Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nolo tunnustus... Ei voida tehdä kolmatta lasta koska:

Vierailija
19.09.2006 |

Ei ole ketään jota pyytää kummiksi. Kaikki ystävät ja serkut on jo käytetty. Ollaan kai liian erakoita... :(

Ja tämä on ihan oikeasti se syy miksi en halua lopettaa ehkäisyä, en vaan kehtaa tunnustaa miehelle.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykäähän laittamassa tuonne palautetta aiheesta. Kertokaa muutkin siitä kuinka hankalaksi tämä kummipakko voi nykypäivänä muodostua! Harmi jos joku oikeasti joutuu lapsensa jättää kastamatta kummien puutteessa tai valita pakosta jonku merkityksettömän henkilön!

Vierailija
22/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi vaikka kuolis ei olis enää sitä lohdutusta että olis taivaassa. Mun lasta ette pakota helvettin käristymään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos lapsi vaikka kuolis ei olis enää sitä lohdutusta että olis taivaassa. Mun lasta ette pakota helvettin käristymään!

Helvettiä ei ole olemassakaan ja taivaaseen kuuluvaan joukkioon ette varmastikaan kuulu te.

Vierailija
24/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan oikeassa!

Onhan se hienoa kehua olevansa kummi, mutta kuinka paljon kummi oikeasti kummilapsestaan välittää? Meidän esikoisella 5 kummia, joista vain yksi, siskoni, oikeasti on kiinnostunut lapsen elämästä. Muiden huuma laantui heti ristiäisten jälkeen :( Ollaan muistettu, lähetetty kuvia ym mutta kun ei kiinnosta niin minkäs teet. Kertaakaan eivät ole ' hoitoon' ottaneet vaikka muutaman kerran olisi ollut tosi tarpeen. Eivät käytä lapsia missään jne.

Vierailija
25/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatais keskustelua aikaiseksi kummiuden poistamiseksi. Tai ainakin kriteereiden lieventämiseksi. Meilläkin olisi monta hyvää kummia, mutta koska kuuluvat " väärään" seurakuntaan (vaikka uskovat ihan samaan Jumalaan!!) tai eivät kuulu muuten vaan kirkkoon jolloin heitä ei kummiksi saa. Nykyaikana kouluissa ja kerhoissa kerrotaan kyllä Jumalasta. Se ei mielestäni enää ole kummien tehtävä vaan pääasia olisi olla tärkeä ihminen lapselle. :)

Vierailija
26/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina löytyy kuitenkin niitä joilla menee huonommin. Olisit säkin tyytyväinen että et ole kuolemaisillasi syöpään, vitun ääliö!!!!

Vierailija
27/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimittaa omalle seurakunnallekin?

Vierailija
28/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä sinä tiedät vaikka ap:lla olisi kaksi syöpää ja Lapsi kuolemaisillaan ja koti pakkohuutokaupattavana? Silti kummiongelma on ja pysyy.

Vierailija
29/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin vaan että asiat voisi olla pahemminkin. Olisin voinut vaikka sanoa että oo onnellinen ettie sua ole kidnapattu 8-vuotiaana ja pidetty kellarissa kymmentä vuotta vankina. Pointti oli että aina jollain on asiat huonommin, mutta saa sitä silti avautua. Vaikka sitten siitä että harmittaa kun mies ei sanonut aamulla rakastavansa.

29

Vierailija
30/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai opettele olemaan onnellinen esim ap:n puolesta kun hänellä näyttää asiat olemaan elämässä hyvin kun ei tuon suurempia murheita ole. Kai.

Vierailija
31/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

¿Kummi on lapsen elämässä tärkeä ihminen, turvallinen aikuinen ja ystävä. Yleensä kummeiksi valitaan vanhempien hyvin tuntemia, läheisiä ystäviä tai sukulaisia.¿

Tämä olisi lapsen ja perheen kannalta ihanne. Nykypäivänä suvut ovat pieniä eikä kaikilla ole suurta ystäväpiiriä. Osa on eronnut kirkosta, osa kuuluu johonkin vapaaseurakuntaan. Käsite kasteesta saattaa vaihdella, mutta silti uskotaan samaan Jumalaan. Ev. Lut. seurakunta vaatii kastettavalle lapselle kaksi kummia, jotka kuuluvat joko evankelisluterialiseen, katoliseen ja ortodoksiseen seurakuntaan.

Tämä aiheuttaa nykyaikana vanhemmille suurta päänvaivaa, etenkin jos toivoo suurempaa perhettä. Joskus lapsi saattaa tämän johdosta jäädä jopa kastamatta. Kummeja kyllä saa vaikka seurakunnalta tarvittaessa, mutta silloin he ovat kaikkea muuta kuin ensimmäisessä kappaleessa annetaan ymmärtää. Eikö olisi aika uudistaa kastetta niin että kummipakko poistettaisiin tai ainakin kriteereitä lievennettäisiin. Nykyaikana kummi harvoin enää toimii ¿uskonnonopettajana¿, vaan ihannetilanteessa lapselle rakkaana ja tärkeänä ihmisenä.

