Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä syystä kävit viimeksi hammaslääkärillä?

Vierailija
01.05.2015 |

Mulle saatiin juurihoito päätökseen. Pari päivää sitten oli viimeinen hoitokerta. Aah, nyt on täysin oireeton hammas, ihanaa! ♡

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisaudenhammas hajosi palasiksi ja se revittiin pois.

Vierailija
22/38 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivun takia kävin. Selvisi, että viisaudenhampaassa oli iso reikä sisällä, mutta ei näkynyt päällepäin, vasta röntgenissä. Hammas poistettiin ja kipu lakkasi. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihonviimeinen viisaudenhammas poistettiin. Jee! :) Nyt ei enää suunperällä oo haisevia mätäpaiseita. :$ Ei mahtuneet tulemaan kunnolla esiin ja sinne "taskuun" jäi aina jotain ruoanjämiä vaikka kuin erikoisharjalla ja aineilla harjasi..

Vierailija
24/38 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko maksoit ja millä paikkakunnalla?

Vierailija
25/38 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä :) t: hh

Vierailija
26/38 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihoidon ja ison lohjenneen paikan vuoksi.

Kiitos vanhemmilleni, hampaat olivat erittäin reikäiset jo lapsena, niitä ei hoidettu ollenkaan. Viime vuonna meni n. 700 euroa hammaslääkäriin. Maksaisikohan äitini laskun?

Vierailija
27/38 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 23:35"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 23:16"]

Tarkastuksessa 1998. Ei reikiä eikä ongelmia. 

Huomaat varmaan, että olen lääkärikammoinen, onneksi on vahva hammaskalusto, joka ei ole koskaan aiheuttanut kiusoja aikuisiässä. Olen nyt 45v. 

Tarttis varmaan mennä...  :(

[/quote]

Mene ihmeessä, hammaskivi tekee tuhojaan pitkään ilman oireita!

[/quote]

Mutta kun mulla ei ole koskaan ollut hammaskiveä. 70- luvulla laitetut (varmasti hurjasti myrkkyjä sisältävät) paikat ovat edelleen paikoillaan, viisaudenhampaita ei ole, viimeisin reikä havaittiin 1986...

Joo, huijaan itseäni, kai sitä pitäisi käydä edes tarkastuksessa vaikka mitään ongelmia ei olisi. Edes kymmenen vuoden välein.  :(

Vierailija
28/38 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaliskuussa nyppästiin viisaudenhammas, ei ollu koskaan kipeä.

Särky vaan kuitattiin tolla viisurilla. Jatkuhan se myös poiston jälkeenkin. Menin päivystykseen saamaan apua. Hml ei täällä ole mitään ongelmaa(viisuri), kotio. Viikko sit suuhygienistillä tarkastus ja löytyhän se ongelma: reikä siellä tokavikan ja vikan välissä. Paikkausaika 1,5kk päästä vaikka mä olen syksystä asti kärsiny ja aina se on kuitattu nyt jo edesmenneellä viisurilla. Miksei hammaslääkärit KUUNTELE asiakasta?

Vierailija
29/38 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 23:04"]

perustarkastus parin vuoden jälkeen täälläkin, samalla paikkasi yhden reiän.

[/quote]

Äh, uus yritys:

Paljonko maksoit ja millä paikkakunnalla?

Vierailija
30/38 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 23:42"]Paljonko maksoit ja millä paikkakunnalla?
[/quote]
Kenelle kysymys oli?

Vierailija
31/38 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 23:42"]

Vihonviimeinen viisaudenhammas poistettiin. Jee! :) Nyt ei enää suunperällä oo haisevia mätäpaiseita. :$ Ei mahtuneet tulemaan kunnolla esiin ja sinne "taskuun" jäi aina jotain ruoanjämiä vaikka kuin erikoisharjalla ja aineilla harjasi..

[/quote]

Mullakin sama homma yhden viisaudenhampaan kanssa. Sanovat vaan, että putsaa sitä ja ei kai se nyt tulehdu (vaikka näkevät välillä itsekin, että on punainen ja haiseva ja arka). Eivät halua poistaa viisaudenhampaitani leukaongelman takia. Yks suostui poistamaan sen nahkalärpäkkeen siitä hampaan päältä ja se helpotti, mutta kyllä se välillä vieläkin tulehtuu.

Vierailija
32/38 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkasu

Vierailija
33/38 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan muuten vaan tarkastuttamassa, kun viime kerrasta oli kulunut muutama vuosi. Kuten aina, ei ollut mitään vikaa.

Vierailija
34/38 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 23:44"]

Särky vaan kuitattiin tolla viisurilla. Jatkuhan se myös poiston jälkeenkin. Menin päivystykseen saamaan apua. Hml ei täällä ole mitään ongelmaa(viisuri), kotio. Viikko sit suuhygienistillä tarkastus ja löytyhän se ongelma: reikä siellä tokavikan ja vikan välissä. Paikkausaika 1,5kk päästä vaikka mä olen syksystä asti kärsiny ja aina se on kuitattu nyt jo edesmenneellä viisurilla. Miksei hammaslääkärit KUUNTELE asiakasta?

[/quote]

Huonoja kokemuksia myös mulla... Helsingin kunnallinen hammashoito... Jouduin lopulta juurihoitoon, kun ei kuunneltu. Ei voi kuulemma valittaa, kun asiasta on kulunut yli vuosi. Tottakai siitä on kulunut yli vuosi, jos itse käskevät odottaa yli vuoden...

Vierailija
35/38 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 23:51"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 23:44"]

[/quote]

Huonoja kokemuksia myös mulla... Helsingin kunnallinen hammashoito... Jouduin lopulta juurihoitoon, kun ei kuunneltu. Ei voi kuulemma valittaa, kun asiasta on kulunut yli vuosi. Tottakai siitä on kulunut yli vuosi, jos itse käskevät odottaa yli vuoden...

[/quote]

Harmi, heille pitäis tosiaan opettaa että asiakaskin voi tietää omasta tilanteestaan. Minäkin pelkään että kun se nyt jo suureksi kasvanut reikä sitten vihdoin paikataan, et onko liian myöhäistä? Juurihoitoa tai muuta joutuu tekemään...

Kai ne ajatteli että ei voi olla säryn syy mikään muu kuin viisuri. Ja tämä päivystyshml:kin kun olisi kuunnellut kun sanoin niistä nyt jäljelläolevista parista viimesestä hampaasta että kattoisi. No katto sen viisurinpoisto reiän ja tokaisi : hyvin paranee. Mikä on ongelma, rupes jo korottaan ääntään. Jos olis kunnellut, olis vilassut ja löytänyt se reiän ja hyvässä lykyssä se olis jo paikattuna.

Onneksi sain edes sen suuhygienistin ajan ja se ongelma löyty. Mun epäonni että olivat niin lähekkäin kaksi eri asiaa.

Tre kunnallinen kans

Vierailija
36/38 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen hammastarkastuksessa käytiin.

Vierailija
37/38 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuosiin käynyt. Käyn vuosittain suuhygienistillä joka tekee tarkastuksen ja poistaa hammaskiven.

Vierailija
38/38 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivun takia kävin juuri jokunen päivä sitten. Syy löytyi leukanivelestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme