Pumppu on alkanut loikkia
Ilmeisesti rytmihäiriöitä. Vähän liian aikaisin kyllä. Pelottaa varata aika jatkotutkimuksiin koska en haluaisi kuulla asian olevan niin. Määrääköhän ne mulle nitroja? M42
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko rokotettu?
En, mutta koronan sairastin. Se aiheuttaa näitä vaivoja.
Eri kuin ap.
Kai meinasit heti mennä piikille kuitenkin?
Eri kuin alkuperäinen kysyjä
Jos tiheälyöntisyys jatkuu tunnin eikä reagoi vagusmanööveriin, soitetaan 112.
Jos muljahtaa kerran tai kaksi, lopetetaan hysteerinen itsensä tarkkailu.
Näitä pisimmän aivohermon eli vaguksen eli kiertäjähermon stimulointiohjeita löytyy esim täältä:
Mulla tulee noita myös, mutta ei niitä ole edes viitsitty lääkärissä tutkia. Sanotaan vain ettei ole mitään. Näin sanottiin myös tädilleni, joka syöpään sitten sairastuttuaan sai tietää synnynnäisestä sydänviasta jonka takia hänen syöpäänsä ei voitu leikata, ja hän kuoli siihen sitten.
Sen sijaan tiedän että monikin paljon juova mies on säikähtänyt rytmihäiriöitä krapulassa ja piipaa-autolla on viety sairaalaan ja pitkällisten tutkimusten jälkeen on tultu lopputulokseen että mies on täysin terve, mutta juo liikaa. Sen sijaan itse kun olen nainen enkä juo, niin eipä ole tutkittukaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos tiheälyöntisyys jatkuu tunnin eikä reagoi vagusmanööveriin, soitetaan 112.
Jos muljahtaa kerran tai kaksi, lopetetaan hysteerinen itsensä tarkkailu.
Näitä pisimmän aivohermon eli vaguksen eli kiertäjähermon stimulointiohjeita löytyy esim täältä:
Sama koskee longcovidia sun muita höpösairauksia, eli lopetetaan vain se itsensä hysteerinen tarkkailu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan melkein sydärin jo pelkästään siitä kun näenkin kuvan Annika Saarikosta.
Perssuja tuntuukin kovasti ottavan pumpun päälle seuraavat vaalit. Se, että käy paskomassa ketjuja tällä asialla ei välttämättä nosta kannatusta.
En ole persu.
Uli uli
Oon kuullu lisääntyneistä rytmihäiriöistä jo monelta, jotka ovat ottaneet kolmannen rokotteen. Ei ehkä kannata? Vaikka rokotetta on nyt tutkittu jonkun verran, niin kolmansia ja neljänsiä piikkejä ja niiden vaikutuksia aika vähän.
Minulla sydämen muljahtelu on merkki unenpuutteesta ja stressistä. Kroppa sanoo että nyt kierroksia vähemmälle. Tavallaan hyväkin, kun on yksi ihan konkreettinen oire jota voi valittaa tt-lääkärille, pelkän pipon kiristämisen lisäksi. Ottavat paremmin tosissaan.
Toki voi pilata sydämensä päihteillä tai siinä voi olla synnynnäinen sähkövika (hermotus pielessä, hoidetaan sähkökoagulaatiolla tähystyksessä), mutta silloin tiheälyöntisyys on tuon sairauden tai vamman oire.
Jos ei ikinä ole sydänvikaa todettu tai ole hankkinut sydänlihaksen tai sydänpussin tulehdusta rehkimällä liikaa oitis virustulehduksen jälkeen, ei ole mitään syytä ahdistua yleisestä, vaarattomasta oireesta, joka menee sekunneissa ohi.
Sydänpussin tai -lihaksen tulehdus on yleinen kuolinsyy perusterveillä nuorilla miehillä ja urheilijoilla, jotka eivät jaksa muistaa, että elimistö on kovilla ja toipilas noin kuukauden infektion jälkeen. Lähtevät lumitöihin tai lenkille heti kuumeen laskettua.
Samoin äkillinen rasituksesta johtuva sydänpysähdys on Suomessa suht yleinen, koska olemme eristyneenä kehittäneet ja väestöön runsastuttaneet ainakin neljä tälle altistavaa perinnöllistä geenivirhettä. Jos suvussa tällainen sydänäkkikuolema todetaan nuorella henkilöllä, on syytä tutkia koko lähisuku. On olemassa estohoito, jota käytetään loppuelämän eikä yritellä satasen maailmanennätystä. Maraton on sallittu.