Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täysikäisten lasten vanhemmat, tukea kaivataan!

Vierailija
09.01.2022 |

Olen ollut yh-äiti lähes koko lapsen elämän ajan ja huolehtinut oikeastaan kaikesta lapseeni liittyen. Täysikäinen lapseni asuu edelleen kotona, mutta puhetta omilleen muutosta on ollut. Hän on fiksu ja tunnollinen, käy töissä, viettää aikaa kavereiden kanssa. Alkoholia käyttää myös ja se on lisääntynyt, lisäksi toilaillut humalassa, onneksi ei vielä mitään peruuttamatonta ole kuitenkaan tapahtunut. Olen huolissani tästä suuntauksesta ja miettinyt miten hän joskus pärjää asuessaan yksin, meneekö elämä juomiseen. Jotenkin pyörii kaikki ajatukset ja huolet nyt mielessä. Lapsen isän kanssa en pysty näistä keskustelemaan eikä mulla ole oikeastaan tällä hetkellä ketään kenen kanssa jakaa huolta. Haluaisin tukea häntä itsenäistymään mm omaan asuntoon muuttamisessa mutta viime aikojen toilailujen pelottaa miten siinä käy.

Miten muilla? Huolettaako teitä lapsenne pärjääminen ja minkä verran olette mukana auttamassa? Olisi kiva saada vertaistukea kun on niin yksin tässä tilanteessa. Huolehdinko turhaan?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis tarkennuksena vielä kun keskusteluissa on aiemmin tullut esiin nuoren rattijuopumus, se kommentti on toisen keskustelijan, ei alkuperäisen. Kiitos kun olette jakaneet kokemuksia, todellakin ajatuksia herättävää. Ap

Vierailija
22/24 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun isä sai rattijuopumustuomion nuorena ja oli kaikenlaista sekoilua. Hankki itselleen erittäin vastuullisen ammatin ja on kasvattanut kaksi lasta. Ei ole meidän elinaikana juonut koskaan. Eli eipä ne nuoruuden törttöilyt loppuelämää määritä. Lapsesi touhu kuulostaa ihan samanlaiselta mitä omien tuttujen poikien touhu oli silloin 18-vuotiaana. Ei sitä kauaa kestänyt. Joillakin voi tietysti jäädä päälle, mutta addiktiolle ei läheiset mahda mitään kun se vie ihmistä. Se tulee aivan varmasti jos siihen on taipumusta.

Ehkä eivät määritä, mutta henki voi niissä mennä tai voi päätyä pyörätuoliin loppuiäkseen. Nuorten kehittymättömät aivot eivät osaa vielä arvioida riskejä oikein ja vastakkaiseen sukupuoleen saatetaan yrittää tehdä vaikutusta hurjilla tempuilla. Ja vaikka nuoret näyttävät jonkin aikaa surevan onnettomuudessa kuollutta kaveria, niin aika pian se sama meno jatkuu taas o_O

Elän vapaana tai kuolen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämästä ei hengissä selviä. Toivottavasti ei tullut yllätyksenä.

Vierailija
24/24 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vähän huolettaa. Törttöilyjä on kyllä ollut. Minun mielestä isojakin. Onneksi hän minulle kertoo ja pyrinkin etten liikaa puutu. Välillä kun tuo meinasi laittaa välit poikki kokonaan, kun hänen mielestä puutuin liikaa.

Olen keskustellut pojan kanssa ja painottanut, että hän on aikuinen, tekee itse päätöksensä ja elää niiden kanssa sitten. Odotan kyllä, että löytyisi se kiva tyttö, jonka kanssa rauhoittuisi.

Kuinka pahoja törttöilyjä? Nyt kun omaa nuoruutta miettii, niin jotkut törttöilyt tuntuu aika pahoilta, mutta silloin niistä ei tullut edes morkkista, kun kaikille sattui ja tapahtui.

No ajokortin menettäminen, kun on kuljetusalalla töissä, alkoholia ja päivien juhlimista. Kavereita on paljon ja menoa. Rahat aina loppu.

Eli promilleissa ajanut? Se on kyllä aidosti paha, toivottavasti oppi ettei tapahdu enää toiste. Päivien juhliminen ei kuulosta hyvältä, jos se tarkoittaa pidempää putkea kuin perjantai-lauantai tai joku festari- tai mökkireissu. Kaverit ja meneminen ei ole paha, rahojen juominen taas on jos sen takia jää laskut maksamatta.

Ei kun useampi ylinopeussakko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän