Viettäkää aikaa yhdessä kumppanienne kanssa
Kun parit sanovat "olemme olleet naimisissa 10, 20 tai 50 vuotta", mieleeni tulee aina kysymys "kuinka paljon siitä ajasta todella vietämme yhdessä". Yllättäen jos teet laskelman, huomaat, että useimmat puolisot viettävät alle 50 % ajastaan yhdessä. Mutta onnistuneesti naimisissa olevat viettävät suurimman osan ajastaan yhdessä. He asuvat yhdessä samassa talossa, nukkuvat yhdessä samassa sängyssä samojen liinavaatteiden alla. He lukevat Raamattua tai avioliittohartauksia ja rukoilevat yhdessä päivittäin. He kylpevät yhdessä, laittavat ruokaa ja syövät yhdessä. He harjoittelevat, kävelevät käsi kädessä ja leikkivät yhdessä. He matkustavat ja vierailevat paikoissa yhdessä, ja ajavat kirkkoon ja istuvat yhdessä. He viettävät aikaa ja nauravat yhdessä. He löytävät syitä juhlia elämää yhdessä.
Kommentit (9)
Tämä on nähtävästi käännös jostain amerikkalaisesta hihhulitekstistä, kun uskonnollisuus korostuu niin selvästi. Olen ollut yhdessä mieheni kanssa yli 20 vuotta ja kyllä, me vietämme varmasti ajasta yli 50 % yhdessä. Nyt etätyöaikana vielä enemmän. Mutta ikinä emme ole lukeneet Raamattua tai avioliittohartauksia, rukoilleet tai käyneet kirkossa.
No kyllä mä viettäisin mut mies on mieluummin kännykkä kourassa sohvalla.
Jaa. Minä olim 20 vuotta naimisissa miehen kanssa, jonka kanssa vietin kaiken ajan röiden ulkopuolella. Poislukien se, että harrastime erillämme pari kertaa viikossa. Ero tuli silti. Tai ehkä siksi.
Jaa. Olen kuvitellut, että parhaimmin toimivat suhteet ja liitot, jossa osakkaat saavat olla itsenäisiä.
Me ollaan samassa työpaikassakin, ei tässä paljoa enempää aikaa voi yhdessä viettää.
Aikamousta jos jaksaa samaa naamaa kattella vapaaehtoisesti aamusta iltaan rauhan aikana
Me nousemme joka aamu ajamaan kantturoita lypsylle ja lapioimaan paskaa yhdessä <3 kyllä tässä suhde kukoistaa.
Miksi?