Mitä laittaisitte "naisluolaan"?
Tytär muutti omilleen ja jäi huone tyhjäksi. Saan kuulemma tehdä siitä oman oleskelutilan. Nyt mietin miten sen sisustausin. Yksi divaanisohva siellä on ja telkku. En harrasta mitään.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla siitä tulisi joko terraariohuone tai oma kirjasto. Meditaatiohuonekin voisi olla kiva, johon voisi luoda jonkun avaruustunnelman.
Meditaatiohuonettahan ei tarvitse sisustaa mitenkään, vaan nimenomaan valkoinen tyhjä huone on se paras meditaatiotila. Avaruustunnelmalla taas ei meditaation kanssa ole mitään tekemistä.
Ap:lle en kyllä osaa antaa vastausta. Jos sinulla ei ole ainuttakaan harrastusta, joka vaatisi omaa tilaa, niin ehkä kannattaa vaan tehdä siitä vierashuone.
En ole näin väittänytkään. Ihan vain kirjoitin mistä itse voisin pitää. Meditaatiota kyllä kuitenkin tekisin varmaan mieluiten ihan omassa sängyssä, että ei varmaan tulisi kuitenkaan meditaatiohuonetta.
Vierailija kirjoitti:
Symbian ja di ldo kone
Itsekin laittaisin seinät täyteen vanhoja symbian-puhelimia ja nurkkaan hienoimman IDO-suihkukaapin mitä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko sinne hankkia neulontapuikkoja, neulan ja lankaa sekä ompelukoneen. Sitten vaikka keittokirjoja, patakintaita, joitain keittiön mööpeleitä ja vastaavaa. Sitten päiväkirja, johon voit kirjoittaa omia ajatuksiasi. Ehkä joku hedelmäkori pöydälle, johon voisit aina käydä torilta ostamassa itsellesi päivän hedelmän. Kirpparilta tuunattavia ja korjattavia vaatteita. Tietokone, jonka aloitussivuksi tori.fi. ehkä voisit myös kerätä tyhjiä kahvipusseja ja korkkeja ja näperrellä niistä jotain. Nämä nyt tulee äkkiseltään mieleen naisluolaan.
Itse pysyisin poissa tuosta huoneesta, inhoan käsitöitä ja askartelua.
Itse hankkisin paljon huonekasveja, jotain hyviä tuoksuja, lehtiä joita lukea, nojatuoli/sohva jne.
Sellainen rentoutumiskeidas.
Mä laittaisin nojatuolin ja lukuvalon ja vilttejä. Sitten PALJON pöytätilaa, että mahtuisi yhtä aikaa esille sekä ompelukonehommat, maalaushommat sekä palapeli. Hyvä äänentoisto popitteluun 😊
Dildoseinä olisi uusinta uutta. Joku hieno tapetti taustalle ja siihen tapit, joihin kiinnität dildot, kiinnitä myös huomiota valaistukseen.
Mihin tarvitset erikseen naisluolaa kun koko kotinne on kuitenkin sisutettu yksin sinun päätösten mukaa ilman että miehellä on ollut mitään sananvaltaa mitä sinne laitetaan niin kuin muissakin kodeissa jossa asuu naisia
Juoksumatto, crosstrainer, puolapuut ja miksei se tankokin. Olisi ihana sisäliikuntahuone, televisio musiikkia ja ohjelmia varten 🥰
Autotallin tai aitan jos sais niin sinne menis vannesaha, sirkkeli, kuviosaha, vannehiomakone ja muita puuntyöstökoneita.
Jos et mitään erityisempää harrasta niin sisusta vaan mieleisesi keidas, johon voit vetäytyä rentoutumaan.
Mukava unelmoida täältä yksiöstä.
Vierailija kirjoitti:
iso häkki naisille
AP on ilmeisesti mies joka ei koskaan aikuistunut ja postaa itselleen näitä älykkäitä vastauksia.
Teet siitä kuulusteluhuoneen miehelle. Pöytä keskelle huonetta ja 2 tuolia, teollisuuslamppu pöydän yläpuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarvitset erikseen naisluolaa kun koko kotinne on kuitenkin sisutettu yksin sinun päätösten mukaa ilman että miehellä on ollut mitään sananvaltaa mitä sinne laitetaan niin kuin muissakin kodeissa jossa asuu naisia
Miehillä aika harvoin on sanottavaa sisustuksen suhteen ja niille on sama onko seinä nyt sininen vai taivaansininen.
