuranneet opetusta, kun ei saanut mitään kontaktia nimenhuudon jälkeen. Moni kertoi, että motivaatio kotona katosi nollaan. Moni koki, että alkoi vaikuttaa mielenterveyteen. Minä itse koin, että etäopiskeluun oli vaikeaa motivoitua ja teknisesti oli paljon vaikeuksia, joku putosi aina "langoilta". En ihmettele yhtään, että siihen ei haluta palata.

Se on kyllä ihan oma häpeä jos ei kiinnosta ja ei motivoi, tekniikan saa toimimaan jos näkee vähän vaivaa eikä selaa somea samalla laitteella millä yrittää opiskella

Oppimisympäristö vaikuttaa paljon siihen onko motivoitunut. Kotona yleensä vaihdetaan vapaalle ja nähdään kavereita, siellä voi olla paljon häiriötekijöitä, kuten metelöivät pikkusisarukset yms. Kotiympäristö voi siis olla jopa haittatekijä. Ja koitappa saada 30 oppilasta toimimaan samassa etäohjelmassa, kun ohjelma tiputtaa yllättäen kenet tahansa kun siellä onkin niin korkea käyttäjämäärä yhtäaikaa, nettiyhteydet pätkii ja jollakin on joku Applen kone jossa oppilas joutuukin selvittelemään miksi ohjelma ei päästä mukaan.

Eli ei haluta opiskella kotona joka syö motivaation joka on alusta lähtien ollut maissa ja ei osata käyttää ovia.... Meidän luokalla ainakin 21 oppilasta pärjäsivät hyvin etäkoulussa kun kaikki tietävät että kun opiskellaan ei selata samalla somea ja nettikauppoja. Ja kyllä oli myös Applen koneita käytössä

Loistavaa, että teillä sujui niin hyvin, meillä oli haastavampaa. En tiedä miksi oletat, että vika oli somessa ja nettikaupoissa, kun olen kuitenkin kertonut, että meillä oli paljon ongelmia etäohjelman kanssa, kun oli iso määrä oppilaita.

Koska ennen tutkinnon suorittamista toimin it tuessa ja näin ne ongelmat mitkä tulee kun selataan somea ja nettikauppoja samalla laitteella millä yritetään olla etäluennolla. Omalla luokallani sain alkuun neuvoa näita ihan samoja asioita aluksi niin kas kummaa kun ongelmat loppuivat siinä vaiheessa kun opetuksen aikana vain opiskeltiin

No tietenkään en voi tietää mitä luokkakaverit teki, mutta omalla kohdalla ei johtunut niistä ongelmat.

Vierailija
102/120 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ajatelkaa lapsia" argumenttia käytetään lähinnä syyllistämään muita kun itse halutaan vain rajoitukset pois, viis riskiryhmistä tai vanhuksista jotka rokotettuinakin voivat saada vakavia oireita.

Tavallaan käytetään lapsia kilpenä kun puolustetaan omaa mielipidettä.

Ei ne lapset tosiaan pilalle mee jos vaikka tammikuun ajan olisivat etänä. Samoin lasten harrastukset, minusta olisi varmaan pitänyt tulla jooku hullu sosiopaatti kun en harrastanut mitään ohjattua koko lapsuuteni ajan.

Ei vaan sinä suljet silmäsi tilastoilta ja tutkitulta faktalta, kun haluat suojella itseäsi lasten ja nuorten hyvinvoinnin kustannuksella.

Linkkaatko sen tutkitun faktan ettei lapset voi levittää virusta vanhempiinsa? Ei sellaista faktaa ole. Lapset levittää vanhempiinsa ja vanhemmat muualle yhteiskuntaan ja virus leviää räjähdysmäisesti. Yhteiskunnan palvelutkin lamaantuu kun töissäkäyvät vanhemmat joutuu jäämään kotiin.

Se "tutkittu fakta" kertoo vain ettei ole lapsille erityisen vaarallista saada tartuntaa. Se ei ota kantaa yhteiskunnallisiin vaikutuksiin ja siihen kuinka tehokkaasti omikron leviää kun lapset tavallaan yhdistää kaikki perheet samaan huoneeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hemmotellut aikuiset, jotka ei ole käyneet ikinä etäkoulua, kummastelevat ettei lapset ole pikkuaikuisia. Noloa!

