Koululta tuli ohjeistus, lapset pitää kotona testata. Miten tää onnistuu ? Kaikista kaupoista myyty testit loppuun!
Järjetöntä. Sitten vielä vanhempien pitää ilmoittaa positiivinen tulos kaikille, jotka on olleet lapsen kanssa tekemisissä. Elikäs koronan testaus ja jäljityskulut ja tehtävät on sitten vanhemmilla. Nice.
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulusta aletaan jakamaan testejä.
Joskin meillä kyllä päätyvät roskiin (tai myyntiin). En todellakaan ala testailla lapsia yhden nuhan takia.
Lapsesi ei myöskään voi mennä kouluun ”yhden nuhan” takia.
No jos lapsi on kipeä niin luonnollisesti jää kotiin, kuten aina ennenkin. Ei siihen mitään testejä tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Joskin meillä kyllä päätyvät roskiin (tai myyntiin). En todellakaan ala testailla lapsia yhden nuhan takia.
Tässä ei nyt ole kyse sinusta, senkin itsekeskeinen narsisti.
Kyse on paljon tärkeämmästä eli muista ihmisistä.
Onneksi lapsesi pääsee lähiopetukseen, pois kotinsa vällinpitämättömästä ja ala-arvoisesta kasvatuksesta ja arvomaailmasta.
Ei ole paljon vaadittu, että lapsen vanhempana otat vastuun hänestä, ml terveys. Ei ole paljon vaadittu, että teet osasi edes siitä, että lapsesi voi opiskella mahdollisimman terveysturvallisessa ympäristössä. Ei pidä aina siipeillä kaikessa, vaan edes joskus kantaa kortensa kekoon. Muut vanhemmat hoitavat osansa, joten siitä vaan hoitamaan osasi hommasta.
Ymmärrän, että harmittaa, kun lapsi menee kouluun eikä ole enää kantamassa niitä kaljapulloja sieltä jääkaapista vanhemmille olkkariin ja keräilemässä tyhjiä pulloja pois pyörimästä jaloita. Kun kerran lapsia olet hankkinut, silloin sinun tehtäväsi on huolehtia heistä, ei heidän sinusta.
Viestissä luki nimenomaan, että testit pitää ostaa itse ja itse kerrottava eli jäljitys hoidettava myös itse. Tämä Nurmijärvellä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pyörittele muksun nokassa tops-puikkoa ja sano muksulle, että testattu on. Tulostahan ei koululle tarvitse sen kummemmin raportoida, vaan eipä lapsi pääse sanomaan, ettei ole testattu.
Hitsi miten ovelaa. Ei yhtään kannata samalla vaivalla tehdä sitä testiä.
Mistä ostat kun joka kaupasta loppu.
Ap
Naurettavaa. Kuka testaa? Itse en ainakaan.
Höpö, höpö, ap! Tuota vasta ryhdytään selvittelemään alkuviikosta. Asiassa on monta mutkaa vielä matkassa. Eikä ole tulossa muuta kuin korkeintaan suositus, jota jokainen voi noudattaa niin kuin hyvältä tuntuu.
Koulu voi suositella testausta mutta siihen ei voida ketään velvoittaa. Koululla ei myöskään ole oikeutta kysyä tai kerätä lasten terveystietoja (kotitestien tuloksia) eikä etenkään oikeutta kertoa tuloksia eteenpäin muiden lasten vanhemmille. 12-vuotiaalla on oikeus kieltää vanhempiaan levittelemästä nuoren yksityisiä terveystietoja.
Vierailija kirjoitti:
Viestissä luki nimenomaan, että testit pitää ostaa itse ja itse kerrottava eli jäljitys hoidettava myös itse. Tämä Nurmijärvellä.
Ap
No ei ne voi sellaist tehdä. Jos eivär hoida niin lähetät kululaskun kunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Puhuvat ihan höpöjä. Omia terveystietojaan ei tarvitse kertoa kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Juu jättääkää vaan testaamatta. Rahatilannekin helpottaa kun mukulat sairastuu ja kuolee pois.
Lähteitä tälle? Ei ole tähän nuhaan tainnut kuolla yksikään lapsi.
Omalla rahalla ei ostella testeja eikä kyllä testata. Maalaisjärki riittää, talvella nenän vuotaminen normaalia.
Mutta eikö testit toimi VAIN, jos on oireita? Ja jos on oireita, ei kai muutenkaan kukaan kouluun mene?
