Omikron leviää kyllä uskomattomalla vauhdillla!
Melkein kahteen vuoteen en ole tuntenut ainuttakaan koronaan sairastunutta ja nyt yhtäkkiä koko lähipiiri ja puolet tutuista on saanut tartunnan. Eikä näköjään ole väliä onko rokotettu vai rokottamaton.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Omikron näyttää tarttuvan todella herkästi aerosolitartuntana. Riittää pelkkä kauppareissu.
Voistko avata tarkemmin, että miten oli suojautunut ja muutoin.
Tiesin tammikuussa 2020, että korona tulee Suomeen laittaa pakan sekaisin ainakin vuodeksi. Minua pidettiin kahelina kun kerroin ajatuksistani ystävilleni.
Sitä en kuitenkaan uskonut, että tauti muuttuu yhä tarttuvammaksi ja vaarallisemmaksi ja olemme lähtöpisteessä kahden vuoden ja rokotusten jälkeen. On tämä outo virus, ei lainkaan luonnollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki sairastuu seuraavan kahden viikon aikana.
Ei sairastu, jos asuu yksin ja ei käy missään.
Miten on mahdollista olla käymättä missään?
Miksei olisi? Minä olen eläkkeellä. Ruoka tulee kotiin, nettiostokset ovelle. Ihan huvikseni käyn jossain jos käyn. Ei ole tarpeellista menoa useinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tiesin tammikuussa 2020, että korona tulee Suomeen laittaa pakan sekaisin ainakin vuodeksi. Minua pidettiin kahelina kun kerroin ajatuksistani ystävilleni.
Sitä en kuitenkaan uskonut, että tauti muuttuu yhä tarttuvammaksi ja vaarallisemmaksi ja olemme lähtöpisteessä kahden vuoden ja rokotusten jälkeen. On tämä outo virus, ei lainkaan luonnollinen.
Tämä ei ole kylläkään vaarallisempi millään tavalla. Meillä sairastuu saman verran sairaalahoitoon nyt väkeä kun sairastui ennen 20 kertaa pienemmällä otoksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siten ettei käy missään.
Meillä myös kahtena viime viikkona lähes 30 tartuntaa lähipiirissä ja vielä eri ketjuissa. En todellakaan mene seuraavaan kahteen viikkoon ihmisten ilmoille: kauppa iskee laatikot autoon ulkona ja muuten etätyötä. Onneksi on kunnon talvi, niin pääsee ulkoilmaan kunnolla.
Ntr on Kyprokselta löydetty Omicronin ja Deltan rekombinaatiovirus.
https://www.cnbc.com/2022/01/08/cyprus-reportedly-discovers-a-covid-var…
2022 tulee olemaan merkillinen vuosi ja saa 2021 näyttämään kävelyltä puistossa.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on hyvä vain, koska omikron syrjäyttää vakavamman deltan kun laumasuoja saavutetaan, mikä tarkoittaa, että rajoituksista voidaan luopua.
https://www.gavi.org/vaccineswork/how-omicron-make-other-variants-less-…
Rajoituksista ei tule koskaan luopua sillä virus mutatoituu ja kiertää jatkuvasti sairastuttaen väestöä.
Tulemme tarvitsemaan sulkuja ja rajoituksia aina!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei olisi? Minä olen eläkkeellä. Ruoka tulee kotiin, nettiostokset ovelle. Ihan huvikseni käyn jossain jos käyn. Ei ole tarpeellista menoa useinkaan.
Mulla muuten sama, mutta en ole eläkkeellä vaan teen etätöitä.
Vierailija kirjoitti:
Eipä pysty enää kukaan. Ajan kysymys vain.
Sanoin jo yli 1,5 vuotta sitten täällä että kaikki tulee sairastumaan, mutta täällä oltiin ihan eri mieltä.
Kun ei se korona ole mihinkään häviämässä, ihan samalla tavalla tulee kiertämään kuten muutkin ylähengitystieinfektiot, ei nekää mihinkään ole kadonneet, ainoastaan mutatoituvat koko ajan.
Vieläkö joku odottaa laumasuojaa? Jos olisi tulossa, pitäisi olla esim. Ruotsissa. Ei ole.
Jotkut voivat suojatua, toiset eivät, itse kuulun jälkimmäisiin, joten yritän nyt ajatella, että tulee lievänä kun tulee. Lapset käyvät koulua, on joukkueharrastuksia ja itsekin noin kolmesti viikossa pakollisia lähitöitä. Myös mies joutuu reissaamaan. Mutta näillä mennään ja koitan olla murehtimatta asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä oireita siinä on?
Nuha taitaa olla valtaosalla, alkuperäisestä viruksesta poiketen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omikron näyttää tarttuvan todella herkästi aerosolitartuntana. Riittää pelkkä kauppareissu.
Voistko avata tarkemmin, että miten oli suojautunut ja muutoin.
Ei mikään muu syy selitä näin räjähdysmäistä tartuntamäärien kasvua kuin se, että nyt taudin saa todella herkästi vain käymällä samassa tilassa koronapositiivisen kanssa.
Näin eläkeläisenä ja riskiryhmiin kuuluvana yritän kyllä edelleen eristäytyä parhaani mukaan. Ruokaostokset tilaan verkosta, ja muita pakollisia menoja ei nyt lähiviikkoina ole. Rappukäytävässä tietysti voi tulla tartunta, mutta ulkoilu tekee kuitenkin niin hyvää, että siitä en luovu.
No on se aika kova hinta sairaslomalle että joutuu ottaa nenäpuikon. Sitäkään ei tiiä mitä keppulia niillä puikoille neniimme ujutellaan
Silmien limakalvojen kautta tarttuu leviävimmät aerosolivälitteiset virukset. Todennäköisesti tämäkin. Ja kyynelkanavan kautta nenänieluun.
Se on uimalasit, jos tahtoo olla täysin turvassa. Mutta niitähn nyt kukaan kehtaa päälleen laittaa. Kirurginmaski on yhtä tyhjän kanssa, sillä on vaan sosiaalisesti rauhoittava efekti
Omikronin tarttuvuus on ollut tiedossa jo marraskuun lopusta asti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä riskiryhmäläisenä hieman pelottaa vaikka kolme rokotetta ottanut, 9. luokkalainen poika huomanna kouluun ja mies tekee lähityötä, eli ajan kysymys kumpi tuo ensin sen kouluun. Tänään on poika saanut neljältä luokkakaverilta ilmoituksen, että koronassa ovat ...... 2 vuotta olen tehnyt 95% etää ja varovaisuutta noudattanut, mutta nyt se vaan on otettava vastaan.
Jos muutat omaan asuntoon ja jätät pojan ja miehen asumaan kaksin. Eristäydyt ja olet ilman ihmiskontakteja.
Kyllä riskiryhmäläisenä hieman pelottaa vaikka kolme rokotetta ottanut, 9. luokkalainen poika huomanna kouluun ja mies tekee lähityötä, eli ajan kysymys kumpi tuo ensin sen kouluun. Tänään on poika saanut neljältä luokkakaverilta ilmoituksen, että koronassa ovat ...... 2 vuotta olen tehnyt 95% etää ja varovaisuutta noudattanut, mutta nyt se vaan on otettava vastaan.