mies ryssinyt asiansa totaalisesti
Ottanut järkyttäviä summia velkaa selkäni takana, jättänyt laskuja maksamatta ja nyt ropisee perintäkirjeitä postilaatikosta, tehnyt maksusopimuksia niistä ja ei ole noudattanut suunnitelmia joten velkojat ei anna enää periksi. Seuraava vaihe on ulosotto ja luottotietojen menetys.
Ahdistaa ihan suunnattomasti kun en voi auttaa. Velkaneuvojalle patistin ja sieltä tuli kylmä tuomio. Ei saa sosiaalista luottoa eikä pääse järjestelyyn. Ulosottoon hänellä on menossa n. 5000€ kuinka kauan tuo käsittely kestää ja kuinka paljon palkasta ulosmitataan?
Kommentit (19)
Mihin tarkoitukseen on ottanut lainaa?
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:05"]5k nyt ei varsinaisesti ole "totaalista ryssimistä".
Saa hoidettua pois kevyesti jos haluaa ja ryhdistäytyy. Etenkin kun työpaikka ilmeisesti löytyy.
[/quote]
Niin no mulle se on totaalista ryssimistä kun opiskelija olen niin tuntuu kauhealta summalta. :D ihana kuulla.. Joo työpaikka löytyy ja tahtoa selvittää asiat. Nuo rahat on mennyt tähän velkakierteen purkuun.. Yrittänyt epätoivoisesti maksella pois mutta velkaantunut vain lisää.
Mikä ongelma tuo on? Vai onko jätkä niin tyhmä, peliriippuvainen vai mikä?
Pankista laina millä maksaa velat ja sitten lyhentää pankkilainaa normaalisti.
Muijallakin oli 10000€ kaikkia velkoja kun alettiin olemaan yhdessä, asia kun selvisi oli tiukat neuvottelut, mutta lopulta tajusi miten asiat on.
Pankista laina millä maksoi kaikki luotot, kortit ym. Pois ja kylmästi saksin kortit roskiin.
3v meni vissiin maksaa kaikki pois.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:12"]Mikä ongelma tuo on? Vai onko jätkä niin tyhmä, peliriippuvainen vai mikä?
Pankista laina millä maksaa velat ja sitten lyhentää pankkilainaa normaalisti.
Muijallakin oli 10000€ kaikkia velkoja kun alettiin olemaan yhdessä, asia kun selvisi oli tiukat neuvottelut, mutta lopulta tajusi miten asiat on.
Pankista laina millä maksoi kaikki luotot, kortit ym. Pois ja kylmästi saksin kortit roskiin.
3v meni vissiin maksaa kaikki pois.
[/quote]
Ei saa pankista lainaa.
Miksi ei saa jos kerran käy töissä?
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:32"]
[/quote]
Kun ne luottotiedot menneet. Lue ketjua.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:32"]
[/quote]
Kun ne luottotiedot menneet. Lue ketjua.
[/quote]
No eihän ne vielä ole menneet. Joustoluotto, sillä velat pois kaikki ja jos kerran työpaikka niin helposti lyhentää joustoluottoa.
Mihin sitä velkaa ihan alunperin on otettu??
Ei tuolla missään lukenut että luottotiedot mennyt jo?
Sitten ei auta muu kuin heittäytyä täysin valtion elätettäväksi tai käytävä töissä ja kärsittävä, ulosottomies vie 30% tilistä.
Jos on todettu varattomaksi saa tehdä melkein mitä vaan pikkurikkeitä missä rangaistus on sakkoja , ei muutakuin myymälä varkaisiin.
Miten kauan menee että sunkin luottotiedot on mennyt ap tuollaisen jätkän kanssa?
Jätä se sika.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:32"]Miksi ei saa jos kerran käy töissä?
[/quote]
Luottotiedot?
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:32"]Miksi ei saa jos kerran käy töissä?
[/quote]
Luottotietojen meneminen! Sössii raha-asiansa! Ei pankki jaa rahaa miten sattuu, vaikka töissä kävisikin. Tyyppi siitä huolimatta että saa palkkaa, ei maksa laskuaan.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 17:00"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:32"]Miksi ei saa jos kerran käy töissä? [/quote] Luottotiedot?
[/quote]
Mutta ei ne vielä ole menneet, vasta ulosottoon menossa!
Minä otin joustoluoton tuossa tilanteessa, nyt lyhentelen sitä 200 kuussa, paljon helpompaa näin.
Vittu tuo k on rasittava. 5k, 100k.. aaaargg! Ei oo niin vaikeeta kirjoittaa 5000 €, 100 000 € .
Mikä hemmetin ero siinä sinusta on että tiedoton siellä perinnässä ja tyyppi -menettää luottotiedot seuraavaksi- siihen ettei tuossa ole mitään hätää ja lainaa vaan pankista hakemaan?
Kyllä luottotiedot on menneet yllättävän monella ja silti räpiköivät elämässä eteenpäin. Esim. Mun miehellä meni edellisen liiton kariuduttua luottotiedot (ex muija tilaili kaikenlaista miehen nimissä ja jätti laskut mun nykyiselle maksettavaksi ja häipyi) no nyt niitä sitten makselee pikku hiljaa pois. Jos summa on pieni ni otatte vaikka ellos lainan ja maksatte yhdessä lainan pois ni helpottaa
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 17:09"]Kyllä luottotiedot on menneet yllättävän monella ja silti räpiköivät elämässä eteenpäin. Esim. Mun miehellä meni edellisen liiton kariuduttua luottotiedot (ex muija tilaili kaikenlaista miehen nimissä ja jätti laskut mun nykyiselle maksettavaksi ja häipyi) no nyt niitä sitten makselee pikku hiljaa pois. Jos summa on pieni ni otatte vaikka ellos lainan ja maksatte yhdessä lainan pois ni helpottaa
[/quote]
Muuten ok tuo neuvo mutta Ellos-lainaa ei kannata ottaa. Siinä on törkeä korko. Mielummin vaikka tuo joustol.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 17:06"]Mikä hemmetin ero siinä sinusta on että tiedoton siellä perinnässä ja tyyppi -menettää luottotiedot seuraavaksi- siihen ettei tuossa ole mitään hätää ja lainaa vaan pankista hakemaan?
[/quote]
Se että ulosotto vie 30% tuloista, veronpalautukset kokonaan.
Pankkilainassa on sovittuna joku kiinteä maksusumma mihin ei vaikuta ylimääräiset tulot ja luottotiedot säilyvät.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 17:09"]Kyllä luottotiedot on menneet yllättävän monella ja silti räpiköivät elämässä eteenpäin. Esim. Mun miehellä meni edellisen liiton kariuduttua luottotiedot (ex muija tilaili kaikenlaista miehen nimissä ja jätti laskut mun nykyiselle maksettavaksi ja häipyi) no nyt niitä sitten makselee pikku hiljaa pois. Jos summa on pieni ni otatte vaikka ellos lainan ja maksatte yhdessä lainan pois ni helpottaa
[/quote]
Älä sotkeudu miehen velhoihin
5k nyt ei varsinaisesti ole "totaalista ryssimistä".
Saa hoidettua pois kevyesti jos haluaa ja ryhdistäytyy. Etenkin kun työpaikka ilmeisesti löytyy.