Maksaako rotavirusrokote tosiaankin 140e?
Onko teille neuvolassa puhuttu siitä? Minulle ei ole puhuttu mitään. Vasta tuosta ylläolevasta mainoksesta ja täältä kuulin, että siihen on rokote. Mielestäni tällaisista asioista olisi ehdottomasti neuvolan taholta informoitava
Kommentit (4)
Aika harvalla vara maksaa. Eikä anna taäyttä ja varmaa suojaa. ienaana erittäin hyvin mutta en ottanut siltikään kun vähän asiaan perehdyin. Haluaisin varmemman suojan jos alle 3 kk ikäiselle menisin uutta rokotetta antamaan.
Tiskille mentyäni ja rokotteen tilattuani onneksi kysäisin hintaa ennenkuin farmaseutti lähti hakemaan rokotetta. Kiittelin kauniisti ja sanoin, että en ota koska ei anna täyttä suojaa ja on törkeän kallis.
Lapseni on 10-12 kk ikäinen kun epidemia kevättalvella taas puhkeaa. Toivottavasti ei saa tautia, mutta pärjäsin 4 kk ikäisen esikoisenkin kanssa kun oksensi ja ripuloi yhtäaikaa. Sitä kesti vain vuorokauden ja sitten sairastuin itse:-( Mutta en silläkään uhalla, että tauti on ankara, maksa epävarmasta rokotteesta 140 euroa, siitä ei saa Kelan korvaustakaan.
Suojakin on epävarma, ei siis 100% eikä lähellekään. Neuvolat suosittelevat ainakin Oulussa, mutta eivät kerro hintaa. Itse otin reseptin turhaan, kun en hinnan kuultuani lunastanutkaan rokotetta.
Maksaa 140 ¿.
Saatiin tietoa muualta, kysyttin vielä neuvolasta tarkemmin. Neuvolassa rokotetta suositeltiin. Päänavaus oli siis meillä, ei neuvolassa.