Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttaako kahvi migreeniin

Vierailija
01.05.2015 |

Miksi?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on on diagnosoitu tosi vaikea migreeni.Mulla on ollu migreeniä lapsesta saakka, mutta 2008 migreeni alkoi muuttua todella vaikeaksi. Yhdessä vaiheessa kokeiltiin jopa pari vuotta erilaisia migreeninestolääkkeitä, koska migreeniä oli viikottain. Jouduin käymään kuukauden- 2kk välein sairaalassa tiputuksessa ja saamassa lääkkeet suonensisäisesti tai piikillä koska vatsan kautta ei mikään imeytynyt oksentamisen takia. Ja juu mulla oli pahoinvointilääke suppona. Ei auttanut. Oksu vaan lens ja kun ei ollut mitään oksennettavaa enää, oksensin mahahappoja ja joskus jopa vertakin pieniä määriä.

Tiesin jo ennestään ,että voimakkaat hajut, liian pitkät ruokatauot, kirkaat valot saattaa laukaista migreenin sekä sen ,että jotkin lisäaineet voi sen laukaista esim. natriumglutamaatti (e621). Myös kahvin puute tai liika kofeiinimäärä päivässä voi aiheuttaa migreenikohtauksen. Siksi esimerkiksi kahvin juonnin lopettaminen pitäisi tehdä vähitellen.Muuten seurauksena voi olla jäätävä päänsärky.

Kävin sitten yhdellä homeopaatilla migreenin takia, joka kertoi mulle mm. että olen allerginen kalalle ja että mun pitäis rajoittaa maidon juontia. Kertoi ,et todella moni migreenikko on allerginen itse maidolle ja et migreenin pitäis helpottaa, kun jättää maidon pois. Lisäksi olin allerginen rypsille ja rapsille eli myös näistä tehdyt öljyt tuli jättää pois ruoasta.

Lisäksi aloitin työharjoittelun, jonne ostin eväät kaupasta. aluksi jaksoin tehdä itse ruoat mut laiskuus voitti ja aloin ostaa valmistuotteita. Aloin ihmettelemään ruokailun jälkeen huonoa vointiani. Noin puolituntia ruokailun jälkeen alkoi aina särkeä päätä, huimata ja oksettaa. Viikonloppuisin olin usein migreenissä sit.

Yhdistin oloni ruokaan ja tein ruokavalioremontin. Karsin aluksi kaikki valmisruoat, einekset yms. valmiit tuotteet pois ruokavaliosta. Söin paljon kasviksia, ostin maustamatonta lihaa (maustin lihat kotona itse huom! myös joissain maustepusseissa on lisäaineita, kannattaa katsoa tarkkaan mitä ostaa) ja aloin oikeesti kiinnittämään huomiota tuotteiden ainesosaluetteloihin. Mitä pitempi ainesosaluettelo ja mitä enempi sellaisia ainesosia mitä en ymmärtänyt, oli selvä merkki siitä, et tuote jää hyllyyn.

No kappas kappas, kokeiluni alkoi pikku hiljaa tuottaa tuloksia. Migreenit harveni. Mulla on edelleenkin välillä migreeniä, mutta ei enää viikoittain. Voi mennä kuukausia, että mulla ei ole migreeniä. No pientä päänsärkyä saattaa joskus olla, mut ennen sekin oli jo merkki siitä ,et lääkkeet on otettava, kun muuten päänsärky ois voinut mennä migreeniksi. Nyt on 1.5.2015 ja mun edellinen migreenikohtaus on ollut 26.10.2014. Eli reilu puol vuotta sitte. Olen tyytyväinen kokeiluuni ja aion jatkaa näillä eväillä eteenpäin. Jos oikeasti joku muukin tämän lukeva kärsii vaikeasta migreenistä, niin suosittelen kokeilemaan ruokavalioremonttia.