Voi elämä 🤦♀️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi ei myöskään voi mennä kouluun ”yhden nuhan” takia.
No jos lapsi on kipeä niin luonnollisesti jää kotiin, kuten aina ennenkin. Ei siihen mitään testejä tarvita.
Nyt tarvitaan. On aivan asiallista, että lopetat vetelehtimisen ja todellakin testaat. Oman lapsesi laiminlyönnistä sitten vastaat viranomaisille, lapsellesi mahd koko hänen lopun eläämänsä ja itsellesi, jos se nuha onkin jotakin aivan muuta ja johtaa todella vakaviin juttuihin tai loppuun.
Vain törkimys ei välitä muiden ihmisten terveydestä lainkaan. Ja semmoinen törkimys olet, jos et testiä tee ja mahdollisesta positiivisesta tuloksesta ilmoita niille epäonnisille ihmisille, jotka ovat lapsesi ja mahd. muiden perheenjäsentesi kanssa joutuneet tekemisiin.
Kun tiedetään, että omikron voi viedä lapsiakin lasarettiin, en ymmärrä tämmöisiä kelvottomia vanhempia, jotka eivät lainkaan välitä lapsistaan.
En sitäkään, ettei pätkääkään välitetä muiden ihmisten hyvinvoinnista.
Älkää nyt tuollaiseen suostuko. Lapsia piti vähiten rajoittaa. Nyt ollaan jo aivan käsittämättömän tunkeutuvissa toimenpiteissä, kun kyseessä melkein pakkotestaus, vaikka on oireeton.
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö testit toimi VAIN, jos on oireita? Ja jos on oireita, ei kai muutenkaan kukaan kouluun mene?
Voi elämä 🤦♀️
Jos on korona, niin silloin pitää ilmoittaa sinne kouluun, että tuli positiivinen testitulos.
Ja sitten koko luokka menee varmuuden vuoksi karanteeniin. Näin on ilmoitettu.
Kuinka jumalattoman monta vuotta tätä pitää pyörittää, jotta ihmiset ymmärtävät, että niille, joiden kanssa on ollut tekemissä, pitää myös ilmoittaa saamastaan tartunnasta tai epäilystä, jos tehnyt positiivisen kotitestin.
Järkyttävän paljon ihmisiä, joilla kaikki pyörii vain oman navan ympärillä eikä muista välitetä mitään.
Anna olla moisten laittomien viestien olla ihan omassa rauhassaan.
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt tuollaiseen suostuko. Lapsia piti vähiten rajoittaa. Nyt ollaan jo aivan käsittämättömän tunkeutuvissa toimenpiteissä, kun kyseessä melkein pakkotestaus, vaikka on oireeton.
Testaus ei ole rajoitus. Testaus on keino pitää yhteiskuntaa auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi elämä 🤦♀️Jos on korona, niin silloin pitää ilmoittaa sinne kouluun, että tuli positiivinen testitulos.
Ja sitten koko luokka menee varmuuden vuoksi karanteeniin. Näin on ilmoitettu.
Kuinka jumalattoman monta vuotta tätä pitää pyörittää, jotta ihmiset ymmärtävät, että niille, joiden kanssa on ollut tekemissä, pitää myös ilmoittaa saamastaan tartunnasta tai epäilystä, jos tehnyt positiivisen kotitestin.
Järkyttävän paljon ihmisiä, joilla kaikki pyörii vain oman navan ympärillä eikä muista välitetä mitään.
Koko luokka ei mene sen takia karanteeniin. Ainoastaan se oppilas, jolla tartunta. Luki siinä viestissä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kouluilla ei ole valtuuksia jakaa tuollaisia käskyjä.
Eivätkä jaakaan. Joku keksi mielestään hyvän provon.
Satavarmasti suurin osa ei ala oireettomia lapsia testeillä kiusaamaan. Ei vaikka ne jaettais ilmaiseksi koulusta. En itsekään aijo tuollaiseen lähteä. Jos testin tekee oikein, se on todella epämiellyttävä. En kiusaa lastani turhaan. Suurin osa ei osaa tehdä kotitestiä oikein. Siksi niillä ei saa millään tavalla luotettavia tuloksia. Jos tulee oireita ollaan sitten tietysti kotona, kuten aina sairaana. Jos oireett viittaa koronaan, niin sitten testataan. Mutta tähän pelleilyyn että muka oireettomia lapsia pitäisi kahdesti viikossa testata en lähde.