Ihmiset ohjataan odottamaan kyyneleet silmissä bussia
Nuo nyt pk-seudulla joissain bussikatoksissa olevat isot kuvamainokset "Isona minusta tulee sekakäyttäjä"... :/ Harvoinpa enää nykyään noin selkeästi hakemalla haettu liikutuksen tuottaminen tepsii minuun noin kuin tuo mainos teki, niisk.
Kommentit (24)
Mun mielestä se lapsi siinä mainoksessa on ruma :D Olen varmaan kamala ihminen.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 19:42"]
Siis häh
[/quote]
No jos et itse ole niitä mainoksia nähnyt, niin vaikea alkaa selittää. Tavallaan viesti oli kohdistettu niille, jotka tietää heti mitä tarkoitan. ap
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 19:43"]
Mun mielestä se lapsi siinä mainoksessa on ruma :D Olen varmaan kamala ihminen.
[/quote]
Kieltämättä todellakin olet, kun tulet tähän ketjuun noin kirjoittamaan. ap
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 19:42"]Mitä ne mainostaa?
[/quote]
Helsinkimissio hakee vapaaehtoisia lapsiperheiden tueksi.
Mua itkettää se röökinsavu, jota menee silmiin ja suuhun ja joka puolelle.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 19:47"]Tämäkö http://kuvat.uusisuomi.fi/sites/default/files/imagecache/artikkelikuva_std/kuvat/helsinkimission_kuva.jpg
[/quote]
Kieltämättä pysäyttävä kuva :(
T. Sekakäyttäjän äiti
Kuka antaa lapsensa malliksi tuollaiseen mainokseen.
Ja kun bussipysäkiltä ei voi siityä oikein minnekään muualle odottelemaan, kun muuten bussi ajaa ohi. Moninkertainen itku.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 19:57"]
Ärsyttävää leimaamista tuo mainos! Sinänsä ihan hyvä, mutta ei se automaattisesti tarkoita huonoa elämää jos on huonot lähtökohdat.
[/quote]
En minä ainakaan sitä niin käsittänytkään! Enkä todellakaan itse ajattele niin, en todellakaan! Siis tuollahan haetaan tukiperheitä perheille, joihin apua oikeasti tarvitaan, siinä kaikki, eikä käsittääkseni arvoteta sinänsä yhtään mitään eikä leimata. En mä vaan tajua teidän joidenkin ajatustenjuoksua en sitten yhtään. ap
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 19:57"]Ärsyttävää leimaamista tuo mainos! Sinänsä ihan hyvä, mutta ei se automaattisesti tarkoita huonoa elämää jos on huonot lähtökohdat.
[/quote]
Eikö sen mainoksen tarkoitus ole herättää huomaamaan, että kenestä tahansa voi tulla narkki?
No mutta mainoshan toimii, kun se herättää tunteita. Siinä nimenomaan on mainossassa kysymys. Sellaisiin ihmisiin, johon tuo vetoaa, niin olkaa hyvä ja menkää tukiperhekurssille. Pelastetaan ne lapset minunkaltaisiltani, jotka vain ärsyyntyy tuonkaltaisesta mainonnasta.
Me olemme kaikki erilaisia. Minä en ole valmis pelastamaan mitään viatonta enkeliä. Omasta kokemuksesta tiedän, ettei vaikeista oloista tulevat lapset ole mitään enkeleitä. Lapsi ei taikurin sormia napsauttamalla tule jalkojen luokse kiittämään hyvää perhettä. Todennäköisesti kapinoiminen vain lisääntyy. Se vaatii oikeasti luonnetta. Tässä pohdiskellessani tuli mieleen, ettei sen, joka tuosta mainoksesta liikuttuu, ole ehkä sittenkään hyvä hakea tukiperhekoulutukseen. Tuskin luonne riittäisi.
Ja mitä sitten, kun vastassa ei olekkaan 3-vuotiasta, vaan 13-vuotias? Rankkaa duunia ja iso hattu niille, jotka sitä jaksavat tehdä. Esimerkiksi siskoni toimii tukiperheenä. Tosin hän onkin perheen musta lammas ja tykkää lapsista :) Mutta samanlaisen taustansa takia hän on mitä mainioin sijaisäiti, koska opiskelun lisäksi kokemusta on ihan omasta lapsuudesta.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:04"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 19:57"]Ärsyttävää leimaamista tuo mainos! Sinänsä ihan hyvä, mutta ei se automaattisesti tarkoita huonoa elämää jos on huonot lähtökohdat.
[/quote]
Eikö sen mainoksen tarkoitus ole herättää huomaamaan, että kenestä tahansa voi tulla narkki?
[/quote]
Kyllä se ihan suoraan antaa ymmärtää, että näistä tukea tarvitsevista lapsista tulee narkkeja, jos ei tukea tipu.
Otetaan 100000 somalia, niin tätäkin ongelmaa on paremmin resursseja hoitaa?
Häh, mistä ne sen muka voi vielä tietää? Kun on noin pieni? :o
Saanko tiedustella minkä vuoksi tulee miinuksia aloitukselleni? Minusta se on todella onnistunut pysäkkimainos, ja jos ilmiselvimmän tarkoituksensa lisäksi se saa jotkut kyynistyneet ihmiset ajattelemaan inhimillisemmin jo niistä olemassa olevista aikuisista sekakäyttäjistä joita tuolla kaduilla välillä näkee, sen sijaan että suhtaudutaan hyvin ylimielisesti ja kylmän ivaavasti heihin, rikkimenneisiin ihmisiin, jotka ovat joskus olleet tuollaisia pieniä ja suloisia hekin, niin julistehan toimii vielä sitäkin hienommin. ap
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 19:47"]Tämäkö http://kuvat.uusisuomi.fi/sites/default/files/imagecache/artikkelikuva_std/kuvat/helsinkimission_kuva.jpg
[/quote]
Kieltämättä pysäyttävä kuva :(
T. Sekakäyttäjän äiti
[/quote]
Eikä ole, överiksi menee.
T. Sekakäyttäjä
Siis häh