Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkäättekö uimarit hylkeitä?

Vierailija
09.01.2022 |

Hollannin rannikolla uimareita varoiteltu lihanmakuun pääseistä hylkeistä. Pitääkö täällä varoa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla linkkiä?

Vierailija
2/18 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä jos näyttää itsekin hylkeeltä, ei ne lajitoveria haukkaa.

Vierailija
4/18 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vuotta vanha juttu jo. Eivät käyneet ihmisten kimppuun.

Vierailija
5/18 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä meidän järvissä hylkeitä ole..

Vierailija
6/18 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää. Söisin itse hylkeen jos tulisi liian lähelle.

Vierailija
7/18 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessakin tapahtuu kesäisin useita hyljehyökkäyksiä pahaa-aavistamattomia uimareita kohtaan. Usein puremat aiheuttavat vaikeasti hoidettavan tulehduksen.

Hyljehyökkäyksistä on vaiettu, koska hylkeitä erityisesti suojellaan ja pyritään myös välttämään paniikkia.

Vierailija
8/18 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannuksen tienoilla hylkeitä näkyi Itämeressä veneistä ja laivoista, viime kesänä paljonkin.

Mutta ne on merellä, monta kilometriä rannikosta, kaukana uimareista. Eli en pelkää.

Vierailija
9/18 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahallissa ei pahemmin hylkeitä ole.

Vierailija
10/18 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanko nyt eläimistä vai yhdysvaltalaisista laivaston erikoisjoukoista? No, ihan sama. Kyllä mä mätkin tarvittaessa turpiin molempia.

Vierailija
11/18 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Suomessakin tapahtuu kesäisin useita hyljehyökkäyksiä pahaa-aavistamattomia uimareita kohtaan. Usein puremat aiheuttavat vaikeasti hoidettavan tulehduksen.

Hyljehyökkäyksistä on vaiettu, koska hylkeitä erityisesti suojellaan ja pyritään myös välttämään paniikkia.

Höpö höpö. Eikö hylkeiden pyyntiaikaa juuri pidennetty, koska niitä on paljon, sotkee kalaverkkoja ym.

Vierailija
12/18 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tullut ajatelleeksi asiaa. Olisihan se kurjaa jos hylje puraisisi yht’äkkiä konteista.

Ehkä alan pelätä hylkeitä, sis. saimaannorpat.

Vierailija
13/18 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo meijän uimahallissa nähny, vielä. Valaita siellä kyllä on näkynyt.

Vierailija
14/18 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on kyllä paljon Helsingin edustalla etenkin talvisin kun ei häiritsevää veneilyä. 

Vierailija
15/18 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hyvä jos näyttää itsekin hylkeeltä, ei ne lajitoveria haukkaa.

Hait on hyökänneet surffareiden kimppuun jossain, koska alapuolelta katsottuna suippo surffilauta muistuttaa muodoltaan hyljettä.

Vierailija
16/18 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenlahdella hylkeitä ei näe kuin hysteeriset kalastajat, joilta hylkeet kuulemma syövät ainakin tuhat kiloa kalaa joka päivä ja verkot myös. Itse olen liikkunut vuosikymmeniä merellä ja koko aikana ainoat hylkeet mtä olen nähnyt, ovat olleet keväisten jäälauttojen päällä. Turhaa hysteriaa, sama ilmiö on lappilaisilla poromiehillä, joilta Suomessa pesivät muutamat kotkat syövät vuosittain kuulemma tuhansittain poroja.

Vierailija
17/18 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomenlahdella hylkeitä ei näe kuin hysteeriset kalastajat, joilta hylkeet kuulemma syövät ainakin tuhat kiloa kalaa joka päivä ja verkot myös. Itse olen liikkunut vuosikymmeniä merellä ja koko aikana ainoat hylkeet mtä olen nähnyt, ovat olleet keväisten jäälauttojen päällä. Turhaa hysteriaa, sama ilmiö on lappilaisilla poromiehillä, joilta Suomessa pesivät muutamat kotkat syövät vuosittain kuulemma tuhansittain poroja.

Ja ne porot joita ei kotkat syö, niin sudet ja ahmat syö. Siksi meitä uhkaa Lapissa poropula.

Vierailija
18/18 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkään että silkkiuikku nousee sukelluksista epähuomiossa just mun kohdalla :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi