Kuinka usein juot pullon viiniä?
Kommentit (35)
Kerran viikossa, lauantaisin, kun menen ystävien kanssa illalla syömään. 4 lasillista a 200 millilitraa niin siinähän se on reilu pullollinen. Se menee kyllä joka lauantai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi juoda PULLOLLISEN viiniä? Täytyy olla terveysasiat melko retuperällä.
Minä olen roteva, 180-senttinen entinen kilpaurheilija ja harjaantunut, hyväkuntoinen viininlipittäjä. Yksi pullollinen ei tunnu paljon missään. Sitä enempää harvoin tekee mieli juoda, mutta esimerkiksi puolestatoista pullollisesta ei tule pienintäkään krapulaa. Yhden kerran elämässäni minulla on ollut krapula, ja siitä opin olemaan hankkimatta sitä toista kertaa.
En ole pitkä, enkä roteva, mutta krapulaa ei tule juuri ikinä.
Se on aika paha juttu, sillä juomisen rajoja ei osaa hahmottaa, jos ei ole pelkoa seuraavasta aamusta.
Viinin maku on sellainen, etten halua sitä kerralla enempää kuin 24 cl, vaikka muuten juonkin alkoholia melko paljon.
Kaksi pulloa kerran viikossa. Yksi pullo on isolle miehelle vasta hiprakka.
Pienelle naiselle se on jo kaatokänni.
Alkoholin vaikutus on suhteessa ihmisen kokoon, painoon ja maksan kuntoon.
Yhdellä yksi pullo on paljon, toiselle vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi juoda PULLOLLISEN viiniä? Täytyy olla terveysasiat melko retuperällä.
Minä olen roteva, 180-senttinen entinen kilpaurheilija ja harjaantunut, hyväkuntoinen viininlipittäjä. Yksi pullollinen ei tunnu paljon missään. Sitä enempää harvoin tekee mieli juoda, mutta esimerkiksi puolestatoista pullollisesta ei tule pienintäkään krapulaa. Yhden kerran elämässäni minulla on ollut krapula, ja siitä opin olemaan hankkimatta sitä toista kertaa.
En ole pitkä, enkä roteva, mutta krapulaa ei tule juuri ikinä.
Se on aika paha juttu, sillä juomisen rajoja ei osaa hahmottaa, jos ei ole pelkoa seuraavasta aamusta.
Joku osaa, joku ei. Jollekulle ei vain enää maistu tietyn määrän jälkeen.
Itse en taas tykkää mistään muusta alkoholista kuin hyvästä viinistä. Yleensä on tullut juotua kerran viikossa viinipullollinen. Mistään kännäilystä en tykkää, hitaasti nautiskelen tuon pullon. Viime vuosina mennyt kyllä vähän aaltomaisesti, että joinain viikkoina on voinut tulla juotua 2-3 päivänä viikossa tuo pullo. Se on toki liikaa. Sitten taas välillä mennyt useampi viikko ilman. Nyt yritän pitää sellaista noin joka toinen viikonloppu rytmiä. En halua, että elämä on sellaista, että odottaa vaan perjantaita, että pääsee korkkaamaan viinipullon.
Vierailija kirjoitti:
Kerran viikossa, lauantaisin, kun menen ystävien kanssa illalla syömään. 4 lasillista a 200 millilitraa niin siinähän se on reilu pullollinen. Se menee kyllä joka lauantai.
Kuulostaa kyllä niin keksityltä. Ekanakin viiniä mitataan senttilitroissa ja yleisimmät on 12cl, 16cl ja 24cl.
Vierailija kirjoitti:
Taas niin älyvapaa aloitus. Eilen joimme illallisella kaksi aikuista pullollisen punaviiniä eli 3 lasia per henkilö.
Onpa teillä pienet lasit!!
En koskaan, koska viinit ovat pahoja. Olen joskus maistanut valko- ja punaviiniä, mutta eivät omaan makuuni sopineet ollenkaan.
En muutenkaan nykyään juo paljoa alkoholia, niin onneksi ei ole mitään viiniaddiktiota.
En koskaan. Max kaks lasillista illassa
Vierailija kirjoitti:
Pullo päivässä.
Nyt tipattomalla. Odottelen sitä kehuttua ahdistuksen ja masennuksen katoamista ja painon putoamista. Mitään ei vielä näy. Nukuttaa paremmin, se pitää sanoa.
Päihderiippuvainen ei tipattomalla näitä saavuta.
2-3 viikon välein nykyään. Riippuu työaikatauluista, täytynee harventaa vähän tahtia tänä vuonna.
Ennen arkena yhden pullon, viikonloppuna sitten enemmän.
Harvemmin kuin kerran vuodessa. Niin pahanmakuista että kuka viinistä muka tykkää?
Irlantilaista viskiä itsellä kuluu.