Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka olette täyttäneet 50-v., vieläkö jaksatte ajaa kerran vuodessa talvella etelästä Lappiin hiihtolomalle?

Vierailija
09.01.2022 |

Vai meneekö auto junaan tai lentäen ilman autoa, kun rahaa on yleensä enemmän kuin nuorempana?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ikä ole ajamisen este. Huono fyysinen kunto on.

Kuinka tyhmä sä olet?

Vierailija
22/43 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksaisin jos tuntisin tarvetta mennä sinne. Minulta aukeaa kotiovelta niin hyvät yksityisladut vaaramaisemissa etten viitsi minnekään lähteä, enkä tarvitse koiralle hoitopaikkaa hommata vaan se saa juosta vapaana ladulla eikä kukaan valita.

Laskettelurinnettä sieltä ei kuitenkaan löydy. Hiihtämässä voi käydä etelässäkin kauniissa maisemissa.

Kaikkia ei laskettelu kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto junaan ja aamulla lapissa, siellä saa ajaa ihan tarpeeksi muutenkin

Vierailija
24/43 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt lapissa. Mukava olisi päästä käymään ennen kun täytän 60.

Vierailija
25/43 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä Lapissa käynytkään.Ei harmita.

Vierailija
26/43 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 9 kertaa Lapissa. Kerran junalla, muulloin lentäen. Autolla en menisi vaikka joku toinen ajaisi

T.kolmekymppinen

Vierailija
27/43 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapista etelään menee tässä taloudessa. Teslalla 1400 km halkokärry perässä, ilman taukoja. Espoon kämppä on hyvä.

Vierailija
28/43 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, vanhempani ovat 78 ja 81 vuotiaat ja jaksavat ongelmitta ajaa pääkaupunkiseudulta Ylläkselle ja takaisin kerran pari vuodessa.

Itse olen vasta 47 vuotias ja mieheni 50 vuotias, lapset 16-20 vuotiaat ja joku Ylläksen reissu on ihan normaali talveen kuuluva juttu ja aika usein kesäänkin kuuluva.

Vierailija
29/43 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksaisin jos tuntisin tarvetta mennä sinne. Minulta aukeaa kotiovelta niin hyvät yksityisladut vaaramaisemissa etten viitsi minnekään lähteä, enkä tarvitse koiralle hoitopaikkaa hommata vaan se saa juosta vapaana ladulla eikä kukaan valita.

Laskettelurinnettä sieltä ei kuitenkaan löydy. Hiihtämässä voi käydä etelässäkin kauniissa maisemissa.

Kaikkia ei laskettelu kiinnosta.

Etelässä on nyt aika niukasti lunta luonnossa kulkeville laduille. Maisemia ei voi todellakaan edes verrata Lapin maisemiin.

Vierailija
30/43 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mökki Lapissa, olemme 50+. Ajamme sinne (matkaa noin 900km suunta) yleensä 5 kertaa vuodessa. Ei olla ikinä menty junalla tai lentokoneella. Taukoja matkalla yksi, joskus kaksi. Autoilu on mukavaa ja osa sitä Lapin reissua.

Vierailija
31/43 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hostelli puolmatkassa lataa.

Vierailija
32/43 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ajettu edes nuorempana, ei juurikaan kiinnosta Lapin matkailu. Mutta on totta, että nykyään 50+ ikäisenä vähän tarkemmin miettii matkakohteita, että miten jaksaa liikkua ja onko kovin hankalaa maastoa siellä kohteessa. 

Tosin eipä nyt koronan takia ole paljon matkailua tarvinnut miettiä. Suosittelen muitakin pysymään kotona kunnes tämä paha vaihe on ohitettu.

Surullista jos jo viisikymppisenä joutuu miettimään tuollaista, pakko kysyä oletko fyysisesti ihan terve jos ihan käveleminen vaatii noin paljon miettimistä?

Kyllä, se on surullista. Mutta en minä itse päättänyt tai halunnut sairautta. Kävely sujuu ihan hyvin.  

Ikävä kuulla. Anteeksi uteliaisuuteni, mutta ymmärsin alkuperäisen viestisi niin että iän takia joutuu miettimään liikkumista, terveelle viisikymppiselle sen ei vielä ajattelisi olevan kynnyskysymys.