Vierailija
2/12 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kyllä auta kuin täsmälääke. Päinvastoin, kahvi aiheutti migreeniä, siis se, jos ei sitä kitannut koko ajan. Eli en juo kahvia enää laisinkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta. Mutta tällaiselle kahvikissalle tulee migreeniä muistuttava päänsärky jos en saa päivittäistä annosta. Migreeni jatkuu 3 pv jos alkaa esim nukkuessa ja lääkkeet ottaa liian myöhään. Kofeiinin-puute-päänsärkyyn kaffe auttaa.

Vierailija
4/12 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homepaatit on huono vitsi. Lääke toimii paremmin jatkettuna vedellä jne soopaa. Itse kokeilemalla löytää sen parhaiten toimivan avun. Lääkäri on pelkkä apuri, sille pitää osata kertoa rehellisesti oireet ja sekin mistä kokee saavansa hyötyä. Kipu on niin henkilökontainen että siinä vain kärsivä tietää mitä se on.

Vierailija
5/12 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 11:33"]

Homepaatit on huono vitsi. Lääke toimii paremmin jatkettuna vedellä jne soopaa. Itse kokeilemalla löytää sen parhaiten toimivan avun. Lääkäri on pelkkä apuri, sille pitää osata kertoa rehellisesti oireet ja sekin mistä kokee saavansa hyötyä. Kipu on niin henkilökontainen että siinä vain kärsivä tietää mitä se on.

[/quote]

Ootkos koskaan käynyt/kokoeillut? Mulle taas lääkärit ei pystyneet tuomaan oloon kuin hetken helpotusta ruiskeillaan ja pillereillään. Estolääkkeistä tuli pahoja haittavaikutuksia, joiden takia päädyin sairaalaan pariksi päiväksi tutkimuksiin kovien kylkikipujen takia. Yks lääkäri haukkui hulluksi tai et näyttelin kipuni, kun ei löytänyt syytä hirveään olooni. Lopuksi diagnoosi oli et estolääke , jota söin oli lopetettava. Ei sopinut mulle.

Eräs lääkäri nauroi mulle päin naamaa, kun kerroin että olin saanut helpotuksen migreeniin tekemästäni ruokavalioremontista.Ei ne lääkäritkään aina kaikkea tiedä.

Terveisin 9

Vierailija
6/12 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ainakaan. Lääke vain

Vierailija
7/12 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin auttaa, kun jättää sokerin korvikkeet eli keinotekoiset makeuttajat pois.

Vierailija
8/12 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiini, myös kokis auttaa toisilla.

Vierailija
9/12 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi voi myös pahentaa migreeniä, ainakin jos kohtaus on päällä. Liittyy jotenkin verisuonten laajenemiseen ja supistumiseen. Kahvihan on aika vahva piriste.

Vierailija
10/12 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeen pahaan migreeniin voi saada avun sienistä. Parin tunnin olot ja sen jälkeen migreeni on parhaimmillaan kaksi kuukautta poissa. Älä usko nettipuheita, googleta ja ota itse selvää. Asiasta löytyy tietoa jos vain viitsii etsiä.

En tiedä muuta kuin ohjelman perusteella mikä niissä trippisienissä auttaa migreeniin. Ikinä en ole kokeillut. Sen mitä niistä olen lukenut niin aika harmittomia. Hengen vaaraa ei ole, pitää vain varautua että niistä päihtyy ensin.

Vierailija
11/12 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ainakaan kahvi ei sovi, en siedä edes kahvin tuoksua. Kun kohtaus on päällä, ei maistu mikään. Sitten kun kohtaus alkaa mennä ohi, tulee nälkä ja ruisleipä maistuu suorastaan taivaalliselta! Vähän myöhemmin sitten maistuu kahvikin.

Vierailija
12/12 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla migreeniä aiheuttaa/pahentaa m.m.:

- kofeiini

- sokeri

- aspartaami

- sipsit yms. naksut (tämä hämmensi minua, kunnes tutkiskelin, että niiden sisältämä akryyliamidi tosiaankin voi aiheuttaa m.m. päänsärkyä)

- paracetamol

- kuukautiset

Nyt ei tule muuta mieleen. Mutta ei, kahvi ei minulla ainakaan auta migreeniin.