Älä viitsi.

Alakouluikäisiltä ei voi odottaakaan että etäopiskelu sujuisi nappiin mutta yläkoululaisilta ja lähes täysi-ikäisiltä voi jo odottaa sen verran itsenäisyyttä että kyetään tekemään asioita ilman jatkuvaa vahtimista.

Vierailija
104/120 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten mua on yllättänyt se, että osa tosiaan pitää kouluja päivähoitopaikkoina. Ymmärrän ihan pienet koululaiset, mutta että lukiolaisetkaan ei meinaa millään pärjätä ilman jatkuvaa valvontaa. Ihme kun ei ole pakollista iltapäiväkerhoa 18- vuotiaillekin.

Etäkoulua voisi olla mielestäni muutenkin aina silloin tällöin, mutta näköjään osalle lapsista ja nuorista jo päiväkin poissa koulusta on liikaa.

Tämä oli mullekin yllätys. Lukiolaisten täytyy jo muutenkin itsenäisesti lukea yo-kokeisiin ja sen jälkeen pääsykokeisiin ja nyt sitten ei muka mikään onnistu etäkoulun vuoksi.

Outoa että lukioon asti selvitty ainoastaan valvotuissa olosuhteissa.

Kuinka monta päivää kävit itse etäkoulua? Sitten kun olet kolmatta lukuvuotta etäkoulussa itse voit alkaa haukkua lukiolaisia. Pullamössöaikuiset, jotka ei ole ikinä olleet etäkoulussa kehtaavatkin haukkua nuoria.

No kuule kun me pullamössöaikuiset ollaan oltu etätöissä jo ennen pandemiaa ja opiskeltu etänä jo silloin kun tämän päivän lukiolaiset syntyi.

Nyt puhuttiin etäkoulusta, ei etätyöstä. Ne on kaksi täysin eri asiaa. Jokainen täysijärkinen ymmärtää mitä eroa on koululla ja töillä sekä lapsilla ja aikuisilla.

Heti kun olet käynyt suuren osan lukiosta tai yläkoulusta etänä, voit alkaa aikuisselittää, kuinka surkeita nykylapset on. Sitä ennen kyse on tyhjästä puheesta.

Mikä siinä on vaikeaa avata kone, mikki ja kamera tai tehdä tehtäviä? Ne on tehtävä oli siinä opettaja fyysisesti paikalla tai ei. Ihan samalla tavalla joutuu olemaan tunneilla/kursseilla hereillä tai sitten pänttäämään samat asiat kotona.

Niinhän sitä luulisi, mutta tuo tekniikka tosiaan joskus on aika mystistä, koska oma kokemus oli, että jonain päivänä etäohjelmassa yllättäen ei toiminut mikki joko minulla, opettajalla tai luokkakavereilla, ja tunnin alku meni siihen, että neuvottiin ja odoteltiin, että kaikki pääsi mukaan.

Kokeilitko koskaa etukäteen katsoa toimiiko laitteet vai aloitko käynnistämään ja kokeileen sillä hetkellä kun opetuksen piti alkaa niin kuin moni tekee?

Minulla toimi laitteet, ongelmat oli pääasiassa etäohjelmassa tai nettiyhteyksissä. Minulla oli kuitenkin kaksi verkkoyhteyttä käytettävissä niin minä pystyin vaihtamaan, jos toinen ei toiminut.

Etäohjelmat on kriittisiä sille että verkkoyhteys on vakaa eikä sitä kuormiteta muilla verkkolatauksilla esimerkiksi nettisivujen ja kuvien lataamisella

Vierailija
105/120 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten mua on yllättänyt se, että osa tosiaan pitää kouluja päivähoitopaikkoina. Ymmärrän ihan pienet koululaiset, mutta että lukiolaisetkaan ei meinaa millään pärjätä ilman jatkuvaa valvontaa. Ihme kun ei ole pakollista iltapäiväkerhoa 18- vuotiaillekin.

