Eeva, Johanna, Susanna. Ovatko tietyn ikäpolven nimiä?
Jos sattuisi nyt nimeämään tytön jollakin noista, tuntuisiko ”väärän” sukupolven nimeltä? Tuleeko noista nimistä tietyn ikäinen henkilö mieleen?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä yhtään alle 30-vuotiasta tuon nimistä. Varsinkin Eeva on selvästi vanhemman sukupolven nimi, omassa ikäluokassani (milleniaalit) on sitten Johannaa ja Susannaa melko paljon.
Eilen katsoin naisten SM-hiihtoja. Oli siellä ainakin yksi Eeva, ja pari Rebeccaa, joka on ilmeisesti nuoremman sukupuolven nimi.
Meidän suvussa kulkee Johanna jossain muodossa. Minäkin olen toiselta nimeltäni.
Olen Susanna ja sisareni on Johanna. Itseni lisäksi tunnen kaksi Susannaa joista toinen on itseni ikäinen ja toinen muutaman vuoden vanhempi, vähän päälle 30v. Tiedän yhden Elinan joka on jo läkkäämpi nainen mutta tunnen myös toisen, joka on itseni ikäinen eli 90-luvulla syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Olen Susanna ja sisareni on Johanna. Itseni lisäksi tunnen kaksi Susannaa joista toinen on itseni ikäinen ja toinen muutaman vuoden vanhempi, vähän päälle 30v. Tiedän yhden Elinan joka on jo läkkäämpi nainen mutta tunnen myös toisen, joka on itseni ikäinen eli 90-luvulla syntynyt.
Eevan siis. Autocorrect puuttui asiaan ja vastaheränneet aivoni eivät tajunneet korjata virhettä. 😀
Oma tyttäreni on Eeva ja on 4vuotias😁
Samassa päiväkotiryhmässä on myös toinen Eeva ja työkaverin 7vuotias tyttö on myös Eeva eli ei se nyt täysin mummojen nimi ole.
Susanna myös, on vanha heprealainen nimi ja tarkoittaa liljaa.