Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi työ määrittää ihmisarvon?

Vierailija
02.05.2015 |

Olen 27-vuotias mies, enkä ole tällä hetkellä työelämässä. En koe, että työelämä antaisi minulle mitään, joten en näe syytä käydä töissä.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ainakaan kiinnosta kilin vitun vertaa mitä muut minusta ajattelevat. Olen jo viisi vuotta ollut vapaaherrana yritykseni myymisen jälkeen. Eikä itsellä ole mikään pakottava tarve mennä enää ikinä "töihin".

Vierailija
22/23 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 19:10"]

Ei minua ainakaan kiinnosta kilin vitun vertaa mitä muut minusta ajattelevat. Olen jo viisi vuotta ollut vapaaherrana yritykseni myymisen jälkeen. Eikä itsellä ole mikään pakottava tarve mennä enää ikinä "töihin".

[/quote]

Myin siis 2011 oman siivous yritykseni jolla oli toimipisteet neljässä kaupungissa ja palveluksessa 22 siivoojaa.

Kaupasta sain 420 000€.

T. N34

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari ajatusta asian tiimoilta. Anteeksi jos polveilee.

Laiskuus on luonnollista. Ihmisen on koodattu tarve säästää vaivaa hankkiessaan ruokaa ja suojaa elintoimintojensa pitimiksi. Siksi työkalutkin on keksitty. Tämänhetkinen elämäntapa on historiallinen oikku, kun meidän ei tarvitse mennä metsästäjä-keräilemään jokapäiväistä leipäämme, vaan elämme biologiamme kannalta vieraassa työ- ja talousjärjestelmässä. En ihmettele, ettei kansalainen x halua tehdä töitä, koska suuri osa tarjolla olevasta työstä on kaikkea muuta kuin mielekästä (kuten yrittää myydä ihmisille esineitä, joita he eivät tarvitse tai halua). Silti hokemat kuten "kaikki työ on arvokasta" kukkivat puheissa, vaikka kuka tahansa voi nähdä, että jotkut työt ovat suorastaan vahingollisia.

Kun tämä järjestelmä kuitenkin halutaan säilyttää ennallaan, sen säilymistä palvelee, että sen kannalta hankalaksi heittäytyvät ihmiset leimataan tarpeettomiksi ja arvottomiksi. Ihmiset vahtivat toisiaan. Se on yksinkertainen mekanismi, ja tehokas, laumaeläimiä kun olemme emmekä tykkää hierarkian pohjalle joutumisesta. Paheksunnalle on vaikea olla immuuni.

Jos erotetaan kuitenkin toisistaan työn ja hyödyllisen tekemisen käsitteet. Onko niin, ettet halua osallistua epämielekkäältä tuntuvaan palkkatyöjärjestelmään, vai niin ettet halua tehdä oikeasti yhtikäs mitään? Tähän liittyy: minkälaisia asioita teet nyt; harrastatko jotain, oletko jossain toiminnassa mukana? Koetko iloa, kun osaat tehdä jotain paremmin kuin muut tai ratkaista jonkin ongelman? Vaikea kuvitella, ettet kuitenkin haluaisi palvella jotain tarkoitusta jollain sinulle ominaisella tavalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä