Minulla on pakko-oireinen häiriö
Kommentit (23)
Tarkastelupakkona. Kotoa lähtiessä hellat, hanat, ikkunat, ovet moneen kertaan .Illalalla sama juttu. Korttien tarkastelu, oikeastaan kaiken mahdollisen tarkastelu. Lasken myös kertoja kun teen joitakin askareita. ap
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 18:18"]
Millainen ihminen muuten olet?
[/quote]
Tarkka :D , tunnollinen, analyyttinen, tykkään lukemisesta. ap
Häiritseekö kodin sotkuisuus sinua valtavasti?
Itsellä, jos innostun jostain yhdestä asiasta niin kaikki muut asiat unohtuu. Siinä vaiheessa unella/ruualla/suunnitelmilla ei ole mitään merkitystä. Kun fixaannun jostain, niin se on menoa. En voi koskaan lykätä asioita myöhemmin ja jos on pakko, niin saan jotain vieroitusoireita.
Miten kauan sinulla ollut pakko-oireita?
[quote author="ExoPol" time="02.05.2015 klo 18:21"]
Häiritseekö kodin sotkuisuus sinua valtavasti?
[/quote]
Ei muuten, mutta vessan pitää olla todella siisti. ap
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 18:22"]
Miten kauan sinulla ollut pakko-oireita?
[/quote]
Lapsesta asti, noin 10-vuotiaasta. ap
Häiritseekö pakko-oireesi muita ihmisiä?
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 18:28"]
Häiritseekö pakko-oireesi muita ihmisiä?
[/quote]
Joo, häiritseehän ne. Eniten kyllä itseä ja onneksi ystävät ymmärtävät. ap
Onko periytyvää, vai mikä sen laukaisee?
Hei ap, minulla on sama tarkastelupakko. Ja lasken kaikkea kotitöitä tehdessä. Minulla alkoi ehkä 8-vuotiaana. Pahimmillaan oli siinä päälle parikymppisenä. En meinannut ehtiä mihinkään ajoissa kun esim. hellan tarkistamiseen meni niin paljon aikaa kotoa lähtiessä.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 18:31"]
Onko periytyvää, vai mikä sen laukaisee?
[/quote]
Alttius saattaa olla periytyvää. Tarkkaa syytä pakko-oireille ei tiedetä. Ahdistus kanavoituu pakko-oireina, joiden "pakko" on niin kovaa, että se pitää tehdä. ap
Miten ja miten usein pesydyt? Onko sulla ns. rituaaleja? Millä alalla toimit? Mikä oli laukaiseva tekijä?
Ihailetko luovia ja vähän villejä ns. vapaita persoonia vai tuleeko heidän seurassa ahdistunut tai turvaton olo?
Toivotko, että olisit toisenlainen ihminen? Millainen?
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 18:38"]
Miten ja miten usein pesydyt? Onko sulla ns. rituaaleja? Millä alalla toimit? Mikä oli laukaiseva tekijä?
[/quote]
Joka päivä olen suihkussa noin 30 min. Ja siinä kaikki pitää mennä tietyssä järjestyksessä. On rituaaleja. Käsiä pesen myös todella paljon. Olen ollut opiskelijan yliopistolla, nytkin opiskelen, mutta kuntoutustuella. En siis lähellekään sitä vaadittavaa määrää mutta vähän kuitenkin. En oikein tiedä laukaisevaa tekijää. Se alkoi jo niin varhain. ap
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 18:40"]
Ihailetko luovia ja vähän villejä ns. vapaita persoonia vai tuleeko heidän seurassa ahdistunut tai turvaton olo?
[/quote]
Tulee ahdistuntu ja turvaton olo. ap
Miten ilmenee?