Etäkoulua voisi olla mielestäni muutenkin aina silloin tällöin, mutta näköjään osalle lapsista ja nuorista jo päiväkin poissa koulusta on liikaa.

Tämä oli mullekin yllätys. Lukiolaisten täytyy jo muutenkin itsenäisesti lukea yo-kokeisiin ja sen jälkeen pääsykokeisiin ja nyt sitten ei muka mikään onnistu etäkoulun vuoksi.

Kuinka monta päivää kävit itse etäkoulua? Sitten kun olet kolmatta lukuvuotta etäkoulussa itse voit alkaa haukkua lukiolaisia. Pullamössöaikuiset, jotka ei ole ikinä olleet etäkoulussa kehtaavatkin haukkua nuoria.

No kuule kun me pullamössöaikuiset ollaan oltu etätöissä jo ennen pandemiaa ja opiskeltu etänä jo silloin kun tämän päivän lukiolaiset syntyi.

Nyt puhuttiin etäkoulusta, ei etätyöstä. Ne on kaksi täysin eri asiaa. Jokainen täysijärkinen ymmärtää mitä eroa on koululla ja töillä sekä lapsilla ja aikuisilla.

Heti kun olet käynyt suuren osan lukiosta tai yläkoulusta etänä, voit alkaa aikuisselittää, kuinka surkeita nykylapset on. Sitä ennen kyse on tyhjästä puheesta.

Mitä sinä keuhkoat? Minun lukiopoikani on kokenut muistaakseni 4 etäopetusjaksoa, joista viimeisin oli puolen vuoden mittainen. On tykännyt etäopetuksesta ja -opiskelusta tosi paljon ja toivoi etäopetuksen nyt taas alkavan. Se vaan on kätevää, kotona saa paremmat murkinat, koulumatka on nopea, kavereiden kanssa tekevät etäyhteydellä läksyt yhdessä.

Jaa, no jos sun poikas, ni ei kai sit tarvi kenestäkään muusta välittää. Pää omaan persaukkoon ja sitä rataa... Mutta älä mene samalla moralisoimaan muita sitten omaan napaan tuijottelusta, jos et halua tehdä itseäs naurunalaiseks.

Ohis

Hänen pojasta ei tarvitse välittää mutta ilmeisesti sinu tytär ahdistuu yksin olosta ja ei pärjää etäkoulussa niin kaikkien pitää välittää hänestä?

Sori, mutta kyllä minun tytär haluaa nimenomaan etäkouluun. En kuitenkaan ajattele, että se mikä on fantsua oman lapsen mielestä on tärkeämpää kuin se, että monet ajautuu itsetuhoon näiden rajoitusten takia.

Eli jotkut ahdistuu kun ei pääse kaverilaumaan koko päiväksi kun pääsee vasta koulun jälkeen niin sen takia kaikki pakotetaan sinne lähiopetukseen.

Joko provoat tai olet erittäin yksinkertainen ihminen, jolla ei ole edes yleissivistyksen verran tietoa lasten ja nuorten kehityksestä ja siitä, mikä merkitys sillä vertaisten muodostamalla sosiaalisella ympäristöllä on kasvun ja kehityksen kannalta. Ei tässä voi verrata aikuisiin mitenkään.

Vierailija
106/120 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin opettajia. Osa vanhemmista on niin välinpitämättömiä.

Vierailija
107/120 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on vaikeaa avata kone, mikki ja kamera tai tehdä tehtäviä? Ne on tehtävä oli siinä opettaja fyysisesti paikalla tai ei. Ihan samalla tavalla joutuu olemaan tunneilla/kursseilla hereillä tai sitten pänttäämään samat asiat kotona.

Niinhän sitä luulisi, mutta tuo tekniikka tosiaan joskus on aika mystistä, koska oma kokemus oli, että jonain päivänä etäohjelmassa yllättäen ei toiminut mikki joko minulla, opettajalla tai luokkakavereilla, ja tunnin alku meni siihen, että neuvottiin ja odoteltiin, että kaikki pääsi mukaan.