Minulla on jo suunnitelmia, kun lapset lentävät pesästä ja voin vallata yhden huoneen jutuilleni. Olen vuosia vitsaillut leivontahuoneesta, mutta oikeasti sisustaisin huoneen osan aikaa meriteemalla (sopivat sisustustuotteet ovat olemassa) ja osan aikaa valkoisella joululla/talvella.
Siirtäisin huoneeseen divaanin ja hankkisin pehmeän nojatuolin (kuten Ikean Ektorp, joka on sopivaa kokoa), kirjahylly huoneessa on jo, joten sinne sopivia kirjojani ja koriste-esineet esille.
Olemme mieheni kanssa vuosia puhuneet puisesta elementistä, jonka kiinnittäisimme korkealle ja siihen koristevalot, joten se tulisi huoneeseen.
Joulun aikana huurteinen kuusi, koristeina valot, valkoisia tähtiä, joulutähtiä (koriste) ja valkoisia/hopeisia lumihiutaleita.
Siirtäisin toki huoneeseen musta-valkoisen työpöytäni ja työtuolini.
Huone olisi täynnä minulle tärkeitä asioita, se olisi rauhoittava ja inspiroiva.
Niin minä tekisin.
Sinuna tekisin sen lukunurkkauksen, jossa on sinulle sopivat lukuolosuhteet, sopivan mukava paikka lukea, kotikirjasto ja sopivat apuvälineet, oli se sitten apupöytä, lukutuki, naposteltavaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä aika harvoin on sanottavaa sisustuksen suhteen ja niille on sama onko seinä nyt sininen vai taivaansininen.
Vaikka olisikin se ei naiselle kelpaa ja nainen tekee yksin päätöksen mikä miellyttää ainoastaan itseään
Mun naisluolassa olisi viherkasveja, katosvuode, tyynyjä, värejä, riippuvia lyhtyjä joihin voi laittaa kynttilöitä. Kauniit tapetit, hyvä äänentoisto, pieni hylly kirjoille.
Tilaa lattialla joogamatolle ja vaaterekki puolipitoisille vaatteille.
Vaatehuone/pukeutumishuone. Ei mulla ole erityisen paljoa vaatteita, laukkuja, kenkiä, koruja tms. Mutta ne mitä on, voisi laittaa kivasti esille. Sitten joku iso peili, samettituoli ja muuta nättiä.
Oi vitsi, tuollainen naisluola olisi niin ihana. Jos tilaa olisi yllin kyllin niin mulla sinne tulisi ompelukone ja kaikki ompelu- ja askartelutarvikkeet siististi kaappeihin. Iso työpöytä. Isoja viherkasveja ja paljon löhöilytyynyjä lattialle. Ehkä myös joku hieno vintage-divaani. Seinille tai vähintään kaappien oviin sisäpuolelle kaikkien hottis mieslaulajien kuvia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
iso häkki naisille
AP on ilmeisesti mies joka ei koskaan aikuistunut ja postaa itselleen näitä älykkäitä vastauksia.
Joo, tästäkin ketjusta näkyy niin iso tasoero naisten ja miesten kommenttien välillä. Ja sitten ihmetellään kun ei irtoa. Enemmän pitäisi ihmetellä miten ikinä voisikaan irrota.
Minulla sinne tulisi paljon pöytätilaa niin että prokektit voi olla pöydällä kesken ilman että ketään häiritsee. Hyvät ja visuaalisesti miellyttävät säilytystilat askartelu- ja käsityötarvikkeille. Kaiuttimet, mutta mitään erityisen hyvää äänentoistoa en kaipaa, ne on meillä muissa huoneissa. Lattiatilaa jumppahommiin ja vaikken telkkarihuoneeksi sitä haluaisikaan niin varmaan kuitenkin se töllö seinälle, mahdollisimman pieni ja häiritsemätön tosin, niin voi katsoa joogavideoita yms. tarpeen mukaan. Sohva tai divaani löhöilyyn. Kattoon kiinnikkeet joihin saa ilmajoogakankaat tai jumpparenkaat tai muita välineitä. Jos mahtuu niin crosstrainer, juoksumatto tai kuntopyörä.
Luulen etten sisustaisi tuollaista tilaa tunnelma ja kauneus edellä vaan just tunkisin sinne kaiken tuollaisen mitä ei muualla halua katsella. Fiilistelyä voin harjoittaa talon muissa tiloissa.
Tekisin joko kuntosalihuoneen tai sitten jonkun kauniin rentotumistilan, ei TV:tä tms. vaan kasveja, mukava lepotuoli tai joku sellainen korikeinu ym.