Vierailija
32/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kumma asenne sulla, jos kummius on yhtä kuin hoitotätiautomaatti.

Vierailija:

on ihan oikeassa!

Onhan se hienoa kehua olevansa kummi, mutta kuinka paljon kummi oikeasti kummilapsestaan välittää? Meidän esikoisella 5 kummia, joista vain yksi, siskoni, oikeasti on kiinnostunut lapsen elämästä. Muiden huuma laantui heti ristiäisten jälkeen :( Ollaan muistettu, lähetetty kuvia ym mutta kun ei kiinnosta niin minkäs teet. Kertaakaan eivät ole ' hoitoon' ottaneet vaikka muutaman kerran olisi ollut tosi tarpeen. Eivät käytä lapsia missään jne.

Vierailija
33/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole meillä suunnitelmissa, mutta jos jostain syystä mies vielä innostuisikin kolmannesta, kummit olisivat ongelma.

Esikoisella on kummeina minun lapsuudenystävä ja isäni. Lapsuudenystävällä ei ole puolisoa, joten kysyin isääni. (halusin silloin läheisemmän suhteen isääni)

Toisella lapsella on kummeina tätini ja hänen puolisonsa.

Sisareni ei halunnut kummiksi, koska hänestä tätinä olo riittää.

Mieheni veli asuu toisessa maassa ja näemme todella harvoin, ehkä kerran parin vuoden välein. Kummien pitää olla läsnä kasteessa, kysyin asiaa. Myös mieheni vanhemmat asuvat toisessa maassa, eivätkä he ole edes vielä tavanneet lapsiamme. Itse olemme nähneet heidät kuusi vuotta sitten.

Ehkä ottaisin yhteyttä johonkin serkkuuni, joita tavataan häissä ja hautajaisissa. Viimeksi neljä vuotta sitten.

Ei ole ehkä suurimpia ongelmia, mutta vaivalloista. Jos lapset olisi esikoisesta lähtien vain rekisteröity, voitaisiin myös mahdollinen kolmas lapsi myös rekisteröidä. Mutta jos kaksi ensimmäistä ovat jo kirkon jäseniä, niin kyllä kolmaskin pitää kastaa. Esikoisen kohdalla ei tullut edes mieleen pelkkä rekisteröinti, mikä nyt kuulostaa vaihtoehdolta.

Vierailija
34/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on itselläni kaksi poikaa, ja minulla on neljä kummipoikaa... Mutta se tyttönen puuttuu joukosta, vaikka kyllä nuo kummipojat on tälle kummille niin rakkaita. Kun itse olen ainut lapsi ei minun sisaruksillani ole lapsia eikä miehen sisaruksilla ole lapsia joten kummilapset ovat saaneet erityisen paikan minun sydämessäni... En ole mikään tavarakummi, mutta muista lapsia lähestulkoon kuukausittain korteilla ja pienillä kirjeillä. Ekaluokkalaiselle olen aloittanut kirjeiden kirjoittamisen, että saa nyt sitten ihan itse lukea sen... Näille pienille kummilapsille sitten vanhemmat saavat kortit lukea ja kenties laittaa johonkin muistoksi. Jouluna ja synttärinä tietysti lahjoilla muistan, mutta kun välimatka on muutamiin lapsiin todella pitkä niin sitten olen jotakin pientä lähetellyt heille, kun en aikaa voi ns. antaa. Lähellä asuva kummilapsi on viikottain vierailulla meillä ja välillä hoidossa, ja itse yritän viikottain piipahdella heillä...

Tämän kirjoitin lähinnä siksi tähän, kun huomasin tuolla ketjussa kirjoituksen jossa oli mainintaa ettei kummit välitä ristiäisten jälkeen lapsesta. Minä en ole sellainen kummi!

Vierailija
35/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummien puute ei ehkä ole kovin oleellista kolmatta lasta mietittäessä, mutta minun korvaani särähti tuo " isä tapaa kavereitaan vain ryypätessä" ... Millainen mies omistaa pelkkiä ryyppykavereita? Ehkäpä teillä on muutakin selvitettävää asiaa perheessänne kuin pelkkä kummien puute. Toivottavasti ette hanki enempää lapsia ennen kuin isommat asiat ovat kunnossa.

Vierailija
36/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kehittyisi ainakin ennen sitä.

Vierailija
37/37 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*huoh*

Ei voi yhtä jättää kastamatta kun muillakin on kummit (3)

Ja edellisen kanssa kierrätimme kummeja jo siten, että mun kummit on myös mun tyttären kummit.