Kokeilitko koskaa etukäteen katsoa toimiiko laitteet vai aloitko käynnistämään ja kokeileen sillä hetkellä kun opetuksen piti alkaa niin kuin moni tekee?

Minulla toimi laitteet, ongelmat oli pääasiassa etäohjelmassa tai nettiyhteyksissä. Minulla oli kuitenkin kaksi verkkoyhteyttä käytettävissä niin minä pystyin vaihtamaan, jos toinen ei toiminut.

Etäohjelmat on kriittisiä sille että verkkoyhteys on vakaa eikä sitä kuormiteta muilla verkkolatauksilla esimerkiksi nettisivujen ja kuvien lataamisella

Niin ja tämähän on ikävää, kun useat tehtävät vaatii sivujen selailua ja kuvien lataamista.

Vierailija
108/120 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ajatelkaa lapsia" argumenttia käytetään lähinnä syyllistämään muita kun itse halutaan vain rajoitukset pois, viis riskiryhmistä tai vanhuksista jotka rokotettuinakin voivat saada vakavia oireita.

Tavallaan käytetään lapsia kilpenä kun puolustetaan omaa mielipidettä.

Ei ne lapset tosiaan pilalle mee jos vaikka tammikuun ajan olisivat etänä. Samoin lasten harrastukset, minusta olisi varmaan pitänyt tulla jooku hullu sosiopaatti kun en harrastanut mitään ohjattua koko lapsuuteni ajan.

Ei vaan sinä suljet silmäsi tilastoilta ja tutkitulta faktalta, kun haluat suojella itseäsi lasten ja nuorten hyvinvoinnin kustannuksella.

Linkkaatko sen tutkitun faktan ettei lapset voi levittää virusta vanhempiinsa? Ei sellaista faktaa ole. Lapset levittää vanhempiinsa ja vanhemmat muualle yhteiskuntaan ja virus leviää räjähdysmäisesti. Yhteiskunnan palvelutkin lamaantuu kun töissäkäyvät vanhemmat joutuu jäämään kotiin.

Se "tutkittu fakta" kertoo vain ettei ole lapsille erityisen vaarallista saada tartuntaa. Se ei ota kantaa yhteiskunnallisiin vaikutuksiin ja siihen kuinka tehokkaasti omikron leviää kun lapset tavallaan yhdistää kaikki perheet samaan huoneeseen.

No niin, siinähän se nyt tulikin. Itseäsi sinä ajattelet. Pelkäät tartuntaa. Ei sinua kiinnosta pätkääkään miten lapset ja nuoret voi, kunhan säilyy terveenä.

Vierailija
109/120 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin itselle ammatin tässä korona-aikana ja voin sanoa, että moni nuori katosi teille tietämättömille kun oltiin etänä, opettajat ei saaneet kiinni ollenkaan. Tosi moni oli myös "paikalla", muttei silti selvästi seuranneet opetusta, kun ei saanut mitään kontaktia nimenhuudon jälkeen. Moni kertoi, että motivaatio kotona katosi nollaan. Moni koki, että alkoi vaikuttaa mielenterveyteen. Minä itse koin, että etäopiskeluun oli vaikeaa motivoitua ja teknisesti oli paljon vaikeuksia, joku putosi aina "langoilta". En ihmettele yhtään, että siihen ei haluta palata.

Se on kyllä ihan oma häpeä jos ei kiinnosta ja ei motivoi, tekniikan saa toimimaan jos näkee vähän vaivaa eikä selaa somea samalla laitteella millä yrittää opiskella

Oppimisympäristö vaikuttaa paljon siihen onko motivoitunut. Kotona yleensä vaihdetaan vapaalle ja nähdään kavereita, siellä voi olla paljon häiriötekijöitä, kuten metelöivät pikkusisarukset yms. Kotiympäristö voi siis olla jopa haittatekijä. Ja koitappa saada 30 oppilasta toimimaan samassa etäohjelmassa, kun ohjelma tiputtaa yllättäen kenet tahansa kun siellä onkin niin korkea käyttäjämäärä yhtäaikaa, nettiyhteydet pätkii ja jollakin on joku Applen kone jossa oppilas joutuukin selvittelemään miksi ohjelma ei päästä mukaan.