Minun sairaus liittyy nimenomaan ikään, alle 50v erittäin harvinaista. Miehellä on astma, ollut lapsesta asti ja se on pahentunut iän myötä. Eli jos matkakohteessa on esim. paljon ylämäkiä kiivettävänä, se käy hankalaksi hänen hengitykselleen. 

Emme polta, emmekä juo alkoholia, ei siis ole kyse elintasosairauksista. Mies on ehkä muutaman kilon ylipainoinen. Hän käy töissä kodin ulkopuolella ja tekee fyysistä työtä, minä teen kotona etätöitä. 

Sitähän tässä nyt hait, että olemme juopotelleet ja maanneet sohvalla itsemme rapakuntoisiksi? No emme ole. Mies on 51v, minä olen 54v. 

Vierailija
33/43 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapista etelään menee tässä taloudessa. Teslalla 1400 km halkokärry perässä, ilman taukoja. Espoon kämppä on hyvä.

Ennenku ketään oikeesti vetää hernettä nenuun, minä kirjotin ylläolevan. Nykyään on muodis kehua noiden duracellien matkaa ja rautaperse touhua.

Ikinä en moista hankkis.

Yst terv volvo 850 t5 bensalenkkari👍

Vierailija
34/43 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ajettu edes nuorempana, ei juurikaan kiinnosta Lapin matkailu. Mutta on totta, että nykyään 50+ ikäisenä vähän tarkemmin miettii matkakohteita, että miten jaksaa liikkua ja onko kovin hankalaa maastoa siellä kohteessa. 

Tosin eipä nyt koronan takia ole paljon matkailua tarvinnut miettiä. Suosittelen muitakin pysymään kotona kunnes tämä paha vaihe on ohitettu.

Surullista jos jo viisikymppisenä joutuu miettimään tuollaista, pakko kysyä oletko fyysisesti ihan terve jos ihan käveleminen vaatii noin paljon miettimistä?

Mietin samaa, että mitä ihmettä. Eihän tuo ole edes normaalin kuuskymppisen ajatusmaailmaa tuollainen.

Vierailija
35/43 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minua ei kiinnosta Lapin talvilomat, joten en sinne aja, mutta muuten kyllä juuri ajoin 2300 km, kun piti saada auto paikasta A paikkaan B. Ja olen 60-v. nainen.

Vierailija
36/43 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene sinne ollekaan vaikka olen siellä syntynyt. Ei ole enää lähisukulaisisa enkä halua noin kalliiseen lomapaikkaan enää matkustaa. 

Vierailija
37/43 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa vuodessa tuon ajan, keväällä ja syksyllä. Käyn myös automatkoilla keski-Euroopassa.

Vierailija
38/43 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtolatuja löytyy etelästäkin. LAHTI esim on hyvä.

Vierailija
39/43 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä halunnut Lappiin lomalle enkä näe syytä miksi mennä sinne jatkossakaan.

Siellä on kylmää, pimeää ja hvetin kallista.

Juuri näin, samaa mieltä ja lisäksi palvelu huonoa ravintoloissa sekä majoituspaikat epäsiistejä. Halvemmalla tai samalla rahalla pääsee Keski-Eurooppaan jossa olen viime vuosina käynnyt (ennen koronaa).

Vierailija
40/43 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä halunnut Lappiin lomalle enkä näe syytä miksi mennä sinne jatkossakaan.

Siellä on kylmää, pimeää ja hvetin kallista.

Juuri näin, samaa mieltä ja lisäksi palvelu huonoa ravintoloissa sekä majoituspaikat epäsiistejä. Halvemmalla tai samalla rahalla pääsee Keski-Eurooppaan jossa olen viime vuosina käynnyt (ennen koronaa).

Tasokkaat paikat eivät ole epäsiistejä. Booking.comin kautta ei kannata vuokrata yksityisen mökkiä, voi tulla ihan mitä vaan ylläriä. Kokemusta ikävä kyllä on. Aina kannattaa mennä sellaiseen mihin kuuluu siivous (eli sen tekee ulkopuolinen taho). Jos menet sellaiseen mökkiin jonka jokainen majoittuja itse siivoaa, ne ovat yleensä kauheassa kunnossa. Olen käynyt Lapissa jo 30 vuoden ajan ja kaikenlaista on tullut nähtyä.

Minimivaatimus on ulkopuolisen siivous ja tunnetun agentin välittämät mökit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi