Arvio kuinka paljon sinulla on mennyt rahaa...
...maskeihin, käsidesiin, kumihanskoihin, kotitesteihin yms?
Kommentit (43)
Maskeihin ja testeihin ei yhtään. Desiä on käytetty kotona aina kun tullaan jostain jo ennen koronaakin eli siihen menee n.10e/vuosi. Maskia ei siis käytetä kun ihan jos pakko..terveydenhuoltoon en kehtaa mennä ilman ja jos näen jossain ota tästä maski olen napannut aina pari taskun pohjalle.
Maskeihin meni alussa paljon, kun piti itse ostaa töihin. Käsisaippuaa ostin paljon kotiin.
Sitten pääsin työpaikkaan, jossa työnantaja kustantaa, luojan kiitos, maskit.
Ei oo yhtään mennyt koronaan hilloa. Maskit ottanut ilmaiseksi virastoista ja kädet hoitanut pesemällä. Meikäläistä kun ei kriisien varjolla rahasteta ja kaikenlaiset naamari bisneksen tekijäthän siellä miljoonia tahkoaa...
Ei senttiäkään. Mulla on eri paikoista esim. terveyskeskuksesta annetut 3 maskia taiteltuna takkien taskuun ja käytän niitä aina uudestaan sen vähän verran mitä tarvitsee.
12e.... kaks kertaa ostanu maskipaketin, töistä saan maskit työaikana. Käsidesiä en kertaakaan, enkä testejä
16 € ffp2-maskeihin. Muut maskit on haettu köyhäinapuna ilmaiseksi. Käsidesiä on pari pulloa ostettu, mutta hintaa en muista.
Maskeihin ei yhtään. En ole ostanut koko koronan aikana yhtään maskia. Töistä otan aina silloin tällöin taskun pohjalle pari maskia ja käytän niitä - jos käytän.
Käsidesiä olen ostanut ehkä yhden pullon. Desinfiointiliinoja useamman paketin, mutta niitä ostin ennen koronaakin, lähinnä kännykän ja tietokoneen näppäimistön puhdistamiseen.
Oisko pari kymppiä, kun alussa erehdyin ostamaan maskeja.
Kotitesteihin: 5 kpl 24,90
Käsineisiin: 4-5 pkt (ostin koronan alkutaipaleella) n. 20€
Maskeihin 5 kankaista 34€
Käsidesiin: 1 matkakokoinen pullo 3€
Eli yht. noin 80€
Vierailija kirjoitti:
Käsidesiin: 1 matkakokoinen pullo 3€Eli yht. noin 80€
Ai niin ja olen ostanut myös Neo Amiseptia ja Desinfektol P:tä noin 20€:lla (500ml + 500ml)
Eli satanen on mennyt.
Noita maskeja olen käyttänyt ehkä kerran per maski, joitain kahdesti.
Testejä on vielä neljä käyttämättä.
Käsineitä annoin äidille, koska lateksiset ovat ihan p*skoja kädessä. Teen noilla kaikkea muuta paitsi varon koronaa. Käteviä monessa asiassa.
Kerran olen ostanut viiden kappaleen maskipaketin. 2 € taisi maksaa.
Ei yhtään. Käytössä on kaksi kangasmaskia. Molemmat olen löytänyt kadulta.
Keitin 5 minuuttia vedessä, jossa pesuainetta. Sen jälkeen huuhtelin pelkällä vedellä. Kuin uusia.
Ei yhtään. Joka paikassa saa desinfioida kädet ilmaiseksi. Käytän työpaikan kustantamat asiakastapaamisissa käytetyt maskit uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin ja olen ostanut myös Neo Amiseptia ja Desinfektol P:tä noin 20€:lla (500ml + 500ml)
Eli satanen on mennyt.
Käsineitä annoin äidille, koska lateksiset ovat ihan p*skoja kädessä. Teen noilla kaikkea muuta paitsi varon koronaa. Käteviä monessa asiassa.
Kommentoin vielä, että en siis käytä maskeja vapaa-ajallani kaupoissa tms. Töissä pidetään maskia koko ajan, en ole niin tyhmä, että tukehduttelisin itseäni vielä omalla ajallani 😅
Enpä ole laskenut. Käsidesiä minulla oli autossa käytettävissä jo vuosia ennen koronaa, maskeja ostan firmalle ja niitä tietenkin menee, koska teen vanhusten luona töitä. Hanskoja ostan myös firmalle muutenkin, mutta en käytä niitä jonkun koronan takia, vaan käsiäni suojelemaan. Kotitestejä en ole ostanut. Maskeja käyttävät muutkin perheessäni, jos tarvista on.
Meillä maskin käyttäminen ei ole mikään ongelma, ei edes nuorisolla.
Käsidesipullon ostin silloin alussa. Sen jälkeen ei euroakaan ole mennyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli satanen on mennyt.
Käsineitä annoin äidille, koska lateksiset ovat ihan p*skoja kädessä. Teen noilla kaikkea muuta paitsi varon koronaa. Käteviä monessa asiassa.Kommentoin vielä, että en siis käytä maskeja vapaa-ajallani kaupoissa tms. Töissä pidetään maskia koko ajan, en ole niin tyhmä, että tukehduttelisin itseäni vielä omalla ajallani 😅
Miten niin tukehduttaisit? Taidat olla läski pungertaja, joka ei pysty liikkumaan kymmentä metriäkään hengästymättä? :D
Itse en edes huomaa maskia ja pystyn olemaan helposti maski naamalla vaikka 18 h vuorokaudessa ja teen keskiraskasta fyysistä työtä.
8€, keväällä 2020 ostin parisataa ffp2-maskia kiinasta, käytetty tosi vähän, pidetty mieluummin etäisyyttä. Lapsi kantaa maskeja koulusta enempi kun ehtii koulupäivän aikana käyttämään.
Käsidesillä ei ole vaikutusta koronaan ja sitähän jaellaan joka paikassa ilmaiseksi. Kotitestille en ole keksinyt mitään käyttötarkoitusta.
600kpl kirurgin maskeja 35€
pleksi 3.50€
tiikeri kangasmaski, 2€
lisäksi käsidesiä muutama pullo
eli yhteensä jotain 50 € parissa vuodessa
tekee jotain pari euroo/kk tai 5senttiä/pv. noin.
0€. Töistä saatiin kangasmaskit ja käsidesit löytyy joka paikasta.