Eli ei haluta opiskella kotona joka syö motivaation joka on alusta lähtien ollut maissa ja ei osata käyttää ovia.... Meidän luokalla ainakin 21 oppilasta pärjäsivät hyvin etäkoulussa kun kaikki tietävät että kun opiskellaan ei selata samalla somea ja nettikauppoja. Ja kyllä oli myös Applen koneita käytössä

Vuoden 2020 etäkoulujakson aikana lapseni (yläasteella) ja hänen kaverinsa pelavasivat toisella ruudulla tietokonepeliä kun opettaja opetti toisella. Kokeita tehdessä jakelivat toisilleen oikeita vastauksia puhelimen välityksellä. Ja ennen kun joku sanoo että miksi en puuttunut niin olin töissä.  Mietin monesti kun vanhemmat hypettävät että lapsen arvosanat parani etäopetuksessa että kuka ne kokeet ja tehtävät oikeasti teki.

Vierailija
110/120 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja tämähän on ikävää, kun useat tehtävät vaatii sivujen selailua ja kuvien lataamista.

Tarviiko niitä sivustoja selata ja kuvia latailla samaan aikaa kun on etäluento meneillään?

Vierailija
111/120 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ryhmässä käytiin meidän etäopintojakson loppupuolella keskustelu, jossa opettaja kysyi miten ollaan voitu etäopintojen aikana. Pari oppilasta kertoi vaikeutuneesta masennuksesta suoraan (meidän ryhmässä uskallettiin puhua avoimesti), iso osa komppasi motivoitumisvaikeuksista ja alentuneesta mielialasta. Ehkä etäkoulu sopii joillekin, mutta ei läheskään kaikille.

Vierailija
112/120 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarviiko niitä sivustoja selata ja kuvia latailla samaan aikaa kun on etäluento meneillään?

Meillä piti olla läsnä käytännössä kokoajan. Itsenäinen työskentely oli erikseen.

Vierailija
113/120 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan tukahdutus ei ole mahdollista. Joten virus käy väestön läpi ennemmin tai myöhemmin. Etäkoulu hidastaisi tätä, mutta edessä se kuitenkin on. Miksi siirtää väistämätöntä. 3 viikossa lapsia ei ehdittäisi edes rokottaa (mikäli edes rokote lapsia hyödyttää tai vanhemmat edes haluisivat rokottaa heitä).

Se mitä olisi pitänyt tehdä, on terveydenhuollon kapasiteetin nosto. Siihen on ollut 2 vuotta aikaa ja mitään ei ole tehty.

Nyt vanhemmat tarvitsisivat selkeät toimintaohjeet, myös ohjeet karanteeneista ja palkanmaksusta karanteenin aikana. Ilmeistä on, ettei kaikkia kyetä testaamaan. Positiivinen kotitestitulos tulisi riittää esim. 7 päivän karanteeniin (sairauslomapalkka tai vastaava korvaus ansionmenetyksestä). Sairausloman voisi kirjoittaa oman tk:n lääkäri. Näin tilanne hoituisi joustavasti.

Vierailija
114/120 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen syy sille miksi etäkoulua vastustetaan on se, että vanhemmat haluaa olla rauhassa kotona etätöissä ilman että koululaiset pyörii jaloissa. Kuinka moni lapsi oikeasti nautti tammikuun kouluaamuista, kun pitää herätä aikaisin ja lähteä pimeään pakkaseen ja lumeen tarpomaan kouluun? Niinpä! Uskon että monikin nauttisi kun saisi nukkua pidempään ja aloittaa koulupäivän mukavasti oman kodin lämmössä tietokoneen äärellä viltin alla.. mutta ei, sellainenhan tuhoaisi mielenterveyden, liian mukavaa ja leppoisaa.

Vierailija
115/120 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulut käyttää etätyökalujen ilmaisversioita, jotka toimivat vastaavien ohjelmien maksullisia business-versioita heikommin. Monissa kodieissa nettiyhteys kuormittuu liikaa, kun on useita videokokouksia päällä yhtä aikaa (meillä oli 3 koululaista + 2 etätyöntekijää).

Etäopetus on liian usein yksisuuntaista luennointia. Netin yli vuorovaikutuksesta jää pois paljon olennaista. Lisäksi nuorilla oli tutkitusti iso kynnys esittää kysymyksiä ja pyytää apua, lähiopetuksessa tämä paljon helpompaa. Ja kun viettää 24/7 omassa pikku kopissaan monta viikkoa putkeen eikä koulu ja vapaa-ajsn tai arjen ja viikonlopun vaihtelua ole, jo yksin se kuormittaa. Nuorten kasvuvaihe myös vaatii fyysistä läheisyyttä ikätovereihin ja eristäminen luo isompaa stressiä kuin aikuisille. Videoyhteys ei korvaa elävää ihmiskontaktia.

Ja pitää myös muistaa että nyt ei ole kyse vain parista viikosta. Etäopetusta on jo edellisinä vuosina ollut useita kuukausia ja sieltä on valmiiksi kuormaa eli sekä heikentynyttä stressinsietoa, masennusta ym sekä oppimisvajetta. eikä nytkään 2 viikon jaksolla olisi mitään vaikutusta vaan etäkoulu helposti venyisi kevääseen asti.

Vierailija
116/120 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman viikon etäkoulu olisi ollut ihan jees

Vierailija
117/120 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellinen syy sille miksi etäkoulua vastustetaan on se, että vanhemmat haluaa olla rauhassa kotona etätöissä ilman että koululaiset pyörii jaloissa. Kuinka moni lapsi oikeasti nautti tammikuun kouluaamuista, kun pitää herätä aikaisin ja lähteä pimeään pakkaseen ja lumeen tarpomaan kouluun? Niinpä! Uskon että monikin nauttisi kun saisi nukkua pidempään ja aloittaa koulupäivän mukavasti oman kodin lämmössä tietokoneen äärellä viltin alla.. mutta ei, sellainenhan tuhoaisi mielenterveyden, liian mukavaa ja leppoisaa.

Oletpa hölmö.

Vierailija
118/120 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos etäkouluun mennään niin sehän sitten pitäisi kestää kesälomiin asti muuten vain siirretään ongelmaa.

Juuri näin. Eikö etäkoulussa oltu viime vuonnakin käytännössä kevääseen asti, nyt pitäisi tehdä sama. Syksyyn mennessä on kaikilla jo kolmas rokote annettu ja riskiryhmillä, opettajilla ym. neljäs kierros päässyt hyvin alkuun jolla saadaan suojaa omikronia vastaan.

Kouluun paluu olisi sitten turvallista. Kenenkään oppimiseen ei muutaman kuukauden etäkoulu vaikuta niin paljon että sen takia pitää uhrata toisten terveys.

Etäkoulua pitäisi sitten jatkaa iät ja ajat, koska sen koronan voi saada uudelleen ja uudelleen.

Säälittää, että harrastukset ja kuntosalit ovat katkolla.

Vierailija
119/120 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin, että etäkoulu olisi mahdollisuus valita alle 11 vuotiaille. Ennen kuin ovat saaneet mahdollisuuden vanhemman niin halutessa, saada ensimmäisen ja toisen rokotteen.

HUOM! En vaadi rokotepakkoa kenellekään!!

T. Long covida sairastava, ennen rokotukseen olemassaoloa korona.

Sen kuin pidätte lapsenne kotona. Ei siihen etäkoulua tarvita tai kenenkään lupaa. Oppivelvollisuus on, muttei koulupakkoa.

Vierailija
120/120 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulujen sulkeminen ei tätä pandemiaa olisi helpottanut yhtään. Se on osoittautunut tehottomaksi keinoksi ja viranomaiset tietää sen. Koulujen sulkeminen ei olisi myöskään millään tavalla ollut lasten etu, vaikka OAJlla onkin pokkaa silmät kirkkaina niin väittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan